Nyt olen sitten valmis kirpparille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miä

Vieras
Mulla on tällainen lasti (suurinpiirtein): Remun välikausihaalari 10 euroa, Rukan sadeasu 12 euroa, Tepsun syyskengät 8 euroa, erinäisiä paljon käytettyjä kenkiä 1 euro, lasten vaatteita 1 euro paitsi kaksi Marimekon liivaria 8 euroa, paljon naisten vaatteita 5 euroa kpl, paitsi nanson mekko 10 euroa, lisäksi pehmoleluja ja pari takkia. Luuletteko, että menee? Onko jokin liian kallis? Lisäänkö mukaan päiväpeitteitä ja kyppärin maton? Mites Pertti Palmrothin kengät, jotka vähän käytetyt, mutta 15 vuotta vanhat: paljonko? Pääsenköhän voitolle noiden kalliimpien avulla?

Enpä ostaisi sinulta mitään noista, ihan liian hinnakkaita. Paljonhan näitä on jotka kuvittelee nyhtävänsä ihan mitä vaan, mutta kuten sanotaan " tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä ostaisi sinulta mitään noista, ihan liian hinnakkaita. Paljonhan näitä on jotka kuvittelee nyhtävänsä ihan mitä vaan, mutta kuten sanotaan " tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa".

Äh, siksihän miä kyselen täällä, että kertoisitte, onko liian kallista. voisitko kertoa asiallisesti, millaisia hintoja kantsis laittaa noille parhaimmille tuotteille, eli ulkoilupuvulle ja sadeasulle?

Mun mielestä hinnat ei ole kohtuuttomat ellei kyseessä sitten ole huonokuntoiset halpisketjujen vaatteet.

se asenne että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, on mulle jollain tavalla punainen vaate.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Kun menee kirpparille myymään, ei kannata ajatella, mitä mistäkin tuotteesta voisi maksimissaan saada, vaan mitä olisi itse valmis maksamaan.

No, niin minä yritinkin aatella, ja olisin valmis maksamaan Remun hyväkuntoisesta välikausihaalarista 10 euroa. Mikä sinusta olis oikea hinta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äh, siksihän miä kyselen täällä, että kertoisitte, onko liian kallista. voisitko kertoa asiallisesti, millaisia hintoja kantsis laittaa noille parhaimmille tuotteille, eli ulkoilupuvulle ja sadeasulle?

Itse olen ostanut Remun välikausihaalarin kirppikseltä ja maksoin siitä 4e, sadeasusta (oli merkki mikä hyvänsä) maksan kork. 5e, naisten vaatteista en paria euroa enempää maksaisi (enkä ole pyytänyt kun itse olen ollut myymässä). Hyväkuntoisista kengistä voin maksaa 3-4e, mutta paljon käytetyt jää kyllä kirppikselle. Marimekko ja Nanso ei minulle ole mikään must-juttu joten nuo sinun hinnat tuntuu kyllä kovilta.

Palmrothin kengistä oon tainnut saada jotain 10e pintaan. Paritkin olen myynyt. Andiatan kesäasusta 15e (halvalla meni kyllä ovh:n nähden). Aikuisten sadeasusta 8e.

Rukka voi ihan hyvin mennä tolla hinnalla jos on hyväkuntoinen. Maksaa se kuitenkin lähes 40e tarjouksessa... Haalarihousut on yli 20e normina. Tepsuilla ok hinta. Itse pyydän 12-15e gorekengistä.

Kyllä ne päiväpeitot ja matotkin menee, mutta mä oon pyytänyt tosi alhaista hintaa.

Jos haalari on hyväkuntoinen nin 10 ihan OK. Itse just vein kirpparille Remun takki+housut 15 eurolla ja kaupaksi oli käynyt. Sadeasun hintaa mäkin tiputtaisin, itse maksaisin ehkä 7-8 euroa maksimissaan jos on siistit ja reiättömät. Huutiksessa tosin niistäkin voi saada paremman hinnan kunb on Rukkaa.

Mulla on ongelma tuossa sadeasussa: ensinnäkin housut on housut eikä haalarit (hölmö ostos) ja kokoa 110, kun taas takki on kokoa 116. Tää johtuu siitä, että meidän esikoinen on niin hoikka, että 116-housut vaan pyöri jaloissa. Joten ne pitää varmaan hinnotella erikseen. Siks miä aattelin, että takki olis 7 ja housut 5 euroa. Mutta ehkä sit pudotan siitä?

Yhteistyössä