Nyt kun kiertää se haaste äitien vartaloista, ni kysyn: Miten miehesi suhtautuu muuttuneeseen vartaloosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaksi raskautta takana, ei tullut arpia, jäänyt roikkumahaa tai extrakiloja. Kroppa ja tissit on ihme kyllä samassa kunnossa kuin ennenkin, vaikka ikää on 36. Mieheni on aina pitänyt minusta ja on sellainen kiltti ja kohtelias luonteeltaan, että tuskimpa pahemmin välittäisi tai mitään sanoisi vaikka minulle olisi raskauksista jotain jälkiä jäänyt.

Itse asiassa mieheni vartalo on muuttunut, sillä hän on pulskistunut muutamassa vuodessa toistakymmentä kiloa ja se jo vähän kessissä näkyy, vaikka hän pitkä onkin. Ulkonäöllisesti maha ei minua ainakaan vielä haittaa, mutta keskivartalolihavuus on keski-ikää lähestyvälle terveydellisesti vaarallista. Heidän suvussaan on monilla sydän- ja verisuonitauteja. Olen alkanut puoli salaa tehdä kevyempää ruokaa ja "unohdan" useimmiten ostaa sipsit ja keksit kaupasta. Olisi kyllä korkea kynnys hänelle painosta huomauttaa, tai suoraan käskeä laihdutuskuurille. Kyllä hän on itsekin tuon kummun jo huomannut, eikä minun sanomiset aiheuttaisi kuin pahaa mieltä. Rasvaimun ehdottaminen olisi minusta aivan törkeää.

Kroppa on sen näköinen, että lapsia on tehty ;) Rinnoista ei tietoakaan, mainitsin kyllä, että parille desille silikonia olis tilaa, mies sanoi, että ei todellakaan laiteta...Onhan siinä vaara, että muut miehet vilkuilee. En ole kuitenkaan, mikään mammautunut, vaan huolehdin itsestäni ja ihan kopsakka :)
Tulihan miehelläkin muutamat raskauskilot, eikä päässyt niistä eroon, että mahaa löytyy, eikä hän ole edes harkinnut rasvaimua, enkä ole ehdottanutkaan..näillä mennään, vähän on kolhuja molemmissa ja elämä näkyy :)

Mulla on tällä hetkellä roikkuva maha ja painoa tuli aika paljon. Mies sanoo kuitenkin joka päivä kuinka minua haluaa. Meillä ei ole vartalon muuttuminen haitannut yhtään. eihän sille mitään voi ja luonne on se tärkein asia ja se ei ole muuttunut.

Mies väittää ettei huomaa mun kropassa mitään eroa. Mieheni tykkää vähän tuhdimmista tytöistä joilla on hiukan massua ja reittä. Itse painoin 38kg kun tapasimme joten tämä +20kg on tullut ihan tarpeeseen. Tosin en minä samalta näytä enää mitä ennen.

Olen itse siinä onnellisessa asemassa että muutosta ei ole juuri havaittavissa. Minulla on vain yksi lapsi, jonka sain 29-vuotiaana (nyt olen 33v). Raskaudessa painonnousu oli maltillista ja koska olen pitkä (176cm), kovni suurta vatsaa ei tullut, raskaus alkoi selkeästi näkyä vasta lopuksi. Painoa tuli 9kg, joista jäi 2kg. Yhtään raskausarpea ei tullut ja vaikka toki vatsa alkuun oli vähän löydä, oli se vuoden sisään palautunut ennalleen.

Muutama kuukausi lapsen syntymästä aloin laihduttaa ja olinkin pian jo huomattavasti hoikempi kuin ennen raskauden alkua, jolloin olin myös normaalipainoinen mutta vähän jo siellä ylärajan tuntumassa.

Koska imetys ei toiminut, ei myöskään rinnoille tapahtunut mitään. Myönnän, että jo valmiiksi suhtauduin imettämiseen varauksella. Minulla on luonnostaan suuret rinnat (DD) ja tietenkään en eivät ole täysin kiinteät, ovathan ne ihan luomut:) Mutta ajattelin, että näillä saattaa kyllä käydä imettämisen takia huonosti. Onneksi ei sitten käynyt! Se olisi nimittäin kyllä harmittanut.

Ja mies siis tykkää kuten ennenkin:) Ylipainosta hän ei pidä (vaikka ei toki huomauttele), syytä siis pysyä hoikkana. Ja samaa mieltä olen itsekin, en viihdy enemmillä kiloilla.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä13;28803262:
Koska imetys ei toiminut, ei myöskään rinnoille tapahtunut mitään.

Mulla alkoi roikkua jo raskausaikana :( Itseasiassa tajusin tehdä raskaustestin kun rinnat näytti jotenkin erikoisilta, kun en vielä tinnyt olevani raskaana :D

[QUOTE="vieras";28803420]Mulla alkoi roikkua jo raskausaikana :( Itseasiassa tajusin tehdä raskaustestin kun rinnat näytti jotenkin erikoisilta, kun en vielä tinnyt olevani raskaana :D[/QUOTE]

Sehän harmi:( Kyllä mullakin oli siis raskausaikana (vielä!) isompi kuppikoko kuin normaalista mutta ei jäänyt mitään jälkiä kuitenkaan.

En ehkä ole oikea ihminen tähän vastaamaan, koska mieheni on nähnyt kroppani muuttuvan monellakin tapaa. Seurustelun alussa olin 14-vuotias timmi urheilija, nyt 42-vuotiaana ja neljän raskauden jälkeen hiukan erilainen. Olen tänä aikana ollut kaikkea mahdollista 52-kiloisesta 96-kiloiseksi ja taas kultaisen keskitien 70-kiloiseksi ja aina tuo on kimpussa ollut kuin herhiläinen. Näin pitkän ajan jälkeen taitaa vaakakupissa painaa ihan muut arvot kuin vartalon muodot.

Yhteistyössä