NYT ON PANIIKKI. MITÄ SINÄ TEKISIT TÄSSÄ TILANTEESSA?? apua äkkiä, mulla pääsee parku justiinsa-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Huomiselle (tai itseasiassa yötä se melkein on vielä) on tilattu liput matkalle. Olemme lähdössä joulun viettoon sukulaisen luokse Lissaboniin. Viivymme siellä kolme viikkoa, matkaa odotettu puoli vuotta, kouluun tietenkin ilmoitettu ja kaikki sovittu.

Ja nyt lapsi valittanut heikkoa oloa tänään. Ajattelin sen olevan jännitystä, vaikka tiedän että koulussa on mahatautia ja kaverilla just oli mahatauti. (kaveri ei ole ollut meillä vaan koulussa leikkineet). Äsken oksensi.

Mitä ihmettä mää teen? Puranko laukut vai odotanko ihmettä että paranis huomiseen jotenkin edes? Menemmekö tartuttamaan koko lentokoneen ja muut?
Sukulainen sanoi että tottakai tulette, eli heille ok. Muu perhe odottaa tietenkin, pitääkö päästää heidät yksinään?
Tää on katastrofi, mitä sinä tekisit?

Ja kaikki joululahjatki on tietenki jo auton perällä, jos jäämme kotiin, miten löydän sieltä enää vain ne meidän sairaan lapsen lahjat ja muiden lahjat jäisi autoon jos lähtevät vai? Siis mää olen ihan sekasin, mitä tässä voi tedhä?

No vatsatautejakin on niin erillaisia, odotat nyt vaan vielä rauhassa et miten tilanne etenee. Voihan se olla ettei enää toistamiseen edes tuu oksua. Saattaa silti johtua esim. jännityksestä.
Alotat koko porukalle maitohappobakteerit ja lähdette matkaan vaan. Tietty se on eri asia jos koko porukka alkaa yön aikana solkenaan oksentaa..sitten vasta miettisin uudelleen..

Mä menisin. Mahatauti harvoin kestää vuorokautta pidempään ja pahin tartuntavaihe on juuri ennen oireiden ilmenemistä. Käy ostamassa apteekista maitohappobakteereja niin rauhoittaa hiukan mahaa. Hiilihapollista juotavaa ei saa antaa.

Luulen kuitenkin, että johtuu jännityksestä. Olettehan tovin jo tuota odottaneet ja itse olin nuorempana sellainen, joka oksensi jännityksestä, joskus pyörryinkin esim. aattoaamuna kun heräsin ja tajusin mikä päivä on :D

Katsoisin tilanteen aamulla.

Jos lapsi kipeänä, jäisin kotiin odottamaan toipumista ja muu perhe lähtisi matkaan.

Matkavakuutushan korvaa matkasta maksetun hinnan.

Sitten vain varailemaan uudet liput, että pääsee viettämään lomaa muiden kanssa.

Ota desinfiontiainetta mukaan ja pitäkää kätenne koko ajan puhtaina. Varautukaa kuitenkin siihen, ettei kone nouse ilmaan lumimyrskyjen takia ja matkaan lähtö siirtyy sen vuoksi.

Katso tilanne aamulla. Jos lapsi vaan oksentaa, niin eihän se voi matkustaa. Mutta yhtä hyvin mahatauti saattaa olla tällä ohi. Maitohappobakteereita mäkin suosittelisin, Gefilus-tehojuomaa yms.

Mut siis meidän pitäsi siis lähteä kotoa jo aamulla puoli viisi viimestään. Eli kaikki on valmiina autossa ja eväät laitettu jääkaappiin että ottaa tosta vaan kyytiin ja menoksi. Kerran tuo vain on oksentanut tähän mennessä kylläkin, mutta...

Mä lähtisin. Kannattaa katsoa tietenkin lapsen vointia, mutta joskus se oksutauti ei edes ole kun se pari yrjöä.
Matalaprofiili vaan ja jos se kerta on ok niille kelle ootte menossa niin sinne vaan.

[QUOTE="Vierailija";22706974]Mut siis meidän pitäsi siis lähteä kotoa jo aamulla puoli viisi viimestään. Eli kaikki on valmiina autossa ja eväät laitettu jääkaappiin että ottaa tosta vaan kyytiin ja menoksi. Kerran tuo vain on oksentanut tähän mennessä kylläkin, mutta...[/QUOTE]

1. Haet sieltä autosta NYT ne teijen kamat oottaa sisälle
2. Jos oksentaa lisää, ne on siinä valmiina kotona
3. Jos EI oksenna, heität ne kyytiin ja meette

tai 4 EVVK ja meette silti =)

Yhdyn edellisiin kommentoijoihin eli odota mihin tilanne kehittyy. Mun ex:n veljentyttö oli kerran tuotu oksennusvadin kanssa mummolaan joulupukkia katsomaan ja sittenpä olikin koko suku ollut joulun sairaana. :(

[QUOTE="Vierailija";22706974]Mut siis meidän pitäsi siis lähteä kotoa jo aamulla puoli viisi viimestään. Eli kaikki on valmiina autossa ja eväät laitettu jääkaappiin että ottaa tosta vaan kyytiin ja menoksi. Kerran tuo vain on oksentanut tähän mennessä kylläkin, mutta...[/QUOTE]

Näet kyllä jo illan ja yön mittaan paheneeko tauti vai jäikö tähän. Jos ei ole oksentanut uudestaan ennen lähtöä, niin lähtisin reissuun. Voi olla kuitenkin ihan jännityksestäkin johtuvaa, eihän sitä tiedä. Tai no sitten tietää jos lapsi alkaa oksennella ihan tosissaan...

kyllä se oksentaisi lisää pian jos on oksutauti. tai ripuloisi. anna vaan reilusti juomaa ja kato tuleeko takas ylös.

ihmettelen kyllä kuinka on mahdollista että niin moni lähtisi lentokoneeseen oksutaudissa. olisko kivaa viettää omaa lomaa oksutaudissa? ihme touhua...

Jos vaan kerran oksentanut, eikä uudestaan ennen lähtöä oksenna, niin kyllä mä lähtisin. Meillä oli just kuopuksella vatsatauti, illalla nousi kova kuume, oksensi 2 kertaa, ja seuraavana aamuna täysin terveen oloinen. Joten voi mennä nopeastikkin ohi.

Mä en lähtisi. Ensinnäkään ei ois pokkaa mennä tartuttaan kaikkia ihmisiä koneeseen, ja mitäs järkee lähtee sukulaisiakin tartuttamaan, ja yrjötä sit kilpaa koko joulu.

Tosin voi olla, et lapsen oksentelu on jännitystä.

Mun oksennustautini kestää yleensä muutaman tunnin. Olisin siis lähtökunnossa aamulla.

Eri asia onko perheen muut jäsenet tuolloin kunnossa, sllä tautihan on varsin tarttuva.

Joo, muut kuljemme suurinpiirtein hanskat kädessä, mies haki klooria ja mustikkakeittoa ja gefilusta Sivasta ja täällä jynssätään ja eristettiin koko lapsi. Kurjaa, mutta näin jotta pääsisimme lähtemään.

Kahdesti oksentanut nyt ja mahaa valittaa, joten kyllä tuo mahatautia taitaa olla. Kuitenkin nyt yrittää juoda edes vähän.. Haluaa niin kovasti lähteä että tekee mitä vain mitä käsken että parantuisi.

Nimenomaan, ota siun ( tai iskän ) ja kipeän lapsen kamat pois autosta. Mutta jätä lähtövalmiiksi eteiseen.

Jos lapsi ei enää oksensa ja voi muuten hyvin. Heitätte kamat takaisin autoon ja lähdette reissuun.

Jos taas oksentelee ja ripuloi, jää lapsi toisen vanhemman kanssa kotio ja otatte suunnitelman B käyttöön.

Ja voi tosiaan olla jännitystäkin. Mie olen sellainen että kun yhtään jännittää on vatsa ihan sekaisin. En oksenna mutta vessassa saa ravata. Rauhoittuu heti kun jännityslaukeaa.

Yhteistyössä