Nyt kyllä pistää vihaksi!! Miten toimisitte? Takuuvuokran perintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuttunut!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Harmaana äsken vastasin tuolla aiemmin.

Siis kyllä minut tässä asiassa ohjattiin kuluttaja-asiamiehen tykö ja sieltä avun sain. Riitti mun tapauksessa se, kun ka soitti vuokranantajalle ja sanoi ettei ilman todisteita voi takuuvuokraa pidättää. Että niin. En piä päätä kiinni koska tiiän mistä puhun.

Nykyaikana parhaiten toimii, kun ryhtyy kusipääksi.

Ilmoita vuokranantajalle, että olet ottanut yhteyttä lakimieheen joka on sanonut, että vuokranantaja on toiminut väärin. Lisäksi voit vaatia siivous- ja korjauskuluista kuitteja nähtäville, jotka uhkaat toimittaa myös sossuun.

Veikkaisin, että ääni muuttuu kellossa ja vastaus on, että "no.. ehkä vähän tuli liioiteltua noissa kuluissa.."

Lisäksi (toivottavasti) sinulla nyt on olemassa edes joitakin kuvia kotoanne, josta toivottavasti näkyy siisti elämäntapanne.

Muista: Uhkaile, vaadi, meuhkaa.

Ellei vastapuoli ole samanlainen v*ttupää, niin sinä voitat.

Asia eteenpäin tottakai! Ei vuokranantajalle kuulu ilmaista rahaa luovuttaa, vaikka se ei olisikaan omaasi ja tulisi sosiaalitoimistosta! Ja yhdelle vastaajalle tiedoksi... Niinkuin moni muukin sanoi, niin aloittaja ei tule saamaan rahoja itselleen missään vaiheessa, ei edes silloin kun hän valittaa tästä asiasta. Siitä ei ollut edes nyt kyse! Sinun kannattaisi selvittää asioita ennen kun tulet aukomaan päätäsi tänne, kun muut käyvät ihan asiallista keskustelua tästä aiheesta ja yrittävät auttaa ap:ta.

Jellybeany puhui asiaa, toimi hänen ohjeidensa mukaisesti! Meillä ollut myös vastaavanlainen tilanne! :)

Tuliks tosta sulle siis joku "merkintä papereihin", että ne ei esim auta jos seuraavan kerran tarviit takuuvuokraa?
Näitä HUIJAREITAhan on aina, tekevät just tuon pintarempan vuojravakuuden kustannuksella. Ja valitettavasti vuokralainen oppii tämän vain kantapään kautta. Vai opitko? Vielä ehdit kuvaamaan uuden asunnon...
Mutta vaadi kaikki kirjallisena..esim tuo yhteydenotto jos asunnossa jotain huomautettavaa.
Tee sossuun joku valitus.. tai jos heitä ei kiinnosta, nii pokkana vaadi kuitit tarvikkeista ja maaleista, ei se koko takuusummaa sais muutenkaa pitää jos maksu ei täyty.. sekin kyllä tuli mieleen, et aina kannattaa tarkistaa saako seiniin kiinnittä mitään., se omistajalla on oikeus kieltää. Mutta ihan pässin hommaa kyllä sossultakin jättää asia selvittämättä. Kuluttaja-asiamiehelle nämä ei ole mitään uusia ongelmia. Luulen et heiltä sais paljonkin neuvoja ja voivat puuttua asiaan.

Ei välttämättä myönnetä enää ap:lle sitä sitoumusta, koska siellä varmaan ajatellaan, että hänellä on tapana sotkea ja rikkoa kämpät.

Aika uskomaton kusipää se vuokranantaja, jos on oikeasti noin tehnyt!

Alkuperäinen kirjoittaja K-pää;29591217:
Nykyaikana parhaiten toimii, kun ryhtyy kusipääksi.

Ilmoita vuokranantajalle, että olet ottanut yhteyttä lakimieheen joka on sanonut, että vuokranantaja on toiminut väärin. Lisäksi voit vaatia siivous- ja korjauskuluista kuitteja nähtäville, jotka uhkaat toimittaa myös sossuun.

Veikkaisin, että ääni muuttuu kellossa ja vastaus on, että "no.. ehkä vähän tuli liioiteltua noissa kuluissa.."

Lisäksi (toivottavasti) sinulla nyt on olemassa edes joitakin kuvia kotoanne, josta toivottavasti näkyy siisti elämäntapanne.

Muista: Uhkaile, vaadi, meuhkaa.

Ellei vastapuoli ole samanlainen v*ttupää, niin sinä voitat.

Jonku kuitin oli toimittanut soskuun että on ostanut maaleja ja mitä lie, mutta mistäpä sitä tietää mihin ne maalit on mennyt, vaikka heidän omaan asuntoon mutta meidän takia ei ainakaan tarvinnut maalata tai muutakaan!
Aikoivat pistää kämpän myyntiin niin ehkä remppaavat siksi että saavat paremmin kaupaksi, mutta meidän takia ei tosiaan olisi tarvinnut rempata.

Laitoin lakimiehelle viestiä osaisiko neuvoa & auttaa asiassa.

Vuokranantajalla on todistusvastuu aiheutuneista vahingoista noiden kuluttajaviraston sivujen mukaan. Lisäks sulla olis ollu oikeus itse korjata/korvata aiheutuneet vahingot. Jos tuon oikein ymmärsin.
Nyt vasn iso ratas pyörimään!
Ja vaadit niitä kuvia, jos "isokin" reikä kyseessä, nii eihön sitä saa peitettyä täysin ilman jälkiä pelkällä pienellä tasottelulla ja maalaamisella.
Onhan se nyt selvää että myyntiä varten on kiva tehdä pikkuremppa! Ja maksattaa se helppona rahana valtiolla, ei se ole keltää pois eikä kukaan jaksa niin paljoo välittää.
Kyllä vuokranantajat tietää velvotteensa..

Vuokranantajalla on todistusvastuu aiheutuneista vahingoista noiden kuluttajaviraston sivujen mukaan. Lisäks sulla olis ollu oikeus itse korjata/korvata aiheutuneet vahingot. Jos tuon oikein ymmärsin.
Nyt vasn iso ratas pyörimään!
Ja vaadit niitä kuvia, jos "isokin" reikä kyseessä, nii eihön sitä saa peitettyä täysin ilman jälkiä pelkällä pienellä tasottelulla ja maalaamisella.
Onhan se nyt selvää että myyntiä varten on kiva tehdä pikkuremppa! Ja maksattaa se helppona rahana valtiolla, ei se ole keltää pois eikä kukaan jaksa niin paljoo välittää.
Kyllä vuokranantajat tietää velvotteensa..

Kyselenkö nyt kuvia ihan ensiksi vuokranantajalta? Että onko todisteita siitä että tuhottu ja jätetty siivoamatta?
Mutta voinko oikeasti itse hoitaa tätä, kun soskun rahat kyseessä, että soskuun maksaisivat takaisin?

Olivat sanoneet soskuun vielä, että normaali asumisella ei asuntoa siihen kuntoon olisi saatu :O :(

[QUOTE="harmaa";29591071]Ainahan voit toki koettaa saada se sossun omaksi tappioksi. Luulisi siellä olevan akoilla aikaa käydä tarkistamassa asunto.
Ettekö te vaatineet vuokranantajaa lopputarkistamaan sen asunnon teidän nähtenne?[/QUOTE]

Sossu ei ole tässä asiassa osapuoli. Vuokravakuuden palautus on vuokralaisen ja vuokranantajan välinen asia. Ei kai ne väittämäsi joutavat akat lähde kenenkään asuntoja tarkastamaan ja asiasta riitelemän. Se ei kuulu heidän tehtäviinsä, eikä toimenkuvaansa. Vuokranantajan ei edes tarvitse päästää ketään sossuihmistä omistamaansa asuntoon.

vuokranantaja ajatteli "fiksusti" ja maksatti yhteiskunnalla omistamansa asunnon rempan ja laittoi asunnon myyntiin, kuvitteli kai olevansa fiksukin kun sai ilmaisen rempan.

Saako udella millä paikkakunnalla näin kävi? oliko Kouvola :D

[QUOTE="ihmettelen";29591382]Oletko saanut häädön, vai miksi tämä asia on sinulle niin henkilökohtainen ja haluat vuokranantajan vaikeuksiin?[/QUOTE]

En voi hyväksyä tuollaista vääryyttä, vieläpä minun kustannuksellani! En minäkään voisi enkä edes kehtaisi huijata noin! Ja kyllä minua loukkaa että hän väittää minun tuhonneen asunnon aika pahasti.
'
En saanut häätöä, ehkä vuokranantaja suuttui kun muutimme kun eivät enää vuokratuloja saa ja siksi tekee meille näin.

Ei ole paikkakunta kouvola :D En viitsi täällä kertoa missä asumme. :/

Minusta tämä vuokranantaja on pilannut minun maineen, varmaan entisille naapureillekkin sanonut että olen tuhonnut asunnon ja jättänyt sen ihan paskaseksi.

Joko otit yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

Tuo on yleisin riidanaihe vuokrajutuissa kun vuokranantaja yrittää aiheettomasti pidättää sen vakuuden, niitä selvitellään ihan koko ajan.

Jo soitto kuluttaja-asiamieheltä sille vuokranantajalle voi auttaa asiaa, MUTTA muistat tästä lähin että AINA AINA AINA kuvaat sen asunnon kunnon ennen poismuuttoa!

[QUOTE="ihmettelen";29591382]Oletko saanut häädön, vai miksi tämä asia on sinulle niin henkilökohtainen ja haluat vuokranantajan vaikeuksiin?[/QUOTE]

En minäkään voisi antaa vain asian olla, jos aiheettomasti syytetään.

Varsinkin kun tuo aihe ärsyttää mua henk.koht. ihan järjettömän paljon, kun jokainen yksityishenkilö on nykyään "asuntosijoittaja" ja on ihan liikaa näitä "vuokranantajia" jotka eivät tippaakaan perehdy asiaan jotta tietäisivät omista velvollisuuksistaan ja laista.

Luullaan vaan että vuokranantajana oleminen on sitä että lyödään iso pino rahoja tiskiin ja sitten vaan odotellaan että säästöpossu kuukausittain täyttyy itsekseen.

Oikeusaputoimistosta saa ilmaista oikeusapua, ei muuta kuin käräjille - koska sossuhan lähettää lopulta laskun sulle. Todisteet pitää olla vuokranantajalla, ei rahaa voi noin vain viedä.

[QUOTE="huoh";29591126]No jo on. Ensin sossun pitää maksaa jollekin takuuvuokra ja sitten vielä suututaan kun ei saa sitä sossun maksamaa takuuvuokraa takaisin pois muuttaessa. Huoh oikeesti! Mitäpä jos oisit kiitollinen että edes sait ilmaiseksi sossusta sen takuuvuokran silloin kun sitä tarvitsit ja jatkaisit elämässäsi eteenpäin?[/QUOTE]
Pässi. Eihän vuokralainen sieltä mitään takuurahaa saa vaan sitoumuksen. Tässä on vuokranantaja nyt huijannut sosiaalitoimistoa...

Oikeusaputoimistosta saa ilmaista oikeusapua, ei muuta kuin käräjille - koska sossuhan lähettää lopulta laskun sulle. Todisteet pitää olla vuokranantajalla, ei rahaa voi noin vain viedä.

Ai pitääkö minulla maksaa se takaus-summa soskulle? :O En edes tiennyt että näin on.

Laitoin viestiä kuluttaja-asiamiehelle kun puhelimeen ei vastanneet ja pitkät jonot enkä ehtinyt jonottamaan.

Ilmoitan mitä vastaavat.

En minäkään voisi antaa vain asian olla, jos aiheettomasti syytetään.

Varsinkin kun tuo aihe ärsyttää mua henk.koht. ihan järjettömän paljon, kun jokainen yksityishenkilö on nykyään "asuntosijoittaja" ja on ihan liikaa näitä "vuokranantajia" jotka eivät tippaakaan perehdy asiaan jotta tietäisivät omista velvollisuuksistaan ja laista.

Luullaan vaan että vuokranantajana oleminen on sitä että lyödään iso pino rahoja tiskiin ja sitten vaan odotellaan että säästöpossu kuukausittain täyttyy itsekseen.

Jos meitä "vuokranantajia" ei olisi, ei olisi myöskään vuokra-asuntoja. Minulla on todellakin vahva käsitys, että paljon enemmän on niitä vuokralaisia, jotka elävät toisen omistamassa asunnossa kuin pellossa, maksavat vuokrat miten sattuu tai sitten ei ollenkaan ja häiriköivät talossa monin tavoin.

On aika omituista syyttää yleistäen näistä ketjussa esiin tulleista asioista vuokranantajia. Tietenkin meihinkin saattaa joku mätä omena kuulua, mutta riitatapauksia, joissa vuokranantaja joutuu peräämään maksamattomia vuokria ja remonttikuluja siivottomilta ja törkyisiltä vuokralaisilta irtisanomisten jälkeen, on paljon enemmän. Tuntuu, että nykyisiltä nuorilta puuttuu täysin käsitys siitä, mikä on siivoamista tai puhdasta ja mitä asunnoissa voi tehdä.

Joko otit yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

Tuo on yleisin riidanaihe vuokrajutuissa kun vuokranantaja yrittää aiheettomasti pidättää sen vakuuden, niitä selvitellään ihan koko ajan.

Jo soitto kuluttaja-asiamieheltä sille vuokranantajalle voi auttaa asiaa, MUTTA muistat tästä lähin että AINA AINA AINA kuvaat sen asunnon kunnon ennen poismuuttoa!

Yleisin riidanaihe on tosiasiassa vuokralaisen maksamatta jättämät vuokrat.

Entä jos se vuokranantaja onkin tehnyt itse ne tuhot (jos siis jotain jälkiä olisi/on), ottanut niistä valokuvat ja väittää niitä vuokralaisen aikaansaannoksiksi...(juu, vainoharhaista vainoharhaista, mut voihan tollastakin kai sattua.. ;-)). Miten tossa todistaisi yhtään mitään päinvastaista kun ei omia valokuvia ole :-/.

Enivei, tsemppiä aapeelle!

Entä jos se vuokranantaja onkin tehnyt itse ne tuhot (jos siis jotain jälkiä olisi/on), ottanut niistä valokuvat ja väittää niitä vuokralaisen aikaansaannoksiksi...(juu, vainoharhaista vainoharhaista, mut voihan tollastakin kai sattua.. ;-)). Miten tossa todistaisi yhtään mitään päinvastaista kun ei omia valokuvia ole :-/.

Enivei, tsemppiä aapeelle!

No tuosta meidän vuokranantajasta en ihmettelis yhtään vaikka noin tekisi..
Kiitoksia, pistää niin vihaksi tämä homma :/

Koskaan emme ole jättäneet vuokraa maksamatta tai laiminlöyneet sitä mitenkään.
Emmekä häiriköineet tms. Ja oma vanhempani oli auttamassa minua siivouksessa, joka on niin siisti ihminen ku voi olla, aina koti puhdas, niin kyllä asuntokin varmasti siivottiin tarpeeksi hyvin.

Yhteistyössä