O
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun mielestä on ihan päivänselvää, että osa lomasta vietetään ihan omien juttujen parissa, ilman perhettä. Ja jos joku kysyy, miksi sitten teit lapsia, niin se kertoo vaan, että kysyjä on tyhmä.
Minusta olisi hirveää ajatella omaa lastani siellä paahtavalla päiväkodin pihalla! Kun vaihtoehtona on vaikka rannalla loikoilu ja uiminen ja eväiden syönti. Kyllä tekemistä keksii vaikka on lapsiakin ja onhan noilla lapsillakin oikeus lomaan. Mikä teitä vaivaa?
siellä on paras kaveri ja hän itse pyytää joskus päästä tarhaan! Siellähän on kaiken maailman ohjattua laulu/leikkihommaa josta poika nauttii täysin rinnoin.)
Missä kohtaa sanoin että lapsi on 5 päivää viikossa 9 tuntia/pvä hoidossa? Max. 12h viikossa, siellä on paras kaveri ja hän itse pyytää joskus päästä tarhaan! Siellähän on kaiken maailman ohjattua laulu/leikkihommaa josta poika nauttii täysin rinnoin. En veisi jos olisi vastaan. Mutta usko tai älä, tämä ei ole moraalitonta toimintaaJa tuo ihana villi lapsi ei "loikoile" ikinä missään, josta mä sitten ite taas tykkään. Jotaki kaikille
![]()
Ei aloittaja päivystyspäiväkotii yhtäkkiä saa lapsiaan. Nykyisin heinäkuussa päiväkotipaikka kuuluu vain niille perheille, joissa molemmat ovat töissä tai on lastensuojelullisia syitä. Varmaan jollekin tuttavalle haluaa laittaa/laittaa?
Minä ajattelin viettäväni hauskan kesäloman 5-vuotiaan erityislapsen kanssa, joka rakastaa rutiineja. Joo, tosi "hauskaa" on nyt kuukauden ajan ollut: kuvallista lukujärjestystä kytätään haukkana, kysellään jatkuvasti mitä tapahtuu seuraavaksi, koska päiväkoti alkaa ja miksi olen näin kauan kotona...kivoja hetkiä on ollut päivittäin, mutta ensi kesä menee tuon lapsen osalta hoitopaikassa. Saanpahan minäkin rentoutua.
Mun mielestä on päivänselvää, ettei lapset ole päiväkodissa vanhempien lomilla ellei siihen ole todella päteviä, esim. äidin mielenterveyteen tms, liittyviä syitä.
Ei muuta kun lisää lapsia. Oletitko, että vanhemmuus on pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei se sitä ole, vaan elämistä lasten kanssa iloineen ja suruineen. Joskus harmittaa niin vanhempia kuin lapsiakin. Nyt menet kiireesti gynelle ja pyydät laittamaan putkesi poikki ( se sinun olisi pitänyt tehdä jo aiemmin).Sääliksi käy lapsiasi, joilla on moinen itsekeskeinen äiti. Toivottavasti lasten isä on eri maata
Mun mielestä on päivänselvää, ettei lapset ole päiväkodissa vanhempien lomilla ellei siihen ole todella päteviä, esim. äidin mielenterveyteen tms, liittyviä syitä.
Eli äiti pitää ajaa mielenterveyden horjumiseen saakka ennenku saa levätä ilman lapsia? Mites tämmönen ennaltaehkäisevä toiminta, ettei niinku koskaan päädyttäis sinne mielenterveysongelmiin saakka, hä?
Mielestäni ongelma on syvällä, jos vanhemmat eivät kestä arkea lastensa kanssa. Tulee mieleen, että yrittävätkö vanhemmat liikaa. Perhe-elämän ei lomallakaan tarvitse pyöriä koko ajan lapsen ympärillä. Lapsen pitäisi viihtyä omissa puuhissaankin välillä. Ainoa mahdollinen ratkaisu siihen ei ole joka tilanteessa pitää lasta päiväkodissa vanhempien kesälomalla, eli ratkoa ongelmaa lapsen kustannuksella. Ennemmin pitäisi selvittää, mitä siinä arjessa voisi parantaa. Illat voivat olla tosi raskaitakin, jos lapsi kiukuttelee hoitopäivien jälkeen.
Tytisi-89, nimimerkistäsi päätellen olet kovin nuori. Kuvittelepa hetkeksi itsesi viisikymppisen äidin asemaan, jolla on 16-vuotias erityislapsi: fyysisesti ikäisensä näköinen ja kokoinen, henkisesti noin 1½-2-vuotiaan tasolla. Oletko edelleen sitä mieltä, että äidin mielenterveyden on ensin mentävä, ennen kuin lapsi voi olla hoidossa muutaman päivän viikossa äidin lomankin aikana?Mun mielestä on päivänselvää, ettei lapset ole päiväkodissa vanhempien lomilla ellei siihen ole todella päteviä, esim. äidin mielenterveyteen tms, liittyviä syitä.