Nyt kaikki terveysvinkit tänne päin!! Miten minä olisin voinut vahingoittaa perseaukkoani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilia.

Vieras
ÄLLÖTYS VAROITUS! ÄLÄ LUE JOS ÄLLÖTTÄÄ.

Joo, tämä on epämielyttävä aihe mutta mielumminpa näistäkin keskustelee täällä keskustelupalstalla kuin kasvotusten jonkun henkilön kanssa ja toivon että otatte mun huolen ja hädän nyt tosissaan..

Olen siis 20-vuotias nainen ja mulla on muutakin vikaa ruuansulatuskanavassa. Kärsin ärtyneen suolen oireyhtymästä ja sairastuin siihen joku 3v sitten, se aiheuttaa mulle vaikka mitä lukusia oireita mutta ei oo mitään tällästä ollu... Eikä se puhjennu sen takia, että mulla ois ollu joku huono ruokavalio, vaikka ei se sillon kyllä kovin hyväkään ollut, vaan sen et mulla oli päällä kova ja pitkäkestoinen ressi..

Muutamia päiviä sitten mun peräaukon seudulle tuli ihan outo tunne. Sellanen levoton ja ehkä vähän kirvelyä ja kutinaa, näillä sanoin mä muistaakseni kuvailin sitä. Sit mietin et mistä ihmeestä se ois voinu johtua, no mulla on ollu tässä viime aikoina aika rankkaa ja vatsakin joutunut koville ja sit ollu kipeä ja oon koittanu rauhottua kyllä aina ja rentouttaa suolta kun joskus mulla on ollu paha tapa ollu alkaa jännittämään sitä ihan huomaamattani.. Yritin parantaa tossa ruokavalioo, syödä hyvin, juoda gefilus mehuja, lisätä ravintooni kuitua, vettä ja liikkua ja mietin myös jos oon istunu liian paljon, nii yritin päivän ajan kans välttää sitä. Ei oikeestaan apuu, nyt se on parempana mut toissa päivänä yöllä puhkes sit sellanen et mä en kyenny enää pidättämään ilmavaivoja ! enkä myöskään eilen...

Paska näköjään vielä pysyy sisällä. Mutta eilen sitäkin tuli vaan vähän ulos ja ihme pienenä pallona ja suikerona...

NIIN MILLÄ MÄ OISIN VOINU PERSEAUKKOONI VAHINGOITTAA: A) jos en ole harrastanut perseseksiä B) tunkenut sinne muutakaan ylimääräistä C) en edes sormia

Ainut mitä nyt tein niin sheivasin karvat sieltä perseestä ja siinä tietty joutu vähän venyttelee persekannikoita ja ehkä peräaukkoakin, mutta ei kai toi nyt oo syy että ei kykene enää ilmavaivoja pidättämään!!

Mä ajattelin että ne karvat saattaa siel kans ärsyttää ja siks kerran elämässäni tein noin... entäs sitten ne naiset joiden jokapäiväseen elämään kuuluu tollanen sheivaaminen... kärsiikö nekin samasta ongelmasta?

Tosin peppukannikkani tuntuu siinä vähän venyneen... en saa niitä enää niin tiiviisti yhteen kuin ennen... voisko se olla syy pierujen karkailuun?

Tää on kuitenkin ihan kamalaa, enää en ees uskalla syödä ihmisten kanssa saman pöydän ääressä tai koko työpäivänä mitään, eristäydyn vaan enemmän ja ihan hirvee olo kun on koko ajan nälkä ja sitten paleltaa ja heikottaa... :(

:laugh:

Sori, ymmärrän että on kurja vaiva, mutta et millään ole voinut venyttää reikääsi sheivaamalla. Etkä kyllä kannikoitakaan :D

Pierunkarkailuun en osaa sanoa muuta kuin että lääkäriin. Ei kuulosta normaalilta. Mutta vatsan toimintaan vois auttaa jooga. Siitä on saanut moni avun, koska liikkeet hieroo myös sisäelimiä. Katso vaikka youtubesta liikesarjoja.

[QUOTE="...";28955384]:laugh:

Sori, ymmärrän että on kurja vaiva, mutta et millään ole voinut venyttää reikääsi sheivaamalla. Etkä kyllä kannikoitakaan :D

Pierunkarkailuun en osaa sanoa muuta kuin että lääkäriin. Ei kuulosta normaalilta. Mutta vatsan toimintaan vois auttaa jooga. Siitä on saanut moni avun, koska liikkeet hieroo myös sisäelimiä. Katso vaikka youtubesta liikesarjoja.[/QUOTE]

Googleta irritable bowel syndrome yoga.

[QUOTE="...";28955384]:laugh:

Pierunkarkailuun en osaa sanoa muuta kuin että lääkäriin. Ei kuulosta normaalilta. Mutta vatsan toimintaan vois auttaa jooga. Siitä on saanut moni avun, koska liikkeet hieroo myös sisäelimiä. Katso vaikka youtubesta liikesarjoja.[/QUOTE]

Joo, no en tiedä tuosta joogasta...

Mutta sitten en käsitä. Jos en oo tehny vittu mitään väärää teidänkään mielestä, niin mistä tämä voi johtua!!

Hmm... voiskohan olla pukamia? Ainakin siltä kuulostaa.

Apteekista voit hakea ensiavuksi pukamavoidetta, jossa on lidokaiinia mukana. Vie turvotusta ja kipua pois. Sitä saa käyttää 3 päivää, mutta yleensä tuossa ajassa ärtyneemmätkin pukamat rauhoittuvat. Sen jälkeen voi käyttää muutaman viikon muuta voidetta, joka hoitaa. Oireiden jatkuessa olisi tietty hyvä käydä lääkärissä.

[QUOTE="siru";28955398]sem takia juuri kannattaisi marssia lääkäriin.Tai sitten laitat kuvan ryppyreiästä tänne...[/QUOTE]

No kyylännyt viimepäivinä peilin kanssa sitä ihan tarpeeksi olen... viimeks eilen yöllä ja en nähnyt siinä mitään erikoista. Ei se mun mielestä mitenkään kauheesti levenneeltä näytä tms...

Mut jännä sit kun istuin esimerkiks eilen yöllä kans sohvalla ja katoin telkkaria vielä ennen nukkumaan menoa, mulla oli silleen jalat koukussa.. niin vähän sitä ilmaa valui sieltä ihan itsestään ulos, ennen kun mä ees tunsin mitään.. eli tollasta tahatonta karkailua mitä ennen ei oo ollu...

Enkä oo myöskään sit synnyttäny viel koskaan!

Hmm... voiskohan olla pukamia? Ainakin siltä kuulostaa.

Apteekista voit hakea ensiavuksi pukamavoidetta, jossa on lidokaiinia mukana. Vie turvotusta ja kipua pois. Sitä saa käyttää 3 päivää, mutta yleensä tuossa ajassa ärtyneemmätkin pukamat rauhoittuvat. Sen jälkeen voi käyttää muutaman viikon muuta voidetta, joka hoitaa. Oireiden jatkuessa olisi tietty hyvä käydä lääkärissä.

Ei oo varsinaista turvotusta, eikä kipua...

Enkä huomannu kun peilin kanssa oon kahtonu, et siinä mitään pukamia ois ollu. Ihan normaalin näkönen se perseaukko on ollu/sen lähiseutu..

[QUOTE="vieras";28955414]Vähän? Määrittele vähän, jos muka sait peräaukon ja perskannikankin kiskottua pilalle?

Anteeks mutta :laugh:[/QUOTE]

No siis normaalisti venyttelin niitä.. jotta sain karvat välistä ajettua. Ensikertalaisena tosin siinä oli vähän säätäminen, et miten näkis sinne ja sais oikeista kohdista ajettua, yritin siinä peilin kanssa hillua... :D

Mut mitään en tietääkseni pihalle kiskonut. En ees peräsuolta!

[QUOTE="...";28955403]Mars lääkäriin![/QUOTE]

No vittu ne siellä lääkärissä osanneet mitään tuolle ärtyneellekään suolelle tehdä... Sanoivat vaan, että opettele elämään sen kanssa... Just...

Jos sulla ei ole jotain persefetissiä, kun koko ajan teet näitä aloituksia, niin mene lääkäriin! Ja tajuat kai itsekin järjelläsi, että jos et ole perseellesi mitään tehnyt, et ole sitä voinut myöskään vahingoittaa. Toi sun ajatus että karvat siellä ärsyttäisi, on outo...

[QUOTE="vieras";28955456]No ei sille mitään voikaan tehdä, ruokavalio on se mikä oireita helpottaa. Jos helpottaa.[/QUOTE]

Kyllä voi. Onneksi hakeuduin luontaishoitojen piiriin ja sillä mulla katosi vatsan turvotus esimerkiksi kokonaan pois. Sen sijaan, että oisin popsinut lääkärin jopa määräämiä kolmio lääkkeitä...

[QUOTE="lea";28955442]ne pukamat saattaa pullahtaa sieltä tietyissä asennoissa,ei ne koko ajan siellä ulkona roiku.Samalla kun pukama valuu ulos tulee ilmaa..[/QUOTE]

Ok..

[QUOTE="vieras";28955450]Jos sulla ei ole jotain persefetissiä, kun koko ajan teet näitä aloituksia, niin mene lääkäriin! Ja tajuat kai itsekin järjelläsi, että jos et ole perseellesi mitään tehnyt, et ole sitä voinut myöskään vahingoittaa. Toi sun ajatus että karvat siellä ärsyttäisi, on outo...[/QUOTE]

No sen oon tehny et mulla on istumatyötä aika paljon, mutta voisko se sit aiheuttaa tollasen peräaukko vaivan?

Jos siellä on kakka poikittain suolessa, tee kunnon suolentyhjennys. Ja jos mistään ei ole apua ja vaiva jatkuu, niin mene vain lääkäriin. Tuon on outo, että kannikatkin erilailla, jos vain kuvittelet tai sitten siellä on joku pullistuma tai laskeuma. Voisiko vika olla myös selässä?

[QUOTE="interested";28955518]Jos siellä on kakka poikittain suolessa, tee kunnon suolentyhjennys. Ja jos mistään ei ole apua ja vaiva jatkuu, niin mene vain lääkäriin. Tuon on outo, että kannikatkin erilailla, jos vain kuvittelet tai sitten siellä on joku pullistuma tai laskeuma. Voisiko vika olla myös selässä?[/QUOTE]

Kui selässä...?

Yhteistyössä