Nyt on taas yks syöpäkontrolli takana

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Olin siis tänään lääkärissä, maanantaina oli verikokeet ja eilen tietokonetomografia. Lääkäriaika oli klo:17.10 (kauhean myöhään! ) ja mä pääsin lääkärille vähän ennen kuutta :kieh:

Kuvat näyttivät hyvältä, ei suurentuneita rauhasia tai mitään muuta. Joku kilpirauhasarvo on vähän pepuillaan ja sen takia uudet verikokeet 3kk päästä. Lääkäri kyllä meinas, että lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan tulee ennemmin tai myöhemmin.

Kolesteroliarvot tutkitaan, koska riski sairastua sydän- ja verisuonitauteidin on kasvanut. Kolesterolin hallintahan on silloin tärkeää. Sydämen rytmihäiriöitähän mulla jo on.

Laittavat mulle kutsun mammografiaan kun olen 30v. Olen saanut sädehoitoa vartalonalueelle ja sen takia pitää rinnat tutkia normaalia aikaisemmin.

Että vaikka sitä syöpää ei enää koskaa tulisi uudestaan, niin kroppa saattaa tehdä tiltit niitten hoitojen takia joilla mut paranneettiin! :kieh: :headwall: :kieh: :headwall: Toivottavasti joskus vielä keksitään syöpähoitoja, jotka vaikuttavat vain ja ainoastaan syöpäsoluihin.

Niin joo ja mulla oli tullut liian pitkä aika edelliseen kontrolliin, lääkäri sano että lymfoomien kanssa ollaan tarkempia. Että jos puolen vuoden päästä ei näy uutta aikaa, niin pitää soittaa sinne ja vaatia aika.

Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:
Saako olla utelias, että mikä syöpä sulla ollut? Nuori olet vielä

Ekan kerran todettiin Hodgkinin tauti eli imusolmukesyöpä loppuvuodesta -99, uusiutui vuonna 2004. Tytön olen saanut siinä välissä :heart:

:hug:

Mä täällä jännää huomista. Äidilläni leikattiin rintasyöpä pari viikkoa sitten, oli joutunut sitten sairaalaan paineiden romahdettua ja hb oli laskenut todella reilusti. Huomenna siis tikkien poisto ja uutiset siitä, että saatiinko se syöpä poistettua myös kaikista kainalon imusolmukkeista. Ja siitä jatkohoidosta sitten.

Saanko mä udella et mikä syöpä sulla on ollut? Ei tartte kertoo jos et halua tai laita yy:tä jos et tänne haluu kirjottaa. :)

*muoks*
Tuollahan tuo selvisikin jo. Toivotaan parasta sullekin!

:hug: Olet ajatuksissa, helli kropaasi-olet sen ansainnut. Sairaus on tullut minullekin tutuksi, ei juuri tuo -mutta kuitenkin. Minä en ole menehtynyt omaani, mutta lapseni menehtyi sairauteni takia. Se on epäreilua. Minun sairaslomani jatkuu, pitäisi saada elämästä kiinni. Lääkärit katselevat minua kuin yliajettua koirapoloa, kun kerron tulevaisuuden suunnitelmistani...mutta KYLLÄ minä vielä täältä ponnistan... :)

Huh, oletpa joutunut kokemaan kovia aikoja. Mutta ihana kuulla, että saanut kuitenkin rakkaan lapsen siinä välissä... varmasti lapsi auttanut jaksamaan paremmin ja selviytymään päivästä toiseen !?

Alkuperäinen kirjoittaja Venus:
:hug:

Mä täällä jännää huomista. Äidilläni leikattiin rintasyöpä pari viikkoa sitten, oli joutunut sitten sairaalaan paineiden romahdettua ja hb oli laskenut todella reilusti. Huomenna siis tikkien poisto ja uutiset siitä, että saatiinko se syöpä poistettua myös kaikista kainalon imusolmukkeista. Ja siitä jatkohoidosta sitten.

Saanko mä udella et mikä syöpä sulla on ollut? Ei tartte kertoo jos et halua tai laita yy:tä jos et tänne haluu kirjottaa. :)

Kirjoitin tuonne aiemmin mikä syöpä. En ole sitä asiaa mitenkään salannut täällä ja kerroin täällä senkin kun musta oli Odotus-lehdessä juttu.

Mä pidän peukkuja ylhäällä sun äitille! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
:hug: Olet ajatuksissa, helli kropaasi-olet sen ansainnut. Sairaus on tullut minullekin tutuksi, ei juuri tuo -mutta kuitenkin. Minä en ole menehtynyt omaani, mutta lapseni menehtyi sairauteni takia. Se on epäreilua. Minun sairaslomani jatkuu, pitäisi saada elämästä kiinni. Lääkärit katselevat minua kuin yliajettua koirapoloa, kun kerron tulevaisuuden suunnitelmistani...mutta KYLLÄ minä vielä täältä ponnistan... :)

En tiedä mitä sulla on ollut, mutta rankkaa sulla on ollut! :hug: :hug: Kyllä sitä jaksaa elämään ponnistaa takaisin!

Huh, oletpa joutunut kokemaan kovia aikoja. Mutta ihana kuulla, että saanut kuitenkin rakkaan lapsen siinä välissä... varmasti lapsi auttanut jaksamaan paremmin ja selviytymään päivästä toiseen !?

No toisella kerralla auttoi jaksamaan eteenpäin se, että tiesi kotona odottavan pienen tytön. En tiedä kuinka olisi jaksanut ilman lasta, ei olisi ollut varmaan samanlaista mielenkiintoa jaksaa.

Mutta jos kolmannen kerran tulee syöpä, niin en tiedä jaksanko henkisesti kuin fyysisestikään. Seuraavaksi annettavat hoidot olisivat todella rankkoja.

Ai niin ja unohdin mainita sen mahdollisen hedelmättömyyden minkä toisella kerralla annetut hoidot ovat saattaneet aiheutta. Sitä asiaa ei aleta tutkia ennenkuin ilmenee ongelmia raskaaksi tulemisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Ekan kerran todettiin Hodgkinin tauti eli imusolmukesyöpä loppuvuodesta -99, uusiutui vuonna 2004. Tytön olen saanut siinä välissä :heart:

Mulla todettiin hodginin tauti vuonna-97.
Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin jatkossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:

Voimia! Saanko kysyä mihin sairauteen lapsesi menehtyi? Onko sinulla sama sairaus? Ei sitä osaa olla riittävän kiitollinen, kun saa vielä olla suht. terve.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Mulla todettiin hodginin tauti vuonna-97.
Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin jatkossa!

Ja toivottavasti sullakin on kaikki hyvin jatkossa! =) :hug:

Yhteistyössä