Nyt meni hermo! *naimisiinmenosta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitää nyt jonnein purkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitää nyt jonnein purkaa

Vieras
Aikanaan kun aloin odottamaan esikoista me oltiin miehen kanssa seurusteltu kolmisen vuotta, asuttiin yhdessä ja avioliitosta oli puhuttu. Esikoinen oli yllätysvauva, mutta oltiin hänestä kovin iloisia ja kihloihin mentiin odotusaikana. Esikoinen sai isänsä sukunimen koska mehän oltaisiin menossa naimisiin kuitenkin ihan lähivuosina!

Siitä on nyt kohta neljä vuotta... Kakkonen tuhisee tuolla sängyssään ja pikku kolmonen potkii mahassa... No, onhan meillä pitänyt kiirettä tässä viime vuodet! Naimisiin menosta on joskus puhuttu ohimennen lähinnä niin että katsotaan kun menen tämän kolmannen jälkeen töihin jos saataisiin sitten häitä varten rahaa sivuun.

Tänään ehdotin miehelle että mentäisiinkin naimisiin sitten vauvan ristiäisten yhteydessä. Ei tarvitsisi edes kertoa kenellekään etukäteen. Mulle ne juhlat eivät ole siinä pääroolissa vaan se avioliiton merkitys on mulle tärkeä! Ja sitten ihan lailliset jutut sekä se että meillä kaikilla olisi yhteinen sukunimi. Mies sanoi yht äkkiä että kun tietää että puolet avioliitoista päättyy eroon, niin kannattaako edes vaivautua? Helpompi se on tästä sitten erota. :o Niin että nyt tässä vaiheessa taas kun mä olen raskaana niin hän suunnittelee jotain eroa vai??? Siis mitä helv! Avioliitosta ei halunnut kuullakaan! Enkä kyllä minäkään tuon kommentin jälkeen... Eihän siinä juu ole mitään järkeä jos jo valmiiksi eroa suunnittelee... :ashamed:

Ei uusista avioliitoista 50% pääty eroon. Mukana laskuissa on kaikki ne, jotka eroaa ja menee naimisiin vuoron perään. Eli tilastoharha.

Miehesi oli TOSI typerä kommenteissaan. Sinä ajattelet järkevästi, lakiasiat ym.

Paukuta järkeä miehesi päähän. Avioliitto sitoo PALJON vähemmän kuin yhteiset lapset, joten mun on ainakin vaikea ymmärtää niitä, jotka ei sitoutumiskammosyistä naimisiin halua.

sano miehellesi, että puolet liitoista ei pääty eroon eikä mikään liitto pääty eroon, jollei toinen tai molemmat osapuolet sitä halua. Toi puolet liitoista päätyy eroon on laskettu niin, että joka vuosi erojen määrä on suurinpiirtein puolet avioliittojen määrästä, mutta kun laskee oikealla tavalla eli ottaa huomioon että liitot on solmittu usean eri vuoden aikana, niin ei todellakaan puolet pääty eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja nefkm:
Ei uusista avioliitoista 50% pääty eroon. Mukana laskuissa on kaikki ne, jotka eroaa ja menee naimisiin vuoron perään. Eli tilastoharha.

Miehesi oli TOSI typerä kommenteissaan. Sinä ajattelet järkevästi, lakiasiat ym.

Paukuta järkeä miehesi päähän. Avioliitto sitoo PALJON vähemmän kuin yhteiset lapset, joten mun on ainakin vaikea ymmärtää niitä, jotka ei sitoutumiskammosyistä naimisiin halua.

Olen ihan samaa mieltä tuosta sitoutumisesta ja sanoinkin siitä miehelle, eihän avioliitto käytännössä muuta meidän elämää millään tavalla! Jotenkin hän on vain sitä mieltä että sitoisi häntä henkilökohtaisesti enemmän kuin lapset sitovat. Kun sitten kysyin, miksi lapset muka sitovat vähemmän hän vain tokaisi että niitä hän on halunnut... Eli on halunnut lapsia, mutta ei minua? En tajua taas yhtään mitä ton ukon päässä liikkuu...

Tilastoja

Nykyisin noin puolet suomalaisista aviopareista eroaa. Eroavien osuuden ohella avioerojen kokonaismäärä lisääntyy myös. Vuonna 2000 keskimääräinen eroon päättynyt avioliitto kesti 12 vuotta, kun vuonna 2005 se kesti enää 11 vuotta. 1960-luvulla solmituista avioliitoista eroon on päättynyt kolmasosa ja 1970-luvulla solmituista noin 40 prosenttia.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
sano miehellesi, että puolet liitoista ei pääty eroon eikä mikään liitto pääty eroon, jollei toinen tai molemmat osapuolet sitä halua. Toi puolet liitoista päätyy eroon on laskettu niin, että joka vuosi erojen määrä on suurinpiirtein puolet avioliittojen määrästä, mutta kun laskee oikealla tavalla eli ottaa huomioon että liitot on solmittu usean eri vuoden aikana, niin ei todellakaan puolet pääty eroon.

Mua ottaa tällä hetkellä niin päähän etten ole itsekään varma haluanko naimisiin tuon ukon kanssa... Saatikka alkaa tuollaista itsestään selvää asiaa järkeilemään aikuiselle ihmiselle! Olisi kyllä ollut kohteliasta ilmoittaa tästä mielen muutoksesta ihan vaikka silloin saman tien kun se tapahtui!

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Jospa hän on vain viime aikoina nähnyt ystävien tai muiden aroavan, ja sitä kautta miettinyt naimisiinmenon merkitystä. Ei se sitä tarkoita että olisi sinuun yhtään vähemmän sitoutunut.

Päinvastoin... Musta tuntuu että tutut on nyt oikein urakalla alkenaat menemään naimisiin! Tänä kesänä tulossa kahdet häät ja syksyllä kolmannet... Ehkä se onkin se mikä pelottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Jospa hän on vain viime aikoina nähnyt ystävien tai muiden aroavan, ja sitä kautta miettinyt naimisiinmenon merkitystä. Ei se sitä tarkoita että olisi sinuun yhtään vähemmän sitoutunut.

Päinvastoin... Musta tuntuu että tutut on nyt oikein urakalla alkenaat menemään naimisiin! Tänä kesänä tulossa kahdet häät ja syksyllä kolmannet... Ehkä se onkin se mikä pelottaa...

"Alkenaat"... :ashamed:

Jotenkin vain tuntuu että tässä elämänvaiheessa pitäisi jo olla jonkinlainen suunnitelma siitä naimisiinmenosta. Päivämäärä katsottuna tai sitten edes joku suunnitelma budjetista ja siihen säästämisestä. Jotain! Tai sitten pitäisi olla yhteinen ymmärrys että me nyt ei haluta mennä naimisiin vaan eletään näin. Mutta jos tuo mies kuvittelee että mä vietän nyt seuraavat vuodet kinuten häntä menemään naimisiin mun kanssa niin se kyllä erehtyy! Haluan jonkinnäköisen vastauksen aiheeseen, enkä ala sitä odottelemaan! Joko mennään tai sitten ei ja eletään sen mukaan. Jos se lätkimään haluaa lähteä niin siitäkin saa sitten ilmoittaa ihan nyt, eikä puoli tuntia ennen lähtöä! Jumankauta kun voi ottaa päähän!!! &%#/#%&!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
No olipa kivasti sanottu mieheltä :o

Tuntuis että on jossakin vaiheessa miehellä aikomus lähtä lätkimään :whistle:

Se pukkaa sulle lauman lapsia ja lähtee lätkimään ja pitää sua jotenkin varulta :laugh:
no joo huono vitsi =)
Juttelehan miehes kanssa uudestaan tosta asiasta ja kerro tuntemukses.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
No olipa kivasti sanottu mieheltä :o

Tuntuis että on jossakin vaiheessa miehellä aikomus lähtä lätkimään :whistle:

Se pukkaa sulle lauman lapsia ja lähtee lätkimään ja pitää sua jotenkin varulta :laugh:
no joo huono vitsi =)
Juttelehan miehes kanssa uudestaan tosta asiasta ja kerro tuntemukses.

Voihan se yrittää... :whistle:

Yhteistyössä