Nyt mielipiteitä - kumpi pyytää ensin anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne on tämä:
Olen hiljattain eronnut. Löysin mukavan miehen, jonka kanssa kuljimme paljon. Vietimme todella paljon aikaa yhdessä (sen mitä aikataulumme saimme sopimaan). Söimme, kävimme leffassa jne. Hän kuuntelee murheet ja surut, pitää hyvänä. Ihastuin ihan totaalisesti tähän mieheen.

Nyt sitten yksi päivä olimme puhuneet että näemme, koska kummallakin oli siihen taas mahdollisuus. Laittelimme viestiä illan mittaan, lopuksi selvisi että hänellä oli vieraita, ja yhteinen iltamme jäisi pitämättä.

Otin tästä nokkiini, koska iltaa oli suunniteltu tovin aikaa (tähän liittyy muutakin, mutta en jaksa alkaa erittelemään). Viestittelymme oli erinäistä piikittelyä puolin ja toisin. Sovimme sitten kuitenkin (ainakin luulin itse niin) että näemme kaupungilla. No "näimmekin". Hän oli paikassa, johon aikoimmekin mennä, mutta kun menin, hän ei sanonut sanakaan. Juttelin parin muun tutun kanssa siinä sitten, ja sinä aikana tämä mies teki totaalisen katoamisen. Ei löytynyt mistään, ei vastannut viesteihin eikä soittoihin.
Siitä alkoi "sota", joka on edelleen päällä.

Tässä nyt pähkäilen, että mitä tekisi. En tahtoisi katkaista välejämme näin. Minulla on edelleen avain hänen luokseen.
Olen ollut ihan sekaisin tuosta illasta asti. Niinhän sitä sanotaan että älä rakastu ystävääsi tai menetätä molemmat. Näin taisi käydä sitten kuitenkin minulle. Ehkä mies ei ollut niin tunteella mukana jutussa kuin minä, vaikka välillä ymmärsin hänen puheistaan kuitenkin, että hän haluaisi katsoa miten meidän juttu etenisi.

Laitanko viestiä/soitanko ja pyydän anteeksi vai mitä teen? Odotanko että hän ottaa yhteyttä?

Enkä halua mitään heivaa ajatukset yhteiselosta -piikittelyjä. Mielipiteitänne mikä olisi järkevintä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
nyrkkisääntö on se, että fiksumpi pyytää ensin.

näin mäkin aattelin mutmut...

ja mähän se kimahdin (ehkä vähä turhastakin syystä) mut ei toi mieskään fiksusti käyttäytyny ko tolleen katosi.....

hmmm.... taidan mä ehkä sille jonkinmoisen viestin laittaa. vaikka vkonloppuna...tai jotain....

mietin, et haluaakohan se mies enää saada välejä kuntoon, kun siitä ei oo kuulunu mitää... on kyl luonteeltaan sellanen, et jos on vihanen niin sulkeutuu kuoreensa kyl aika kovasti.. ei se kyl oo avaintakaa viä pyytäny takas

No eikö asia ole sillä selvä, jos sä haluat vielä jatkaa, niin silloin SINÄ otat kissan pöydälle. Otat yhteyttä ja kysyt missä mennään ja miten jatketaan. Miksi jäisit odottelemaan, että mies ottaa yhteyttä? Ainakin saisit mielenrauhan oli asia sitten miten vain.

Hmmm... no vaikea sanoa mistä on kyse, kun selkeäösti oleellisesta asiasta sanot, ettet halua sitä alkaa erittelemään. Mun mielestä on samantekevää kumpi pyytää anteeksi, mutta puhuahan pitäisi. Sinuna minä laittaisin viestin, että hei, on ikävää että meille tuli ilmeisesti joku väärinkäsitys, sun kanssa oli tosi kiva viettää aikaa ja toivottavasti voitaisiin jutella asia läpi. Jos mies ei sitten ota yhteyttä niin asia on selvä: hän ei halua.

Itse saan tuosta sen kuvan, että mies ei ehkä ajatellut, että se teidän suunnittelemanne illanvietto oli valmiiksi ja varmasti sovittu juttu, tai ehkä hän sai yllätysvieraita, joista ei ollutkaan helppo päästä eroon. Väärinkäsitykseltä kuitenkin vaikuttaa puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Laita vaikka viestiä, että kuinkas toi avain? Sovitaanko riitamme vai palautanko?

ehkä vähän hyökkäävä aloitus.. saa toisen heti puolustuskannalle. mä en aloittais näin vaan pehmeämmin tyyliin meidän täytyis varmaan vähän jutella...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Hmmm... no vaikea sanoa mistä on kyse, kun selkeäösti oleellisesta asiasta sanot, ettet halua sitä alkaa erittelemään. Mun mielestä on samantekevää kumpi pyytää anteeksi, mutta puhuahan pitäisi. Sinuna minä laittaisin viestin, että hei, on ikävää että meille tuli ilmeisesti joku väärinkäsitys, sun kanssa oli tosi kiva viettää aikaa ja toivottavasti voitaisiin jutella asia läpi. Jos mies ei sitten ota yhteyttä niin asia on selvä: hän ei halua.

Itse saan tuosta sen kuvan, että mies ei ehkä ajatellut, että se teidän suunnittelemanne illanvietto oli valmiiksi ja varmasti sovittu juttu, tai ehkä hän sai yllätysvieraita, joista ei ollutkaan helppo päästä eroon. Väärinkäsitykseltä kuitenkin vaikuttaa puolin ja toisin.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
antaisin ukon mennä menojaan mutta tee itse kuten parhaaksi näät

miksi naisen pitäisi tyytyä miehen suoraviivaiseen ajattelu- ja toimintatapaan? siinä voi mennä hyvä mies hukkaan... me naiset ollaan onneksi erilaisia! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Eikai sillä väliä ole kumpi pyytää anteeksi, mutta mietin vaan tahtooko mies enää sun kans mitään jos kerta tuollain katosi vai onko vaan suuttunut.

eikös se kannattais ensin selvittää. ennen kuin lähtee eri teille.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Eikai sillä väliä ole kumpi pyytää anteeksi, mutta mietin vaan tahtooko mies enää sun kans mitään jos kerta tuollain katosi vai onko vaan suuttunut.

eikös se kannattais ensin selvittää. ennen kuin lähtee eri teille.

Tietysti pitää selvittää - varsinkin kun toisella on avain toisen kotiin.

En ottais mitään yhteyttä... Jotenki välinpitämättömältä tuo mies vaikuttaa. Sullahan on etulyöntiasema koska sen miehen on PAKKO ottaa suhun yhteyttä ainakin sen avaimen tiimoilta. Jos pyytää avainta takasin niin tiiät mitä se tarkottaa jos ei ja ottaa yhteyttä niin sitte teillä vielä voi olla toivoa.

Yhteen vetona siis. Ota puhelin käteen ja laita viesti. Tai kaikkein paras kun otat ja soitat, niin ei tarvi odottaa ku kissa pistoksissa, vastaako mies viestiin vai ei.

Sit miettisit, että joko se luki sen. Vai lukiko ollenkaan? Ja miksei se vastaa? Eikö halua vastata, vai eikö tiedä mitä vastais, vai eikö vain ehdi.

SOITA!

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Yhteen vetona siis. Ota puhelin käteen ja laita viesti. Tai kaikkein paras kun otat ja soitat, niin ei tarvi odottaa ku kissa pistoksissa, vastaako mies viestiin vai ei.

Sit miettisit, että joko se luki sen. Vai lukiko ollenkaan? Ja miksei se vastaa? Eikö halua vastata, vai eikö tiedä mitä vastais, vai eikö vain ehdi.

SOITA!

jos on kovin vihanen, ni ei vastaa =/ ei viestiin eikä puheluun

Alkuperäinen kirjoittaja =):
En ottais mitään yhteyttä... Jotenki välinpitämättömältä tuo mies vaikuttaa. Sullahan on etulyöntiasema koska sen miehen on PAKKO ottaa suhun yhteyttä ainakin sen avaimen tiimoilta. Jos pyytää avainta takasin niin tiiät mitä se tarkottaa jos ei ja ottaa yhteyttä niin sitte teillä vielä voi olla toivoa.

Paitsi jos lukot on sarjoitettu jo uudelleen ;) Mä soittaisin ja kysyisin rehellisaesti missä mennään, ja kertoisin että olen pahoillani mutta olin odottanut yhteistä iltaa tms. Musta kyllä kuulostaa aika omistushaluiselta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

en saanu selville, oliko vieraat yllätyksenä vai kutsuttuna tulleet.

Yhteistyössä