Nyt kyllä loukkaannuin turhasta

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:/ Sitä se väsymys teettää.

Ensi viikonloppuna ollaan menossa miehen sukua moikkaamaan ja sinne on yli 100 km suuntaansa matkaa. Ollaan aina käyty siellä ennen joulua perheenä ja mielissäni odotin jo tätäkin reissua. Joulumieli alkaa siitä kun käydään sukulaisissa, ajellaan sinne yhdessä ( jos vielä ois jouluinen kelikin ), viedään vähän joulun tunnelmaa lapsien muodossa ja jouluviemisissä jne. =) Nautitaan reissuista perheen kesken. :heart:
Nyt miehen suku olikin sitten päättänyt keskenään miehen veljen kanssa että hän tulee meidän kyydissä sinne :o Ok, saa toki tullakin mutta se olen sitten minä joka kömpii takapenkille kahden turvaistuimen väliin istumaan ( väli on oikeasti niin kipeä etten tiedä kuinka turvavyön saan kiinni vai saanko ) ja matkustamaan tuon matkan molempiin suuntiin :/

Ja siitä sitten suutuin niin että löin miehelle luurin korvaan loppujen lopuksi :ashamed: Aloitti sen "no ikinä en sovi mitään, ikinä minun ei pitäis suunnitella mitään, ainahan ne on ihan hölmöjä ideoita" jne. jäkätyksen vaikka oikeesti en ole mieheltäni koskaan mitään kieltänyt. Aina on saanut tehdä ja mennä omien suunnitelmiensa mukaan! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Niin ja esikoinen vasta 4v ja edessä turvatyyny :/

No sit ei voi eteenkään laittaa. Mä oon kerran matkustanut 500 km takana kahden istuimen välissä ja jalkatiloissakin oli tavaraa, niin että mulla oli koko matkan jalat siinä keskellä autonlattiaa sen korkean osan päällä.
Kyllä sitä "hätätapauksessa" kestää siinä istua=)

Laita veli tai mies istumaan sinne istuinten väliin!
Mä istuin kerran 30km suuntaansa kahden turvaistuimen välissä meidän pienessä kotterossa ja olin aivan jumissa ja rikki sen jälkeen. Toiste en suostuisi!

Minkäslainen auto teillä ap on?

Jos miehen veli änkeää kyytiin, istukoot itse siellä jämäpaikalla. En minäkään omassa autossani omasta paikastani luovu (paitsi tosi hyvällä syyllä ) :saint:

jos matkan ajaksi vuokraatte isomman auton ja jaatte kulut veljen kesken? sanot ihan suoraan ettei sinne keskelle sovi ketään inhimillisesti olemaan. tai olisiko teillä tuttavapiirissä ihmistä joka omistaa isomman auton? teette vaihtarit matkan ajaksi, jätätte oman kärrynne hälle käyttöön. ja tietty porukalla ostatte esim. herkkukorin joulun hengessä vaihtolainaajalle. :)

No pointti kai onkin siinä että veli ei itseksensä koskaan sukulaisiaan käy moikkaamassa ja nyt suku sitten päätti että näin veli säästäisi polttoaine kuluissa ja tulisi käymäänkin kaiken hyvän lisäksi :snotty: Eli tuskin mitään korvauksia mihinkään vuokrattuun autoon saatais. Tuota isompaa autoa rupesin miettimään mutta ei kellään taida olla. :/

Minä antaisin vaihtoehtoja:
- takana istuu miehen veli
- takana istuu mies itse
- jäisin pois koko reissusta ja niin jäisi lapsetkin ja sukulaisille sanoisin, että auton takapenkille ei sovi aikuista kahden turvaistuimen kanssa ja koska se veli on sinne sukulaisiin tulossa, se tarkoittaa ettet sinä itse pääse mukaan ja silloin ei pääse lapsetkaan - mies ei selviä lasten hoidosta (vaikka todell. selviäisikin)

no sitten ei taida auttaa kuin suoraan sanominen. että kyytiin ei sovi koska meillä 2 lasta istuimineen. tiedän tasan että 5 hengen auto ei tosiaan ole enää 5 hengelle kun sisään alkaa latomaan lastenistuimia.
ja kannattaa sanoakkin, muuten saat varautua todennäköisesti useammankin kerran vastaavaan järjestelyyn kun nyt kerran näin "kätevästi" keksivät. ja panet miehesi sanomaan asian, sehän se neuvottelematta sopikin ajatellen että tietysti rouva menee taakse.
meillä on ystävien kanssa aina toiminut toi autonvaihtosysteemi. :)

Niin tahdotaan me naiset olla aika oikukkaita ;)
Mä olisin varmaan reakoinut ihan samallalailla.
Ja ku se olen kans minä joka kömpii taakse ja minulle tulee siellä huono olo....

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
- takana istuu mies itse
- jäisin pois koko reissusta ja niin jäisi lapsetkin ja sukulaisille sanoisin, että auton takapenkille ei sovi aikuista kahden turvaistuimen kanssa ja koska se veli on sinne sukulaisiin tulossa, se tarkoittaa ettet sinä itse pääse mukaan ja silloin ei pääse lapsetkaan - mies ei selviä lasten hoidosta (vaikka todell. selviäisikin)

Sanoinkin miehelle että sitten en lähde mukaan ollenkaan mutta mies tuumasi ettei sit lähde kukaan :whistle: :headwall:

- takana istuu mies itse

No mutta jos miehet eivät sinne taakse mahdu. Siis sinä uhkaisit perua koko reissun siitä hirvittävästä syystä, että MIES ON LUVANNUT VELJELLEEN KYYDIN. Kas kun eroa ota.

Ap sentään tajusi, että loukkaantui typerästä ja turhasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
no sitten ei taida auttaa kuin suoraan sanominen. että kyytiin ei sovi koska meillä 2 lasta istuimineen. tiedän tasan että 5 hengen auto ei tosiaan ole enää 5 hengelle kun sisään alkaa latomaan lastenistuimia.
ja kannattaa sanoakkin, muuten saat varautua todennäköisesti useammankin kerran vastaavaan järjestelyyn kun nyt kerran näin "kätevästi" keksivät. ja panet miehesi sanomaan asian, sehän se neuvottelematta sopikin ajatellen että tietysti rouva menee taakse.
meillä on ystävien kanssa aina toiminut toi autonvaihtosysteemi. :)

No nyt sitten mietin jo sitäkin että näinköhän suku heti ajattelee että "rouva se siellä kiukuttelee eikä mikään sovi" kun miehen mielestä tuo järjestely sopii kun töistä soittelee ja sopii asioista ja sitten muutaman tunnin päästä ( neuvottelotauko rouvan kanssa ) ei sovikaan :whistle: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- takana istuu mies itse

No mutta jos miehet eivät sinne taakse mahdu. Siis sinä uhkaisit perua koko reissun siitä hirvittävästä syystä, että MIES ON LUVANNUT VELJELLEEN KYYDIN. Kas kun eroa ota.

Ap sentään tajusi, että loukkaantui typerästä ja turhasta asiasta.

Kyllä minäkin sanoin että jään sitten kokonaan pois reissusta. Ei tuo nyt kai eron asia ole :o Minun puolestani mies voi kyllä lähteä lasten ja veljensä kanssa jos siltä tuntuu että veli on pakko saada mukaan :kieh:

Yhteistyössä