[QUOTE="vieras";27768671]Mä en ymmärrä miksi ihmiset ajattelee, että meidän asiat ei lastenhoitajalle kuulu. Ihan kuin lastenhoitaja olis joku toisen luokan kansalainen, alempi arvoinen, joka saa olla onnellinen siitä, että jotain töitä on ja rahaakin siitä vielä saa. Kyllä mä arvostan päivähoidon henkilökuntaa tosi paljon ja mielestäni on tosi tärkeetä, että hoitajatkin tietää suunnilleen missä perhe menee, kun on lapsen/lasten kanssa useamman tunnin päivästä/viikosta.
Ite kun olin eroamassa, kerroin suoraan päiväkodille, että olen kaksi viikkoa sairaslomalla, kun mies jäi kiinni pettämisestä, olen niin järkyttynyt ja lamaantunut, että tuon lapsen hoitoon joka päivä aamusta iltapäivään, koska en nyt jaksa olla sen kanssa skarppina ja alan hoitaan myös avioeroa, muuttoa jne. Myöhemmin kun olin kolmen lapsen kanssa yh, isää ei lapset kiinnostaneet, päiväkodista sanoivat, että tuo lapset tänne vaikka sulla on vapaapäivä, että saat omaa aikaakin välillä. Avoimuus todellakin kannattaa![/QUOTE]
Mullakin vastaava kokemus. Vanhempi lapsi oli 1.5v ja päiväkodissa kun nuorempi syntyi. Mies jäi kiinni pettämisestä ja muutti pois kotoa kun keskosena syntynyt vauva oli 2 vkon ikäinen. Vanhemman lapsen oli alunperin tarkoitus jäädä hoitoon muutamanksi päiväksi viikossa, mutta muuttuneen elämäntilanteen myötä (josta avoimesti puhuin päiväkodissa) ehdottivat itse, että vanhempi jatkaisi edelleen hoidossa täysipäiväisesti. Voin sanoa, että tuo todella pelasti mielenterveyteni ym ja sittemmin palasimme myös miehen kanssa yhteen uudelleen. Olen ikuisesti kiitollinen päiväkodille, jossa lapsemme muten jatkavat edelleen avoimin keskusteluyhteyksin.