N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei ole ikävä suomalaisia miehiä, ei sitten yhtään
Hmm, voisin kuvailla kaikkia. Aloitetaan Evangelia-esikoisesta, joka ei ehkä ole kovin tyypillinen kreetalainen.
Evangelia on nokkela ja ehtiväinen tyttö, jolla on aina monta rautaa tulessa. Temperamenttiakin tästä tapauksesta löytyy... Evangelia on muun muassa opettanut paikallislapsille pesäpallon säännöt kaikkineen, hän soittaa usein meidän muiden iloksi pianoa ja laulaa kuin enkeli ja monesti tekee myös jotain käsityötä. Sen lisäksi Evangelia värkkää usein upeita taloja taskueläimilleen ja sisustelee nukkekotia. Hän myös kirjoittelee omia lauluja ja runoja. Älyttömän reipas, oikea tehotyttö. Koulussakin on hyvä. Opettelee kreikan kieltä todella tarmokkaasti eikä hevillä lannistu!
Kesällä Suomessa vierailtaessa pitää päästä pesisleirille entisten joukkuekavereidensa kanssa ja jos ollaan esimerkiksi neljä viikkoa, käy harjoittelemassa pesäpalloa kotipaikan pesisseuran joukkueissa ainakin joka toinen päivä kuulemma. Seurassa ollaan ylpeitä, että Kreetalle muutosta huolimatta Eeva jaksaa edelleen harrastaa todella ahkerasti![]()
Sanoi, että kun mennään talvella, hän aikoo hiihtää ahkerasti ja osallistua hiihtokilpailuihin. Tytöllä on Suomessa siis edelleen paljon, josta ei tohdi päästää irti. Eikä tarvitsekaan.
Ismène pienoiseni on taas enemmän kreetalainen - letkeä, rento persoona, jonka seurassa viihtyy helposti. Todella hauska lapsi, joka rakastaa viihdyttää muita. Ismène pelailee siskon kanssa pesistä aina välillä, mutta yleensä hän vain leikkii kavereitten kanssa. Onkin suosittu heidän kesken, koska Ismène on hyvin helposti pidettävä tyyppi. Menni laulaa myös todella kauniisti ja tekeekin usein omia rallatuksia. Ismènen vahtiminen on kyllä myöskin kova työ, vaikkei hän seikkailua kaipaakaan, lähtee hyvin helposti livoon...
Ja sitten Sophia, tyypillinen uhmaikäinen, luonteeltaan kiireestä kantapäähän suomalainen. Ihana, rakas tyttö, mutta kova mököttämään ja saa raivareita kuin uhmikset yleensä. Sophia on myös älykäs, keksii halutessaan helposti ratkaisun ongelmaan, joka vaivaa häntä. Tykkää opiskella kieliä, englantia ja kreikkaa, sekä opetella lippujen nimiä. Kiivaasta luonteestan huolimatta Sohvi ei ole kovin vahdittava, ymmärtää hyvin kaikki vaarat ja toimii fiksusti 3-vuotiaaksi. Viisas tyttö.
Xenia vauvani, hän on hyvin tulinen tyttö. Senni huutaa, kiljuu, raivoaa, polkee jalkaa, juoksee pakoon ja itkee. Sekunnin päästä nauraa maha kippurassa. Haastava, mutta äärimmäisen rakastettava tapaus. Kyllä kaikki päivän välikohtaukset unohtuu, kun Senni kuiskaa illalla korvaan, että agápi mama, rakas äiti. Hän oppi sanan agápi eilen ja nyt hän kutsuu kaikkia rakkaikseen. Äärimmäisen hellyyttävä nappisilmä. Kun ollaan Sennin kanssa vaikka miehen ravintolassa, turistit usein kehuvat että onpa hurmaava lapsi. Suomalaisturistien ihmetykseksi saattaa kulkea ympäriinsä hokein vettä vettä mittä mama, kysyvät, että kuulostaa kuin lapsi puhuisi meidän kieltämmeVastaan, että niinhän hän puhuu ja olen itsekin suomalainen.
Suurin osa maitotuotteista on pastöroitu, kaikkia ei. Sitä kannattaa kysyä. WC-papereita ei tunnetusti saa laittaa vessanpyttyyn ahtaitten viemärien takia, vaan roskikseen. Katsotaan nyt, josko blogia jossain välissä peruselisin![]()
Kiitos ihanasta viestistä ex-ulkkis!
Ja joo finlandia, tyttö on kovin kiintynyt pesikseen ja hiihtoon - talvella mennäänkin Suomeen pariksi kuukaudeksi ihan vaan hiihtämäänJossain vaiheessa hänen myötään Suomeen paluukin edessä.
Nimeäminen on perinteistä, lapsia nimetään usein pyhimysten mukaan ja top 10-lista on pysynyt lähes samana vuosia. Nimet tulevat usein sukulaisilta. Esikoistytölle tulee nimeksi usein äidinäidin nimi. Minun tai miehen suvuista tulleet nimet tikkukirjaimilla. Meillä siis Evangelia IIRIS AMBROSIA , ISMÈNE Petra ANGELIKI, SOPHIA AADA Akeldama ja Xenia Aava ADRASTEIA.
Tulette talvella Suomeen pariksi kuukaudeksi hiihtämään, eikö lasten tarvi käydä koulua?
Voi ei, miten kauniit nimet! Miten ne lausutaan?