Nyt iha hävettää kysyä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hävettää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hävettää!

Vieras
Siis rupesin laskeskelemaan tuossa aikani kuluksi kuukautiskiertoa ja tärppipäiviä.
Mutta olihan se niin, että kuukautiskierto lasketaan aina viime kuukautisten alkamispäivästä? Elikkäs jos viime kuukautiseni alkoi 14pv sitte nii nyt olis tärppipäivät menossa?

Siis ei voi olla totta etten tollasta enää muista!
HUOH! pakko sanoa vielä että hävettää kahta kauheammin, olen 28v ja minulla on 5lasta!
Kuukautisia ei ole ollut kuin kahdet 4vuoteen!

Jaa-a, sun ei ole paljon tarvinnut tärppipäiviä laskeskella :) Kierto lasketaan edellisten kuukautisten 1. päivästä ja ovulaatio on yleensä 12-14 päivää ennen seuraavia kuukautisia.

Siis jos sulla on säännöllinen kierto esim 28 päivää ja edelliset kk on alkanu 14.10 pvä niin seuraavien pitäis alkaa 11.11 ja siitä 14 päivää taaksepäin on ovulaatio eli sun ovulaatio ois ton mukaan ollu jo 28.10

Eli muistin siis oikein :D
Tulipas aivan kamala tunne kun en edes tollaisia enää tiedä, nainenko?!
Joo ei oo tarvinnu paljolti kalenteria katsella!
Enkä siis nyttenkää tekemällä tee lasta, kunha vain muistelin aikani kuluks!

[QUOTE="vieras";22387126]Siis jos sulla on säännöllinen kierto esim 28 päivää ja edelliset kk on alkanu 14.10 pvä niin seuraavien pitäis alkaa 11.11 ja siitä 14 päivää taaksepäin on ovulaatio eli sun ovulaatio ois ton mukaan ollu jo 28.10[/QUOTE]

ehei, viime kuukautiset oli 22.10, elikkä 15pv sitte!

mulle opetettiin aikoinaan kun menkat alko et merkkaa kalenteriin millo alkaa ja millo loppuu ja sit edellisten lopuste seuraavien alkuun on kierto ,no vuosien mittaan tullu selväks et väärinhän se lasketaan mut en mä silti laske sillä oikeella tavalla vaan niinkun on opetettu koska en mä ikinä muista/osaa tehä sitä oikella tavalla.Sit katon tarkemmin ja lasken jos tiiän et sitä tullaan kysymään jossain ni osaan varautua sanomaan oieen kierron.

[QUOTE="vieras";22387257]mulle opetettiin aikoinaan kun menkat alko et merkkaa kalenteriin millo alkaa ja millo loppuu ja sit edellisten lopuste seuraavien alkuun on kierto ,no vuosien mittaan tullu selväks et väärinhän se lasketaan mut en mä silti laske sillä oikeella tavalla vaan niinkun on opetettu koska en mä ikinä muista/osaa tehä sitä oikella tavalla.Sit katon tarkemmin ja lasken jos tiiän et sitä tullaan kysymään jossain ni osaan varautua sanomaan oieen kierron.[/QUOTE]

Ei se nyt noin hankalaa ole. :)

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, että miten ne lasketaan. En edes tiennyt, että niitä pitää jotenkin laskea. Lääkärissä kysyttiin (olin päälle kakskymppinen) kierrosta ja olin ihan että : "Hoo.. öö... ihan normaali kierto (MIKÄ KIERTO, PITUUS TÄH?!)". No, enpä tiedä vieläkään.

Yhteistyössä