nyt mua alkaa kyllä v*tuttamaan ihan kunnolla...purnausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laikku

Jäsen
14.07.2004
851
0
16
18.9 Huomasin et mul on vasen silmä ihan omituinen, näkö hämärtyi, vettä valui, valonarka jne, katoin peilistä; oli ihan punanen
(kirjottelin muuten tänne aiheesta jo sillon.. )

19.9 SAma jatkuu, pahempana vaan. Soitan itelleni ajan samalle illalle päivystykseen omaan tk:seen.
Oikeassakin alkoi jo tuntumaan oireita, lääkäri epäili et on iriitti; kirjotteli lähetteen sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin

20.9 Meen aamulla sairaalaan.
Lääkäri oli semmonen hätähousu ettei toista varmaan missään, alko mulle selostaa jo heti ensimmäisenä et kuin kiire hällä siellä aina on et kun ei kerkee ees päivän aikana kahville saati vessaan jne :o
(Kiva kun potilaalle tollasta valittaa, tuntuipa sille että anteeks kun oon tänne nyt tullu valittamaan )
Ja sitten kun alkoi tutkia sillä laitteella, koko hemmetin ajan valitti että pidä pää paikallaan, ei saa liikkua ym.
Kyllähän mä sen tiiä ettei siinä saa heilua, mut arvatkaa onnistuuko semmonen kun silmiin koskee niin kovaa et hyvä kun aukastua saa ollenkaan.
No sitten yritti silmänpainetta mitata, siinä kun pitäs se tikku tuohon silmän pinnalle saada, ja tietenkin olla tosi tarkasti paikallaan.
Ei se sit multa onnistunu, ja sanoin et kun on niin arat nuo silmät nyt tulehduksen kanssa..se sit tokas "Ei se siitä nyt johdu, se on psyykkistä!!!". Teki jotakuinkin mieli vetää lärviin sitä äijää ja sanoo että kyllä se siitä nyt tasan just johtuu, ja kokeilepa ite työntää tikku silmääs kun on paha tulehdus päällä :whistle:
Tulos sitten oli se että silmässä ei muka ainakaan iriittiä ollu, et kuulemma flunssavirus sinne hypänny.
Sain antibioottitippoja, joita laitoin sen 5-7pv kuten pitikin.
Mut arvatkaa , onko mun silmät nyt terveet :snotty:
Tasan sama tilanne kun sillon alun alkaenkin!
Mietin vaan jotta tokkohan tuo äijä siellä sairaalassa sitten niin tarkkaan kuitenkaan tutki kun oli NIIN kiire :/
Nyt ei auta kun tilata taas aikaa tk:seen, mut ei ne siellä saa katottua niin laittaa taas sairaalaan :kieh: Ja niin ihanaa palvelua sieltä saakin aina :headwall:
Vähän tässä nyt sitten pelottaakin että tämä tulehdus on jo kerenny muuttua iriitiksi.
Välillä ne tipat kyllä auttoi aika hyvin, ajattelin sitten et menee jo kokonaan ohitte niin en osannu uutta aikaa lääkärille varata :/
Että tämmöstä täällä, päähän ja silmiin koskee niin hemmetin kovaa :(
Kiva jos joku jakso lukea mun purkauksen. :ashamed:

todella kurjaa kohtelua olet saanut :hug: toivottavasti seuraava lääkäri joka kohdallesi sattuu on ammattitaitoisempi.

mä inhoan kaikkia silmäjuttuja. mulla on itsellä tosi herkät silmät. en edes pysty oikeaoppisesti tiputtaa niihin silmätippoja :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Iriitti kyllä kannattaa tutkituttaa silmälääkärillä eikä tk:ssa! Ei mulla mitään tikkuja silmiin ole laitettu paineenmittauksen takia. Paineen saa myös mitattua minuutissa opikon puhkulla, saa osviittaa.
joo, niin siis sairaalassa ihan oikeilla laitteilla se lääkäri katto sinne, mut en tiiä siitä että kattoko kunnolla loppupelistä kuitenkaan kun nyt taas silmät tosi tulehtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
Samaa mieltä, silmälääkärille vain suoraan, eikä minnekään arvauskeskukseen... :|
kun olis rahaa :( menisin ihan just sinne.
kysyn nyt ainakin tuolta hoitajalta mitä on mieltä...

Niin, maksaahan se, mutta saa kyllä parempaa palvelua... Muakin on lääkäri (sairaalassa) kohdellut kaltoin, kun oli valvonut yön ja vireystaso oli heikko... Eihän se minun vikani ole...

:/

Samaa mieltä, silmälääkärille vain suoraan, eikä minnekään arvauskeskukseen... :|

Niin, maksaahan se, mutta saa kyllä parempaa palvelua... Muakin on lääkäri (sairaalassa) kohdellut kaltoin, kun oli valvonut yön ja vireystaso oli heikko... Eihän se minun vikani ole...

Totta. Tilit vaan ihan tyhjät :/ Soitin tolle hoitajalle niin huomiselle anto ajan.
Hitto kun sais jostain rahaa lainaan ja kyydin niin menisin tänään tonne lähimpään kaupunkiin oikealle silmälääkärille.

asutaan täällä pohjois-savossa :) et en sinne pääse kyllä :/
Siellä on semmonenkin erikseen :o Jestas, vähän hyvä kyllä, taas yks plussa lisää miks kandeis muuttaa sinne etelään :p
Eilen paikallisesta lehdestä luin että kuopiossa maan pisimmät hoitojonot, turha täällä ees yrittään minnekään päästä ellei oo pää irti puoliks :whistle:

Totta. Tilit vaan ihan tyhjät :/ Soitin tolle hoitajalle niin huomiselle anto ajan.
Hitto kun sais jostain rahaa lainaan ja kyydin niin menisin tänään tonne lähimpään kaupunkiin oikealle silmälääkärille.

Onko sulla ketään keneltä kysyä rahaa lainaan? Tuo on kyllä hyvä syy kysyä.

Ei oo tällä hetkellä:/ Pitää nyt vaan niitä tippoja ahkeraan laitella ja mennä ens viikon alusta sitten sinne oikeelle lääkärille kun sillon saan yheltä sukulaiselta rahaa :) Jospa nämä paraneis tuolla tipalla osittain ainakin niin että pärjään sinne alkuviikkoon.
Voihan se tietenkin olla että jos oli sillon aiemmin se flunssavirus, niin jatkuu vaan kun mul on tätä räkätautia ollu nyt aika monta viikkoa :$

Ei oo tällä hetkellä:/ Pitää nyt vaan niitä tippoja ahkeraan laitella ja mennä ens viikon alusta sitten sinne oikeelle lääkärille kun sillon saan yheltä sukulaiselta rahaa :) Jospa nämä paraneis tuolla tipalla osittain ainakin niin että pärjään sinne alkuviikkoon.
Voihan se tietenkin olla että jos oli sillon aiemmin se flunssavirus, niin jatkuu vaan kun mul on tätä räkätautia ollu nyt aika monta viikkoa :$

Harmi, toivottavasti pysyy tipoilla kurissa, ettei mene pahempaan suuntaan. :ashamed:

Yhteistyössä