Nyt kaipailisin asiallisia neuvoja. Tytär koukussa ulkomaalaiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja itse ehdotinkin muutamia kertoja, että pyydä se mies tänne Suomeen. Mutta kun ei kuulemma ole rahaa matkustaa eikä ole passia jne jne selityksiä tuli

No voisiko joku lähteä tytön esiliinaksi sinne Turkkiin?

Äiti esiliinaksi niin paluukuormassa on kaksi karvarannetta yhden sijaan. :D

Ei saa kiusii, muuten tulee kohta pissit housuun :D

Kelpasikohan mummokin jollekin karvaranteelle, edes pika-avioliiton ajaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Johtuuko tää suomen vai turkin lainsääännöstä? :/

Suomen.

Mutta ei Turkkikaan myönnä passia ihan helpolla, jos on vaikka armeijaan lähtö lähellä.

Aika hölmöä, siis jos on vain lomalle tulossa.

Niinpä. Toisaalta taas ymmärrän erittäin hyvin, miksi lomaviisumeitakaan ei noin vain jaella. Mutta tosi vaikeaksi se tekee seurustelun ja toiseen tutustumisen...sitten mennään naimisiin 19-vuotiaina lyhyen tuntemisen jälkeen ja se ei aina ole hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Eikä Turkin kansalaisuuden saaminenkaan ulkomaalaiselle ole mikään läpihuutojuttu. Ja miksi olisikaan?

Ei se enää ole.
Kun mä avioiduin, olisin saanut kansalaisuuden samantien. Mutta en ottanut, kun ei ollut tätä nykyistä kaksoiskansalaisuusjuttua vielä.

Etkö oo katsonut Matkaoppaita?
Marjatta...

En yleensä katso telkkaria, korkeintaan asiaohjelmia ja Matkaoppaat eivät lukeudu tähän luokkaan.

On nuo turkkilaiset miehet luusereita kun mummotkin kelpaavat :$

Suomen.

Mutta ei Turkkikaan myönnä passia ihan helpolla, jos on vaikka armeijaan lähtö lähellä.

Ei siitä ole kauankaan, kun suomalainen nuori mieskään ei saanut passia kuin kutsuntaikään asti. Esim vaikka 16-vuotias.

Marjatta...

Kuka niistä on Marjatta?

Marjatta (kai se oli Marjatta?!) oli se vanha rouva joka oli käynyt Turkissa lomalla tsiljoona kertaa, tunsi kaikki Alanyassa, ja oli ollut kihloissa turkkilaisen kanssa.

Suomen.

Turistina olisi niin kovin helppo jäädä Suomen tai muualle Eurooppaan. Eihän täällä kukaan valvo koska turistiviisumi menee umpeen. Joskus poliisi yritti tehdä ratsioita, mutta ne kiellettiin rasistisina.

Marjatta...

Kuka niistä on Marjatta?

Marjatta (kai se oli Marjatta?!) oli se vanha rouva joka oli käynyt Turkissa lomalla tsiljoona kertaa, tunsi kaikki Alanyassa, ja oli ollut kihloissa turkkilaisen kanssa.

Niin joo se.
Mä en niistä matkustajista muista, muutakuin et Veikkoa vitutti :D

Marjatta...

En yleensä katso telkkaria, korkeintaan asiaohjelmia ja Matkaoppaat eivät lukeudu tähän luokkaan.

On nuo turkkilaiset miehet luusereita kun mummotkin kelpaavat :$

Ööh, ei kai sielläkään kaikki nuoria juippeja ole :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kojootti:
Älä ota konetta tai nettiyhteyttä pois, lopputulos on sitä hullumpi.
Tytär suuttuu ja muuttaa kotoota pois ensitilassa.
Ettekö te voisi ajatella, että lähtisitte silloin talvella mukaan Turkkiin?
Ette puuttuisi tytön menoihin, mutta tutustuisitte itsekin tähän mieheen
ja olisitte varmistamassa, että tyttö tosiaan tulee kotiin kun sen aika on.
Kaikkia asioita ei vaan voi opettaa, eikä miehen kulttuuritausta tee hänestä
automaattisesti kelvotonta. Et voi elää tyttösi elämää. Tämä rakastuminen
voi olla virhe, tai sitten siitä voi oikeasti seurata jotain kaunista. Nyt on aika
päästää lieka irti ja olla tukena ja turvan silloin, kun tyttösi sitä tarvii.

Peesi! Hyvin sanottu ja tyttärelle voi sanoa että haluatte kans tutustua poikaystävään ihan yhtälailla oli se sitten Suomesta, Turkista tai marssista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Peesi! Hyvin sanottu ja tyttärelle voi sanoa että haluatte kans tutustua poikaystävään ihan yhtälailla oli se sitten Suomesta, Turkista tai marssista :)
Tuli mieleen se, kun kerroin vanhemmilleni että oon muuttanut yhteen turkkilaisen poikaystäväni kanssa.
Niillä oli varattuna loma Alanyaan, ja siltä istumalta ilmoittivat että tulevat sitten myös Marmariksessa käymään. Tapaamaan minua. Mutta tarkistusreissullehan ne tietysti tulivat :D

Asia ei varmaan sinänsä ollut yllätys, koska elettiin vuotta 2001 ja mä olin työskennellyt Turkissa jo useamman kesän. Äiti oli käynyt lomalla monesti ja isäkin kerran aiemmin. Ja olin jo 25 v. Silti halusivat heti nähdä millaisesta miehestä on kyse, ja miten se mua kohtelee.

Ei minulla mitään erityisesti turkkilaisia miehiä vastaan ole mutta aika moneen onnenonkijaan olen törmännyt joten ymmärrän ap:n huolen. Ja kulttuurierokin on melkoinen.

Omaa kokemusta aiheesta: tapasin 17 v. Turkin lomalla itseäni vanhemman miehen (noin 22-25 v.) ja ihastuin. Viikko vietettiin kiihkeissä merkeissä, tapasin hänen vanhempansa ja selvisi valokuvia katsellessa että miehellä on suomalainen vaimo (näin jopa lapsen syntymiskuvat). Nimenkin kertoivat kuin asiassa ei olisi mitään ihmeellistä. Vanhemmat eivät ehkä tienneet suhteemme laatua. Minulle juttu oli aika pitkälti seksiloma vaikka vähän kyllä meinasin ikävöidä ja palata puolen vuoden päästä uudelleen. En sitten koskaan matkustanut uudelleen, järki vei voiton. Siis minulla ei mitään seurustelua tms. ollut koskaan mielessäkään mutta hauskanpito kylläkin. Kaikenhuippu/sattuma asiassa on se että olen tavannut Suomessa ko. vaimon ja tyttären sattumalta, toki hän ei tiedä minusta ja emme ole tuttuja mutta ollaan törmätty vahingossa.

Ja itse ehdotinkin muutamia kertoja, että pyydä se mies tänne Suomeen. Mutta kun ei kuulemma ole rahaa matkustaa eikä ole passia jne jne selityksiä tuli

:laugh::laugh::laugh:

Ei jumalauta, kohta lirahtaa :laugh:

:laugh::laugh::laugh:

Ei jumalauta, kohta lirahtaa :laugh:

:laugh:

Oikeastiko täällä aikuiset naiset on sitä mieltä että 18-vuotias miltei lapsi vielä on tarpeeksi aikuinen ja kokenut lähtemään Turkkiin vieraan miehen vuoksi??

Rakastuminen ja suhde vaativat jo samanlaisen kulttuurin omaavilta todella paljon. Tuon ikäisten liitot ovat harvassa jotka vielä kestävät kymmenen vuotta tästä eteenpäin, puhumattakaan siitä, että kulttuuri ja kieliongelmat näillä kahdella jo luovat aika ison esteen.

Ne jotka täällä ovat ulkomaalaisten miesten kanssa naimisissa, teillä on varmasti ollut sitä ikää ja kokemuspohjaa suhteista jo taustalla. 18-vuotiaalla sitä ei ole.
18-vuotias on miltei lapsi vielä, näin nelikymppisen silmin.

Äitinä minä olisin kauhuissani jos tyttäreni olisi lähdössä Turkkiin, kokemattomana, ehkä neitsyenäkin. Pelkäisin kuollakseni tyttäreni puolesta ja olen juuri sitä mieltä että jokaisen äidin kuuluisikin niin tehdä.

Täällä moni unohtaa ettei nämä ulkomaalaiset miehet ole sama asia kuin suomalaiset.
Tiedän, olen itse seurustellut afrikkalaisen miehen, iranilaisen miehen, kahden albaanin ja ruotsalaisen kanssa.
Oli heissä hyviä puolia ja jokaista muistelen hyvällä, mutta ensimmäiseksi seurustelukumppaniksi en ketään heistä suosittelisi. Ja tämä vain sen takia, että tuon ikäisen pitäisi harjoitella vielä ihastumista ja rakastumista, seurustelua ja yhdessäoloa.
Ulkomaalaiset miehet ovat erilaisia kuin jäyhemmät suomalaiset.

Minultakin täysi tuki sinulle ap. Minunkin lapseni ihastui koulussa mamuun ja me vanhemmat olimme aivan kauhuissamme. Puhuimme monena iltana tytöllemme järkeä ja lopulta hän onneksi ymmärsi lopettaa pojan tapailun. Silloin kun tälläistä ulkomaalaiseen ihastumista ei omalle kohdalle satu, on niin helppo arvostella äidin huolta omasta tyttärestä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että 17v on vielä lapsi.

Totta kai se tuntuu aivan ihanalta kun saa tumman komean miehen huomiota lomamatkalla. Mutta se on vaan sääli, että tämä samainen mies jakaa tätä huomiota niin monelle muulle tytölle.

Toivottavasti järki voittaisi ja tyttäresi ei lähtisi sinne Turkkiin. Jos kuitenkin lähtee, älä päästä häntä yksin matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Minultakin täysi tuki sinulle ap. Minunkin lapseni ihastui koulussa mamuun ja me vanhemmat olimme aivan kauhuissamme. Puhuimme monena iltana tytöllemme järkeä ja lopulta hän onneksi ymmärsi lopettaa pojan tapailun. Silloin kun tälläistä ulkomaalaiseen ihastumista ei omalle kohdalle satu, on niin helppo arvostella äidin huolta omasta tyttärestä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että 17v on vielä lapsi.

Totta kai se tuntuu aivan ihanalta kun saa tumman komean miehen huomiota lomamatkalla. Mutta se on vaan sääli, että tämä samainen mies jakaa tätä huomiota niin monelle muulle tytölle.

Toivottavasti järki voittaisi ja tyttäresi ei lähtisi sinne Turkkiin. Jos kuitenkin lähtee, älä päästä häntä yksin matkaan.

Teitte tosi törkeästi estämällä yhteydenpidon ja haukkumalla poikaa tytölle, ei ketään saa tuomita syntyperän perusteella! Sääli kun tytöstä ei ollut teitä vastustamaan, voin kuvitella että kun tutustuu seuraavan kerran johonkuhun, löytyy tästäkin joku vika ettei kelpaa vanhemmille. Itselleen tyttö etsii seuraa, eikä teille!!

Uusimmat

Yhteistyössä