Nyt mä oon vähän hukassa. Lapsiluvusta asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Olen itse v.lestadiolainen, joten en käytä ehkäisyä, vaan olen aina ajatellut, että lapsia tulee niin paljon kuin tulee. Ja mulle tää on siis aivan luonnollista ja haluaisinkin suuren perheen.
Odotan nyt kolmatta lastamme ja oon nyt vähän hukassa. Mieheni ei siis ole lestadiolainen ja haluaa pitää taukoa lasten "teossa". Ymmärrän kyllä miestäni ja hyväksynkin sen, että mies ottaa ehkäisyn käyttöön, itse en siitä vakaumukseni tähden halua huolehtia, ja myös mies tietää sen, on tiennyt aina.
''Ongelma'' on se, että mun on jotenkin vaikeaa soputua ajatukseen, ettei niitä lapsia välttämättä tulekaan enää, tai jos tuleekin niin mies "päättää" milloin. On kuitenkin niin kaukana siitä kuin mitä itse olen tottunut ajattelemaan...

No jos nyt oletetaan, että jumala on olemassa, niin eikö kaikkivaltias voi saada kondomin rikkoutumaan tms.? Eikö teillä viime kädessä jumala päätä, eikä ihminen? Vertaa: lääkäri hoitaa potilasta, mutta hoito ei välttämättä auta? Miksi otit miehen, joka ei ole elämänarvoiltaan samanlainen kuin sinä?

Niinhän me uskomme, Jumala päättää, ei ihminen. Ja voihan noita vahinkoja sattua, sen kyllä tiedämme molemmat. Ollaan kyllä paljon puhuttu tästä.
No, mistä syystä sitä mies yleensä otetaan ;) Rakastuin mieheeni, ja hän minuun, erilaisista vakaumuksista huolimatta. Ja itseasiassa alkuun tästä syystä yritin pistää vastaan, mutta rakkaus voitti :)

ehkä sun pitäisi joku yhdessä sovittu aika mennä miehes "ehdoilla" - ja sit palata taas siihen mikä sun vakaumukses on. karkeasti sanottuna miehesi on kuitenkin tähän asti mennyt sinun ajatustesi mukaan.

miehesi mielipide ei ole hänelle yhtään sen helpompi "luovuttaa" kuin omasi sinulle. asiaa ei muuta se ettei hänen mielipiteensä ole jumalan tahto, se on yhtälailla hänen vakaumuksensa kuin sinulle omasi.

ehditte antaa lasten tulla teille lahjana jumalalta vaikka 3 tai 5 vuoden päästä.
älkää tästä eteenpäin kerätkö katkeruutta toisiinne vaan suostu sinäkin kompromissiin :)

siis kyllämä olen suosunut siihen, että mies ottaa vauvan synnyttyä ehkäisyn käyttöön, ja hyväksynytkin sen.
Mutta mulla vaan menee hetki aikaa soputua ajatukseen, kun olen aina ajatellut, että lapsia tulee niin paljon kuin on tullakseen.

Yhteistyössä