Nyt kyllä ottaa aivoon niin saatanasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailen syystäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailen syystäkin

Vieras
Vittu, mä vaan sanon!! Aina pitänyt anoppia ihan mukavana ja tullaankin hyvin toimeen.. Tai tultiin.
Soitteli mulle kännipäissään ja kyseli, että olenko kertonut vanhemmilleni koulun lopettamisesta ja siitä, että olen töihin menossa.
Mitä se sille kuuluu, sanoin, että kerron kun ajankohta lähenee. En siis vielä.. Lopetin kuitenkin lyhyeen, sanoin, etten keskustele asiasta nyt, kun oltiin pihalla kaverin kanssa ja sen muksujen. En mä halunnut kuitenkaan, että koko kylä kuulee keskustelun. Löin sille sitten luurin korvaan.

No sepä oli ottanut ohjat omiin käsiinsä.

Soitti mun äidilleni kännipäissään, haukkui sen vaikka miksi ja sanoi vielä, ettei syöpäkään ole sitä opettanut.. Siis liittyen mun kasvatukseen. Sanoi sitten, että **** (eli minä) on lopettanut koulun erinäisistä syistä ja että on menossa töihin.

No, eipä mennyt montaa minuuttia, kun äitini soitti. Kertoi anopin sille soittaneen kännipäissään, eikä kyllä ollut kuunnellut sitä kokonaan vaan jätti kännyn pöydellä ja anoppi höpis itekseen. Sanoi sitten mulle, että pitääkö väite paikkaansa tuosta koulusta ja oli kuulemma loppuunkin anoppi lisännyt, että polttaa tupakkaakin kun mikäkin korsteeeni. En siis polta omien vanhempieni nähden, varmaan ovat tietäneet että kuitenkin tupakoin.

Sanoin sitten äidillenikin asian miten ne on ja sanoin myös, etten senkään kanssa keskustele asiasta nyt ja kaikkea tuli räyhättyä. No, anopille siis kiitos siitä, etten ole väleissä äitini kanssa ja jos se akka vielä soittaa, kiitän sitä vitusti ja sen saa tietää myös, ettei lapsen lapsiaan tule näkemään vähään aikaan, enkä niitä mökillekään enää päästä.
(Ei juo silloin, kun lapset läsnä, selvennykseksi vaan muille.)

Vähän sekava sepostus, mutta niin oli tilannekin. Vittu perkele.. Kyllä helpottaa nyt, harmailen ihan syystäkin.
Olenko jotenkin ylireagoinut tai jotain. Ei kai anopilla ole oikeutta kuitenkaan puuttua meidän elämään saati siihen, että ilmoittelee asioita vanhemmilleni kännipäissään. :/

Tuli pitkä sepustus, toivottavasti joku jaksaa lukea. Myös miehen kanssa asiasta juteltu ja niin pois päin. Vähän riitaakin asiasta tuli, mutta se selvitetty jo. Miehen kanssa siis.

Et kyllä yliragoinut |O Kyllä sieppais muakin, jos anoppi alkais mun asioita selittään kenelle tahtoo ja vielä kännissä. Muutenki inhoan känniavautujia..
Mutta jätä lapset tuon riidan ulkopuolelle. Jos he haluavat mummoaan nähdä, niin päästä kylään.

Oli tosi inhottavasti ja tyhmästi tehty anopiltasi. Ensinnäkin sä elät omaa elämääsi oman perheesi kanssa ja se mitä sä teet ei kuulu sen paremmin äidilles kuin anopillesikaan. Sinuna olisin nyt pois sieltä anoppilasta jonkun aikaa ja annat sen naisen olla omissa oloissaan. Sen kuuluu pyytää sulta anteeksi tota käytöstään.

Kyllähän sun kuuluu itse selvittää henk.koht. asiat omien vanhempiesi kanssa.

Vastaavassa tilanteessa ei meillä anoppi hetkeen näkisi lapsenlapsiaan, saati minua.

Toivottavasti saat oman äitisi kanssa välit selväksi!

Mä en kykene kyllä vähään aikaan edes näkemään koko akkaa, eikä tuossa kaikki. Kännipäissään puuttuu MEIDÄN kasvatukseen, siihen kuinka nuori vielä olen (26v) ja kun mulla ei ole kokemusta tosta, miten lasten kanssa ollaan. Ja blaa blaa blaa.. Nämä kaikki päästää suustaan silloin, kun viina maistuu. :(

no joo oli kyllä todella paskamaisesti tehty anopiltas....vaikka oiskin viinan huuruja fuuruja mutta siltikin :/ mutta toivon että kun aikuset riitelee älä kohdista niitä lapsiin siis sillä että anoppis ei näe lapsenlapsiaan hetkeen...kun eihän ne lapset tähän riitaan liity ja sillä rankaiset myös lapsias jos et heitä päästä mummolaan ja on kurjaa ja väärin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:

Vastaavassa tilanteessa ei meillä anoppi hetkeen näkisi lapsenlapsiaan, saati minua.

Miksi pitää kostaa lasten välityksellä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarviiko lasten kärsiä teidän huonoista väleistä? Ei saa anoppia nähdä, miksi?

Asia on se, etten mä sitä akkaa halua vähään aikaan edes nähdä. Ja ne on kuitenkin MUN lapsia, eikä vittu anopin. Kun en osaa niitä kasvataakaan, niin miks mun tarttis sitten olla lapsia sinne viemässä.. Akka on ollut taas pitkään sillä tuulella, että kun SILLÄ on ne 2 LASTA, niin kyllähän SE tietää, MITEN lapsia KASVATETAAN... Mä en oo taas yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Oli tosi inhottavasti ja tyhmästi tehty anopiltasi. Ensinnäkin sä elät omaa elämääsi oman perheesi kanssa ja se mitä sä teet ei kuulu sen paremmin äidilles kuin anopillesikaan. Sinuna olisin nyt pois sieltä anoppilasta jonkun aikaa ja annat sen naisen olla omissa oloissaan. Sen kuuluu pyytää sulta anteeksi tota käytöstään.

Näinpä juuri.
Minä pistäisin sen anopin soittamaan ja pyytämään anteeksi vielä omalta äidiltäni.

Miksi pitäis aina olla lapsia antamassa kylään jos ihminen on tommonen m*lkku? Ja miksi pitäis lapsille antaa siloteltu kuva ko. ihmisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja butukka:
no joo oli kyllä todella paskamaisesti tehty anopiltas....vaikka oiskin viinan huuruja fuuruja mutta siltikin :/ mutta toivon että kun aikuset riitelee älä kohdista niitä lapsiin siis sillä että anoppis ei näe lapsenlapsiaan hetkeen...kun eihän ne lapset tähän riitaan liity ja sillä rankaiset myös lapsias jos et heitä päästä mummolaan ja on kurjaa ja väärin!!!!

Joo, no onneks anoppi asuu kesän mökillä.. Muutaman sadan kilometrin päässä, joten eipä sitä näekään vähään aikaan. Puhelimeen en sille vastaa, en ennen kun olen itse rauhoittunut tai SE on rauhoittunut. Esikoinen oli vasta pitkän ajan mökillä, joten nyt sinne ei mene kumpikaan. Seuraavaksi on äitini vuoro ottaa lapset, niillä ohjelmaakin tiedossa. Jos lapset saisi valita itse, olisivat mieluummin mun vanhempien luona, koska siellä heidän kanssaan tosiaan ollaan ja leikitään ja touhutaan. Anoppi on sitä, että lapset leikkii keskenään, se vaan vahtii..

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Miksi pitäis aina olla lapsia antamassa kylään jos ihminen on tommonen m*lkku? Ja miksi pitäis lapsille antaa siloteltu kuva ko. ihmisestä?

Lapsia ei kannata aikuisten riitoihin sotkea, ymmärrät sen sitten vanhempana :)

No tarviiko sitä kuvaa lapsille silotella sen kummemmin kuin mustamaalatakaan? Mutta eihän se anoppi lapsille mitään pahaa tee ja jos lapset tahtoo mummoaan tavata, niin on kyllä melkonen äiti jos omien kaunojen takia kieltää ja käyttää lapsiaan koston välineenä!

No tarviiko sitä kuvaa lapsille silotella sen kummemmin kuin mustamaalatakaan? Mutta eihän se anoppi lapsille mitään pahaa tee ja jos lapset tahtoo mummoaan tavata, niin on kyllä melkonen äiti jos omien kaunojen takia kieltää ja käyttää lapsiaan koston välineenä!

Itseasiassa äidin opiskelun jatkaminen ja tupakoinnin lopettaminen tekevät lapsille vain hyvää... molemmat ovat sijoitus tulevaisuuteen.

Ap:n kannattaisi katsoa hieman peiliin ja miettiä miksi halusi pimittää nämä "oikeat" valintansa omilta vanhemmiltaan. Helpompi syyttää anoppia kuin itseään =) Kannattaisi aikuistua hieman...

Anoppisi teki todella väärin. Mielestäni on kohtuullista ettei sinun tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä hetkeen. Kyllä lapsetkin kestää ja ties mitä anoppi puhuu lapsille kun on noin ilkeä sinua kohtaan ja äitiäsi kohtaan. Mutta älä sano pahaa sanaa lapsille anopista ( en tiedä olitko edes sanomassakaan). Lapset kun eivät ole loogisia ja tiedäthän sinä varmaan...

Itse lapsena arvostin niitä aikuisia eniten jotka eivät puhuneet pahaa toisista minulle läheisistä ihmisistä.

Jos meillä anoppi ei osaisi asioita selvitellä selvin päin ja vielä laulaisi mun henk.koht. asioita mun äidille, niin sellainen nainen ei tapaisi mun lapsia. Ne lapset kun nyt sattuvat olemaan mun ja mieheni, ei anoppini. Mieheni saisi äitiään tietysti tavata halutessaan, mutta luulenpa, ettei meillä mieskään olisi äitiinsä yhteydessä jos tuollaisen tempun mulle tekisi.

Juuri tuollaiset anopit saattavat mustamaalata miniänsäkin lapsenlapsilleen!!!

Onneksi mulla on käynyt parempi tuuri anoppiarvonnassa, mutta voimia AP.lle, inhottava tilanne. Ja sinä tietysti päätät itse haluatko, että lapsesi käyvät anoppilassa lähiaikoina!!!

Ilmeisesti ala-aste jätetty kesken. Aika lapsi taidat olla, jos anopin ja äidin täytyy sun kouluasioitas vielä tapella sun kanssa. Tai ettei äidille uskalleta omista ratkaisuista kertoa. Holhouksenalaisenako vielä?

Grow up ja siisti kieltäsi. Ja irroittaudu kotootasi.

Ei nyt liity asiaan, mut miksi ihmeessä se on aina niin, että harmaat vittuilee ku mitkäki ja kirjautuneet taas lohduttavat =)
Kieltämättä mä ihmettelen, et miksi sun anoppi tietää sun asioista, mut äitisi ei? Voimia kuitenkin!

Itseasiassa äidin opiskelun jatkaminen ja tupakoinnin lopettaminen tekevät lapsille vain hyvää... molemmat ovat sijoitus tulevaisuuteen.

Ap:n kannattaisi katsoa hieman peiliin ja miettiä miksi halusi pimittää nämä "oikeat" valintansa omilta vanhemmiltaan. Helpompi syyttää anoppia kuin itseään =) Kannattaisi aikuistua hieman...

Kannattais aikuistua. Kuule ensinnäkin. Mä kerron mun vanhemmille sitten, kun aika olisi ollut sopiva. Ei just nyt, kun itsekin sain vasta tietää työstä ja piti hoitaa ensin pois noi koulun keskeytysjutut alta. En yleensäkään kerro niille, ennen kuin asia on varmaa. Oo mitä mieltä hyvänsä, mutta anoppi on tämän asian takana ja mulla on oikeus olla vihainen. Mutta senhän tietää, sen mitä tänne kirjoittaa niin aina saa paskaa niskaan.. Joten jätänpä tän ketjun tähän. Tämä osa syy siihen miksi EN kirjoita mustana.

Antoiko/antaako miehesi palautetta äidilleen? Tuo on kyllä törkeästi tehty anopiltasi. Inhoan sitä, kun ihmiset puuttuvat asioihin ilman lupaa. Tästä lähtien sitten anopille ei varmaan kannata paljoa kertoa.

Toivottavasti asiat selvenevät. :hug:

Ps. Aukaisen kohta messengerin, jos haluat jutella.

Yhteistyössä