V
"vieras"
Vieras
No sen oon tehny et mulla on istumatyötä aika paljon, mutta voisko se sit aiheuttaa tollasen peräaukko vaivan?
Kyllä istumatyö aiheuttaa peräpukamia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No sen oon tehny et mulla on istumatyötä aika paljon, mutta voisko se sit aiheuttaa tollasen peräaukko vaivan?
Alkuperäinen kirjoittaja tötterööö;28955575:En ole asiantuntija, mutta ärtyvän paksusuolen omistajana luulen, ettei takapuolessasi ole mitään ainakaan pysyvää fyysistä vauriota. Sheivaamisella tuskin on mitään tekemistä koko jutun kanssa, vaan varmaan noilla vatsavaivoilla. Oma vaatimaton maallikon arvaus:
Kun suolen sisältö on epämäärästä luirua ja palleroa, niin suoli ei tyhjene kunnolla, mikä on yleistä ärtyvässä paksusuolessa. Tää tavara synnyttää sitten peräsuo?essa kaasua, joka aktivoi toisen sulkijalihaksen (ei tahdonalainen) päästelemään höyryjä välillä. Ulompi tahdonalainen sulkijalihas ei vissiin pysty tätä aina pidättämään, ja stressi pahentaa asiaa.
Yritä saada kakan koostumus normaaliksi (helpommin sanottu kuin tehty, yritys ja erehdys jne.) niin luulen ongelman helpottavan. Ongelma on ollut vasta pari päivää, voi olla vain väliaikainen häiriö.
Reenaa lihakset kuntoon. Vaikka et ole synnyttänyt niin ne voi olla aivan surkastuneet
lakkaa nyt tyrkyttämästä sitä persereikääsi, ketään ei kiinnosta. mene lääkäriin
No en oo enää ressaaja... Mut nyt tänä aamuna toimi ihan hyvin taas maha äsken ja tuli paljon sitä ja aika normaalin näköstä ja kokosta ja se on just sellasta, et välillä vaihtelee tuo et millasta ulostetta sieltä tulee..
Mut eiks tollanen jätä sit pysyviä vaurioita?
Outoo tässä kuitenkin on se, et mä oon jo 3 VUOTTA ELÄNY TÄN VAIVAN KANS! joten oon oppinu tuntee aika perinpohjasesti tän toimintatavat mun kehossa... nii miks se yhtäkkiä 3 vuoden jälkeen, aloittas jonkun tollasen oireilun jos ei oo kolmeen vuoteen ikinä moista ollu?
Sit joskus mulla tuli tonne peräaukkoon sellasia nopeita, tuikkaavia kipuja.. sellanen ikäänkuin äkillinen piikki.. mikä myös tuntu kohdun puolella ja sillon mää tein silleen et vältin istumista noin viikon ajan ja se rauhottu mut sillon myös saatto olla masentuneisuutta että se peräsuoli kans reagoi siihen masennukseen ja kramppaili...
Mut nyt ei oo ollu kun kerran sellanen tuikkaava kipu ja sit ihan vaan sellanen outo, uus, erillainen tunne tuol alhaalla mitä ei oo ennen, koskaan, ikinä ollut..