Nyt on kyllä pakko kehua KELAA, voitteko kuvitella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhurouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karhurouva

Jäsen
27.02.2007
956
0
16
Mulle soitti tänään sellainen oikein aurinkoisen kuuloinen nainen Kelasta, kun oli lueskellut mun äitiyspvraha hakemusta. Se soitti että sopisiko mulle että aloittaisin varhennettuna äitiysloman, kun jostain syystä (selitti se sen, liittyi liukumiin mutta ei tyhmä jymmärtänny) muuten kaikkia mun 6kk tuloja ei voisi huomioida päivärahassa. Koska olen jokatapauksessa jo kotona, ollut juuri siitä päivästä asti mitä tarjosi, asia sopi mulle hyvin. Sitten kertoi kaikki summat ja rupatteli mukavia. Kun kysyin maksupäivää, etsi sen ja totesi että samalla hävisi kaikki mun tulotiedot koneelta. Mutta iloisena totesi vaan että no, sittenpä täytyy vaan aloittaa alusta ja tehdä uudestaan.

Joo, turhaa selitystä multa löpölöö... pointti se että KELASTA SOITETTIIN, vieläpä iloisesti, että haittaako jos halutaan maksaa sulle parempaa päivärahaa ja näin se onnistuu. Sehän olis vaan voinut käsitellä sen niinkuin alunperin hain, niiden päivien mukaan ja olisin hävinnyt selvää rahaa. Laillista sekin olis ollut ja olis päässyt helpommalla. Tulipa hyvä mieli kun kerrankin näin päin!!!! :D

Mulle kanssa soitettiin taannoin ja sanoi, että koska olen työttömyyspäivärahalla, ei kannata edes hakea kotihoidontukea, kun se kuulemma on tappiollista mulle. Luulin ite, että ei sillä niin väliä, kun kuitenki olis vähennetty päivärahoista. En kans täysin ymmärtäny, että miks mutta jutteli kans mukavia ja sanoi, että se on niin...

Kerran tosiaan niinkin. Että joku siellä kelassa pitää meidän heikkojen ja vähäosaisten (ja ymmärtämättömien ;) ) puolta.

Tosi outoa... Eipä ole Kelasta ikinä soiteltu, vaikka joka vuosi olen joutunut hakemuksia laittamaan. Useasti olen itse soitellut sinne päin, kun päätökset viipyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Mutta eikö se sitten toisesta päästä lyhennä vanhempainvapaata kuitenkin vastaavasti, onko sillä merkitystä sinun tilanteessasi?

Lyhentää juu, mutta käytännössä sillä ei ole mun kannalta merkitystä ollenkaan kun hoitovapaalle jään eniveis. Se vaan tapahtuu pari viikkoa aiemmin. Senkin se varmisti kiltisti että ymmärsin. Kolmannen lapsen kohdallakaan en vielä ollut osannut ajatella kaikkea ja siksi olin iloinen kun täti kiltisti soitteli perään :)

Jos se oli kesäsiejainen ja innokas? Hihih

Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Lyhentää juu, mutta käytännössä sillä ei ole mun kannalta merkitystä ollenkaan kun hoitovapaalla jään eniveis. Se vaan tapahtuu pari viikkoa aiemmin. Senkin se varmisti kiltisti että ymmärsin. Kolmannen lapsen kohdallakaan en vielä ollut osannut ajatella kaikkea ja siksi olin iloinen kun täti kiltisti soitteli perään :)
Hyvä juttu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa harmaana:
On mullekin soitettu Kelasta, ihan useammankin kerran. Nopeuttaahan se kivasti kun eivät laita ensin postia kotiin, jonka itse laittaa takaisin Kelaan jne.

No kun tavallaanhan tuossa ei ollut mitään epäselvää, olin hakenut äitiysrahaa 23.7 ja ne olisi voinut sen pv:n mukaan päättää enkä olisi tiennyt mitään muuta. Kaikki paperit ja teidot niillä oli, mutta se halusi että saan paremmin rahaa. Luulis että ne saa jonkun joulubonuksen pikemminkin kun välttyvät lisämaksuilta ;)

mulle kerran soitettiin kans kelasta. Peruin opintotuen asumislisän syksyllä ja mies sieltä soitti, että ei minun sitä vielä kannata perua, vasta jouluna, kun miehen tulot otetaan vasta siitä lähtien huomioon. Mie vielä varmistin, että onhan se niin ja kiitin kohteliaasti miestä ja nostin siis asumislisän siihen asti kun se mulle maksettiin. Ihan asiaa monesti ääneen ihmettelin. Kerrankin sai kelasta loistavaa palvelua.

Yhteistyössä