Nyt kaikki terveysvinkit tänne päin!! Miten minä olisin voinut vahingoittaa perseaukkoani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lilia";28956094]Kuule, turha sanoo hulluks. Kyllä minä tunnen mikä mulla aidosti oireilee ja mikä ei.[/QUOTE]

Tiedäthän itsekin, että stressi ja henkinen paha olo vaikuttavat myös fyysiseen terveyteen. Sinulla on huono olo henkisesti eli sen myötä sinulle tulee fyysisiä oireita. Jos hoidat vain fyysisiä oireitasi, et niistä koskaan pääse eroon, jos mielenterveys on epäkunnossa. Hoitamalla mielenterveyden kuntoon, fyysiset oireet myös helpottavat.

No kyllä kannattaisi ensin tutkituttaa se yläpää, jos kuvittelet pilanneesi perseesi sheivaamalla... ja vielä panikoit tuolla tavalla.

Lue nyt vielä lääkärisivuilta kaikki mahdolliset sairaudet, mikä tuo voisi olla, niin alkaa taatusti tuikkimaan ihan joka puolella kehoa.

[QUOTE="vieras";28956152]No ei sinulla selkäranka ole mihinkään vääntynyt, vaan välilevyongelma on välilevyongelma. Jos on hermo pinteessä, niin siitä selvitään jumpalla tai sitten leikkauksella, johon menee lukemattomia suomalaisia vuosittain.[/QUOTE]

Entä jos ne sanoo et se on sellases paikas et ei voida leikata tai se on nii pieni vaiva et ei ruveta leikkaamaan kun ei ulosteet tuu kuitenkaan ulos tai jotain... ja joudun sit aina elää tän kans, mikä tarkoittaa no no social life tai mitään..

Mä luulin just kans et kipuna tonne selkään puhkeis se jos siel on nyt joku pielessä tai iskis noidan nuoli. EI ET PERSEAUKKO MENEE...

[QUOTE="Lilia";28956231]Entä jos ne sanoo et se on sellases paikas et ei voida leikata tai se on nii pieni vaiva et ei ruveta leikkaamaan kun ei ulosteet tuu kuitenkaan ulos tai jotain... ja joudun sit aina elää tän kans, mikä tarkoittaa no no social life tai mitään..

Mä luulin just kans et kipuna tonne selkään puhkeis se jos siel on nyt joku pielessä tai iskis noidan nuoli. EI ET PERSEAUKKO MENEE...[/QUOTE]
Ainahan paha hermopinne leikataan ja ei tarvitse olla mitään housuun paskomista tietenkään, että leikataan. Jos housuun paskoo tai kusee tai menee jalat alta, niin se on hätätilanne ja joudut välittömästi leikkaukseen.

Unohda se perseaukkosi tarkkaileminen ja peilailu. Itse en edes tiedä miltä omani näyttää. Kiinnitä sen sijaan huomio ruokavalioosi ja yritä tehdä stressillesi jotain, niin lievenee/loppuu ne ilmavaivat. Niihinkin on apteekissa käsikauppalääkkeitä saatavilla ;)

[QUOTE="vieras";28956244]Ainahan paha hermopinne leikataan ja ei tarvitse olla mitään housuun paskomista tietenkään, että leikataan. Jos housuun paskoo tai kusee tai menee jalat alta, niin se on hätätilanne ja joudut välittömästi leikkaukseen.[/QUOTE]

Peräaukossa vai missä, jos oireilu on siellä? Meneeks ne sit sitä sörkkimään? ja pitäskö mun pierujen karkailu loppuu sit sillä leikkauksella? Entä jos se vaan pahenee jos ne jotenkin vahingoittaa sitä mun peräaukkoa...

Onko ne leikkaukset myöskin vaarallisia jos kosketaan sit selkään? Halvaantumisen riski? :(

Ja kuvitelkaa asento, kun on normaalin kokoinen kirjoituspöytä ja sit sulla on tietokone siinä, aina kun sä et jaksa istua, niin nouset ja nojaat kyynerpäillä siihen pöytään ja kirjottelet ja oot siinä silleesti... selkä menee kaarelle ja jalat on tietysti lattiaan alaspäin. Sit sulla rupee "pakottaan" tuohon alaselkään, eli se silleen siinä asennossa puutuu ja turtuu, päätät nousta seisomaan suoraan koska koet sen helpottavaksi että saat oikastua selän. Myöhemminkään sulle ei kuitenkaan mitään kipuja selkään ilmene, ei ylä tai ala. Näin oot tehny ainakin välillä aina parin vuoden ajan.

Syntyykö tuosta joku hermopinne?

Aloituksesta tuli mieleeni tuo kuidin lisääminen. Se on tietenkin hyvä asia yhdessä veden juonnin kanssa, mutta aiheuttaa myös ilmavaivoja. Oisko tässä syy? SSitä kaasua vaan on enemmän.

Ei se kaasun lisääntyminen oikeestaan ruuasta johdu, vaan mun mielestä siitä suoliston toiminnasta.

Mut roskaruoka sopii esimerkiks tosi hyvin... Kun yleensä syön hampurilaisaterian niin sillon mun maha on hyvänä :)

[QUOTE="vieras";28956212]No kyllä kannattaisi ensin tutkituttaa se yläpää, jos kuvittelet pilanneesi perseesi sheivaamalla... ja vielä panikoit tuolla tavalla.

Lue nyt vielä lääkärisivuilta kaikki mahdolliset sairaudet, mikä tuo voisi olla, niin alkaa taatusti tuikkimaan ihan joka puolella kehoa.[/QUOTE]

Oon samaa mieltä. Aloittajan ongelma kuulostaa sen verran erikoiselta, että ei taida olla fyysinen vika kyseessä.

Hei, älä mieti vielä noita selän hermojuttuja liikaa! Oikeasti mä olen joskus käynyt läpi tuon ärtyvä suoli - yhtäkkinen ilman karkailu jostain syystä (kesti vähän aikaa, ei synnytyksiä tms.) ja asioiden ylianalysointi. Itsekin ajattelin, että oon jotenkin loppuelämän piloilla takapäästä, mutta se meni oikeasti ohi. Pahinta oli justiinsa se, mitä kehittelin päässäni. Siksi vastasin tähän ketjuun, koska muistutti omaa kokemusta niin paljon. Oireet loppu kuin seinään, kun löysin paremman kaveriporukan ja elämä parani henkisellä puolella. Tai no ärtyvä suoli pysyy, mutta sen kanssa elää.

No noista välilevyistä.. onko jotain heijastekipua jalkoihin, puutumista missään, virtsaamisvaikeuksia?

[QUOTE="Lilia";28956361]Peräaukossa vai missä, jos oireilu on siellä? Meneeks ne sit sitä sörkkimään? ja pitäskö mun pierujen karkailu loppuu sit sillä leikkauksella? Entä jos se vaan pahenee jos ne jotenkin vahingoittaa sitä mun peräaukkoa...

Onko ne leikkaukset myöskin vaarallisia jos kosketaan sit selkään? Halvaantumisen riski? :(

Ja kuvitelkaa asento, kun on normaalin kokoinen kirjoituspöytä ja sit sulla on tietokone siinä, aina kun sä et jaksa istua, niin nouset ja nojaat kyynerpäillä siihen pöytään ja kirjottelet ja oot siinä silleesti... selkä menee kaarelle ja jalat on tietysti lattiaan alaspäin. Sit sulla rupee "pakottaan" tuohon alaselkään, eli se silleen siinä asennossa puutuu ja turtuu, päätät nousta seisomaan suoraan koska koet sen helpottavaksi että saat oikastua selän. Myöhemminkään sulle ei kuitenkaan mitään kipuja selkään ilmene, ei ylä tai ala. Näin oot tehny ainakin välillä aina parin vuoden ajan.

Syntyykö tuosta joku hermopinne?[/QUOTE]

Nuo selkäongelmat eivät tähän liity mitenkään. Täytyy olla paha hermopinne (prolapsi) ja aivan kauheat selkäkivut ennenkuin alkaa vaikuttaa pidätyskykyyn. Nuo ristiselkäongelmat ovat todella yleisiä, itsekin kärsin niistä. Niihin auttaa erityisesti vatsa- ja selkälihasten jumppa.

Käy vaan lääkärillä, todennäköisesti tuohon vaivaan on jokin yksinkertainen ja hoidettava syy.

Peräaukko-ongelmat ovat kuule yleisiä, ja todella monella on jossain vaiheessa elämäänsä esim. peräpukamia. Oletko varma, että sinulla ei ole esim peräpukamaa joka sijaitsisi niin että häiritsee sulkijalihaksen toimintaa?

Käynti lääkärillä on ihan varmasti auttaa nopeammin ja paremmin kuin se ,että täällä palstalla vain arvaillaan mahdollista syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja tötterööö;28956859:
Hei, älä mieti vielä noita selän hermojuttuja liikaa! Oikeasti mä olen joskus käynyt läpi tuon ärtyvä suoli - yhtäkkinen ilman karkailu jostain syystä (kesti vähän aikaa, ei synnytyksiä tms.) ja asioiden ylianalysointi. Itsekin ajattelin, että oon jotenkin loppuelämän piloilla takapäästä, mutta se meni oikeasti ohi. Pahinta oli justiinsa se, mitä kehittelin päässäni. Siksi vastasin tähän ketjuun, koska muistutti omaa kokemusta niin paljon. Oireet loppu kuin seinään, kun löysin paremman kaveriporukan ja elämä parani henkisellä puolella. Tai no ärtyvä suoli pysyy, mutta sen kanssa elää.

No noista välilevyistä.. onko jotain heijastekipua jalkoihin, puutumista missään, virtsaamisvaikeuksia?

Ei oo heijastekipua jalkoihin, en kokisi puutumistakaan oikeastaan olevan missään.. ehkä vähän siel peräaukos ois voinu sellanen tunne olla, ei virtsaamisvaikeuksia.. pystyn ihan hyvin pissaamaan mut keväällä mulla puhkes rakkoonkin joku häiriö ja eka ajattelin sen olevan virtsatietulehdus, tuntu et koko ajan pissattaa ja sit ihan kun ois sitä virtsaa tiputtanu kans vähän housuun.. ei kipua. Ei todettu tulehdusta.Meni itestään ohitte.

Mut enää en esimerkiks siinä voi omaan kehoon täysin luottaa, pitää käydä säänöllisin väliajoin vessas. Sit joskus saattaa kipuilla vähän se rakko ja ahdistuneisuus saattaa lisätä sitä rakon oireilua.

[QUOTE="mkl";28956881]Nuo selkäongelmat eivät tähän liity mitenkään. Täytyy olla paha hermopinne (prolapsi) ja aivan kauheat selkäkivut ennenkuin alkaa vaikuttaa pidätyskykyyn. Nuo ristiselkäongelmat ovat todella yleisiä, itsekin kärsin niistä. Niihin auttaa erityisesti vatsa- ja selkälihasten jumppa.

Käy vaan lääkärillä, todennäköisesti tuohon vaivaan on jokin yksinkertainen ja hoidettava syy.

Peräaukko-ongelmat ovat kuule yleisiä, ja todella monella on jossain vaiheessa elämäänsä esim. peräpukamia. Oletko varma, että sinulla ei ole esim peräpukamaa joka sijaitsisi niin että häiritsee sulkijalihaksen toimintaa?

Käynti lääkärillä on ihan varmasti auttaa nopeammin ja paremmin kuin se ,että täällä palstalla vain arvaillaan mahdollista syytä.[/QUOTE]

En ole varma ja mitäs nämä ristiselkäongelmat sitten ovat??

Jospa menisit lääkäriin ja selittäisit nuo kaikki ongelmat siellä, ristiselkäjutut, keväisen rakko-ongelman ja tämän uusimman peräaukko-ongelman. Ehkä se löytää ratkaisun. Älä jätä sitä selkäongelmaa selittämättä sen takia että joku täällä sanooo ettei se liity siihen peräaukko-ongelmaan mitenkään, lääkäri tietää paremmin että voiko se liittyä vai ei.

[QUOTE="lea";28955442]ne pukamat saattaa pullahtaa sieltä tietyissä asennoissa,ei ne koko ajan siellä ulkona roiku.Samalla kun pukama valuu ulos tulee ilmaa..[/QUOTE]

Mulla on yks pukama ulkona ja yks sisällä, ei ne mulle ainakaan mitään ilman karkailuja aiheuta. Joskus harvoin jos oireilevat, on kutinaa ja arkuutta persreiän ympärillä, jos menee rikki...vuotavat verta vähän.

Jospa menisit lääkäriin ja selittäisit nuo kaikki ongelmat siellä, ristiselkäjutut, keväisen rakko-ongelman ja tämän uusimman peräaukko-ongelman. Ehkä se löytää ratkaisun. Älä jätä sitä selkäongelmaa selittämättä sen takia että joku täällä sanooo ettei se liity siihen peräaukko-ongelmaan mitenkään, lääkäri tietää paremmin että voiko se liittyä vai ei.

Miten ja miksi se aiheuttaa tällästä oireilua? Mikä vika siel vois olla? Miten se korjataan?

[QUOTE="Lilia";28959856]Miten ja miksi se aiheuttaa tällästä oireilua? Mikä vika siel vois olla? Miten se korjataan?[/QUOTE]

En mä tiedä ja tuskin tietää muutkaan tällä palstalla, siksi mä käskin sun mennä sinne lääkäriin. Kysy nuo kysymykset siltä lääkäriltä kun menet.

Etkö vois päästää meitä pahasta ja sun perseestäsi viimein! Mene lääkäriin, ei kukaan täällä ole lääkäri, eikä ne katsomatta siitä osaa sanoa mitään. Eihän tämä ole enää tervettä käytöstä!

[QUOTE="Voi elämä";28959922]Etkö vois päästää meitä pahasta ja sun perseestäsi viimein! Mene lääkäriin, ei kukaan täällä ole lääkäri, eikä ne katsomatta siitä osaa sanoa mitään. Eihän tämä ole enää tervettä käytöstä![/QUOTE]

Eikä tervettä ole myöskään sun valitus?

Katoppa mitä mä oon tuolla alussa sanonu? Älä lue jos ällöttää, MITÄ VITTUA SITTEN LUET JA TULET KOMMENTOIMAAN TUOLLASTA?

Yhteistyössä