Nyt kaipailisin asiallisia neuvoja. Tytär koukussa ulkomaalaiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei herranjumala..:
Täällä moni unohtaa ettei nämä ulkomaalaiset miehet ole sama asia kuin suomalaiset.
Tiedän, olen itse seurustellut afrikkalaisen miehen, iranilaisen miehen, kahden albaanin ja ruotsalaisen kanssa.
mutta ensimmäiseksi seurustelukumppaniksi en ketään heistä suosittelisi.]/b]

Siis tää alkaa jo muistuttaa palstan koiran hankinta keskusteluja.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ei herranjumala..:
Täällä moni unohtaa ettei nämä ulkomaalaiset miehet ole sama asia kuin suomalaiset.
Tiedän, olen itse seurustellut afrikkalaisen miehen, iranilaisen miehen, kahden albaanin ja ruotsalaisen kanssa.
mutta ensimmäiseksi seurustelukumppaniksi en ketään heistä suosittelisi.

Siis tää alkaa jo muistuttaa palstan koiran hankinta keskusteluja.

sinun on luotettava tyttöösi. et voi häntä estää kun on täysi-ikäinen. ei rakkaus katso ikää, kultuuria, ihon väriä eikä muutakaan. elämä kantaa. ja onhanhänelläte vanhemmat joiden luo voi palata kun siivet palavat tai jos palavat. Tuohan voi olla tosi onnellinen rakkaustarina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja arvostan kovasti sitä, että tyttö uskaltaa kertoa avoimesti asiasta ja näyttää tunteensa. Ja kukapa ei haluaisi lapselle hyvää tulevaisuutta on se sitten suomalaisen tai turkkilaisen kanssa?

Kuten täällä ovat muutkin sanoneet, niin parhaiten suojelet lastasi kun pidät huolta teidän hyvistä ja avoimista väleistä. Juuri tuon ikäinen on mielestään jo tosi aikuinen (useimmissa tapauksissa) ja tietää parhaiten mikä on itselle parasta, vaikka sitten vuosia myöhemmin tajuaakin olleensa vielä ihan lapsi. Mutta jos viet nettiyhteyden ja siten yrität estää täysin yhteydenpidon, uskon että saatat päätyä siihen kaikkein huonoimpaan vaihtoehtoon. Sehän on tuon ikäiselle todellista yllytystä, useimmiten!

Jos olisin sinä, niin pitäisin huolta siitä että puhun asiasta paljon tytön kanssa. Ja jos on vielä lähdössä joulukuussa Turkkiin, lähtisin mukaan. Täysi-ikäisen matkaa on vaikea estääkään, siis mikäli sen itse pystyy maksamaan. Ehkä, jos se mesettely kestää vielä joulukuuhun asti, ehkä siinä onkin jotain todellista. Jos on "gigolo", niin onhan sillä miehellä koko kesä aikaa hankkia heti saatava kohde...

Toivottavasti tarina päättyy hyvin, tavalla tai toisella!

Kiitos teille jotka asiallisesti vastasitte.

Ja laitan vielä tiedoksi sen, että tytölle olemme kertoneet avoimesti että hän on vielä kokematon joka ei välttämättä huomaa kaikkia asioita joita aikuinen huomaa. Mutta hän pitää päänsä ja on sitä mieltä ettei ole tyhmä (eikä toki olekkaan tyhmä!) ja tietää asiat ja ymmärtää kaiken. Ja on myös sitä mieltä, että tämä mies ei ainakaan voi olla mikään inhottava ihminen. Nii.. tuskin viikon tapaamisen perusteella sitä tietääkään ja mesessä voi esiintyä ihan miten hienosti tahansa.

Olen sanonut myös, että turistinaisia sínne menee viikottain monia ja miehellä saattaa olla jo kierroksessa toisia ja kolmansia. Mutta tytön mielestä se ei haittaa. Ja toisella kertaa sanoi tyttö, että kyllä mä tiedän, että ei se ketään toista ota. Sanoinkin, että et koskaan voi olla varma, kun asutte näin kaukana toisista etkä mitenkään voi sitä estää. Sanoin myös sen, että jos suhde perustuu siihen, että toinen voi pyörittää monta naista samaan aikaan niin sellaista ei tarvitse kenenkään sietää.

Mutta kiitos vastanneille.

Kysyin turkkilaisen siippani mielipidettä.

Hän totesi, että "ei kukaan jaksa talven yli yhteyttä pitää jos ei oo kiinnostunut". Samaa mieltä olen itse.

Sanoi myös että äiti reissuun mukaan.

Mielenkiinnosta haluaisin tietää, että miten tässä jutussa kävi? Onko turkkilainen edelleen kuvioissa?
Mulla tilanne vähän sama, sillä tyttö (täytti just 18) on samassa tilanteessa :-(

Tarkeinta tamoisissa tilanteissa on se etta vaikka ei oltaisi samaa mielta, ei uhkailla, vahatella, pelotella, kiristeta... Koska 18-v tayttanyt tekee kumminkin niin kuin itse haluaa, ja sitten voi kayda niin etta jos kaikki ei menekaan lopulta niin hyvin, ei vanhemmille asiasta kerrota koska 1)ei haluta etta sielta tulee lisaa kauhistelua ja ylireagointia 2)Ei haluta niita "no niin mitas ma sanoin" "olisit uskonut" "maitojunalla takasin" juttuj.a. ja sillon voi oikeesti menna asiat todella pieleen. Kerron muuten kokemuksesta... (olin 19, ja vaikka juttu ei siis lopulta mennyt kovin hyvin, en silti kadu yhtaan. Jokainen elaa oman elamansa, helpompaa se on tuen ja rakkauden kun vanhempien kontrollin ja lapsen salailun kanssa...)

Uusimmat

Yhteistyössä