F
Fleur de la Cour
Vieras
Lauantaina on siis mummuni hautajaiset. Olivat päättäneet sitten, että kukat lasketaan kappelissa. Kyseessä kuitenkin perinteinen hautaus eikä mikään polttohautaus eli arkku kannetaan kappelista ulos ja lasketaan hautaan. Eli minua mietityttää minkälainen sähläys mahtaa olla kukkien kanssa. Ja muutenkin ärsyttää kun kukkien lasku tapahtuu tavallaan kahteen kertaan. Olen kyllä ollut hautajaisissa, jossa kukat on laskettu kappelissa tai kirkossa, mutta kaksissa hautajaisissa oli mahtihautajaiset ja toisissa partiolaiset hoitivat kirkossa lasketut kukat haudalle, toisissa oli viralliset poliisihautajaiset ja niissä poliisit siis hoitivat kukat haudalle ja yksissä hautajaisissa oli polttohautaus siunaamisen jälkeen joten arkku jäi paikoilleen eikä sitä kannettu mihinkään. Nyt on kyseessä pienemmät hautajaiset lähinnä sukulaisten kesken ja itse mietin, että miten ihmeessä kantajat saa arkun kukkien keskeltä edes pois?? Onko joku ollut hautajaisissa jossa kukat on laskettu kappelissa, mutta arkku on kuitenkin kannettu hautaan?