Nyt pitäkää peukkuja jookos, autojuttuja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Meillä ei tullu yks auto veholla korjauttamisen jälkeen kuntoon, laskua vaan tuli reilusti yli 1000e, sit yks pikkufirma korjas sen, laskua tuli 50e B) :snotty:

mitä tästä opimme :whistle:

Että biltema voi yllättää? :saint: :D :laugh:

Onko tutkittu, että jääkö jokin laite päälle, vaikka virrat on pois päältä? Niinkin yksinkertainen juttu kuin autoradio on joissain tapauksissa ollut syyllinen moiseen akun kremppaamiseen....

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Meillä ei tullu yks auto veholla korjauttamisen jälkeen kuntoon, laskua vaan tuli reilusti yli 1000e, sit yks pikkufirma korjas sen, laskua tuli 50e B) :snotty:

Onko tutkittu, että jääkö jokin laite päälle, vaikka virrat on pois päältä? Niinkin yksinkertainen juttu kuin autoradio on joissain tapauksissa ollut syyllinen moiseen akun kremppaamiseen....

Kaikki valoista wepaston ajastin kelloon... Ihan täsmälleen kaikki. Ei rosvoliitoksia, ei mitään.

Tai sisävalo, mutta talviaikaan sen kyllä huomaisi, kesällä minulla on ollut yhdessä autossa sisävalo akuntyhjentäjänä, en huomannut, että se aina jäi päälle, kun autosta poistuin.

Kaikki valoista wepaston ajastin kelloon... Ihan täsmälleen kaikki. Ei rosvoliitoksia, ei mitään.
Keskuslukitus?

Joo siis ei kovin uskottava korjaamo oo ollut, kun akku tyhjenee tolla tavoin :/

Viekää se johki muualle kun volvolle korjattavaks :snotty:

Se on käynyt kahdella muullakin korjaamolla kuten jo kirjotin, ja jokaisessa tulos on ollut sama. Ei kai ne kaikki voi susia olla, ja korjaajat ammattitaidottomia...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Se on vebastossa se vika, purkaa sitä kautta usko pois.. Ottakaas irti se hetkeks..

Tarkoitan että purkaa sitä kautta vaikkette sitä käyttäisikään. Se on rikki.

Mutta: tää vika on aina vaan talvisin, syksystä kevääseen kun lämpötila on alle nollan... Kai se purkais se wepasto sen virran kesälläkin, vaikkei sitä käytettäis? Tai mikä tahansa muu, jos siellä joku sitä virtaa purkais?

Joo siis ei kovin uskottava korjaamo oo ollut, kun akku tyhjenee tolla tavoin :/

Se on käynyt kahdella muullakin korjaamolla kuten jo kirjotin, ja jokaisessa tulos on ollut sama. Ei kai ne kaikki voi susia olla, ja korjaajat ammattitaidottomia...

mutt kolmessa eri korjaamossa se on käynyt, kahdesti Volvolla ja sitä on katsonut kaksi ns harrastelijaa lisäksi... Missään ei mitään. :/

^^ kirjoitit. harrastelija on eri kun autosähköön erikoistunut, volvolla ne nyt ei mistään mitään kuitenkaan tiedä.

Mulle on ihan sama, tuleeko se kuntoon vai ei, jos kaikesta pitää vängätä vastaan (oli kyse lapsista tai koirista tai autoista) :$

Se on vebastossa se vika, purkaa sitä kautta usko pois.. Ottakaas irti se hetkeks..

Mutta: tää vika on aina vaan talvisin, syksystä kevääseen kun lämpötila on alle nollan... Kai se purkais se wepasto sen virran kesälläkin, vaikkei sitä käytettäis? Tai mikä tahansa muu, jos siellä joku sitä virtaa purkais?

Mikä tahansa akku purkautuu kylmällä nopeammin, saati sitten jos on jotain vikaa.. Vebasto pois ja lohko tilalle..

Ootko vieraillut jo volvolandiassa?

mutt kolmessa eri korjaamossa se on käynyt, kahdesti Volvolla ja sitä on katsonut kaksi ns harrastelijaa lisäksi... Missään ei mitään. :/

^^ kirjoitit. harrastelija on eri kun autosähköön erikoistunut, volvolla ne nyt ei mistään mitään kuitenkaan tiedä.

Mulle on ihan sama, tuleeko se kuntoon vai ei, jos kaikesta pitää vängätä vastaan (oli kyse lapsista tai koirista tai autoista) :$

Täh... Siis kolmella eri korjaamolla: parilla pikkukorjaamolla ja volvolla siis kahdesti. Mä en nyt ymmärrä mitä muka vänkäsin, oikasin vaan jos et ymmärtänyt oikein mun kirjottamaani.
Ja ikävä kyllä mä uskon että meistä kukaan täällä ei ole oikea autotohtori sanomaan, mikä sitä vaivaa, kun ei kerta ammattilaisetkaan tiedä.. Nyt vaan odotellaan ja katsotaan, kuinka meidän käy. Wepasto on käynyt uudella akulla jo kahdesti ja silti se on lähtenyt käyntiin kuin palmun alta, joten... *elää toivossa*
Mutt: aika näyttää.

Mikä tahansa akku purkautuu kylmällä nopeammin, saati sitten jos on jotain vikaa.. Vebasto pois ja lohko tilalle..

Ootko vieraillut jo volvolandiassa?

Tietäsit vaan kuinka monesti. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
vaihtakaa auto...

Hei, ihmiset elää taantumaa... :D Ei kukaan ostais tähän hätään juuri meidän volvoa, kun niitä myynnissä on satoja nettiautossa samanlaisia. Ja sitä paitsi mä tykkään siitä, noin niinkun muuten.. :D Eli yritetään vielä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Hyb Rid:
Ai että kesäisin auto toimii.
Sitten siinä on vaan tuo kulutus talvella liian suurta kaikkine virtasyöppöineen.

Ehdotan uudelleen sellaista verkkolaturia, sellaista, joka on tarkoitettu akun ylläpitolataukseen.
Käytätte sitä talvikautena, pitää akun lämpöisenä, ja akku ottaa sitten ajossakin virtaa paremmin vastaan. Ja kestää pidempään.

Jos tää akkukin sippaa, mä otan tästä verkkolaturista selvää ett toimisko sellanen ratkasu. Katsotaan. En mä tosta ruppanasta haluais luopuakaan...

pistäkää jännitemittari autoon ja seuraatte pitemmältä aikaa,jos ette halua asentaa autoon kiinteää mittaria, niin ottakaa tupakin sytyttimestä virta.Lataus jännitteen kuuluisi olla jossain 14-15v. ja akun varaus reilu 12v.

Ai että kesäisin auto toimii.
Sitten siinä on vaan tuo kulutus talvella liian suurta kaikkine virtasyöppöineen.

Ehdotan uudelleen sellaista verkkolaturia, sellaista, joka on tarkoitettu akun ylläpitolataukseen.
Käytätte sitä talvikautena, pitää akun lämpöisenä, ja akku ottaa sitten ajossakin virtaa paremmin vastaan. Ja kestää pidempään.

Jos tää akkukin sippaa, mä otan tästä verkkolaturista selvää ett toimisko sellanen ratkasu. Katsotaan. En mä tosta ruppanasta haluais luopuakaan...

Älä päästä uuttakin akkua ensin sippaamaan, vaan hanki sellainen laturi joka tapauksessa. Maksaa alle 50egee, ja jatkaa akun ikää monilla vuosilla, kun talvisin käytät.

Okei. Voisin tehdä kyllä näin, onhan se säästöä sekin kun akku kestää pidempään, vaikka sitt toimis muutenkin... =)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
pistäkää jännitemittari autoon ja seuraatte pitemmältä aikaa,jos ette halua asentaa autoon kiinteää mittaria, niin ottakaa tupakin sytyttimestä virta.Lataus jännitteen kuuluisi olla jossain 14-15v. ja akun varaus reilu 12v.

tuli vielä mieleen, kuinka pieni laturi siinä on.
jos kerran ette aja lyhyttä matkaa, niin pitäs keretä lataamaan akun jos oikeen kokoinen laturi.

Mä suosittelen myös, että ostatte sen verkkolaturin. Jos viat vielä sittenkin vaivaavat niin viekää Hakalan korjaamoon Lempäälään. Siellä yleensä löydetään ja korjataan vika kuin vika.

Alkuperäinen kirjoittaja tuuliviiri:
Mä suosittelen myös, että ostatte sen verkkolaturin. Jos viat vielä sittenkin vaivaavat niin viekää Hakalan korjaamoon Lempäälään. Siellä yleensä löydetään ja korjataan vika kuin vika.

Thanks, en oo kuullutkaan tollasesta korjaamosta, ollaan tampereella käytetty aina eri paikoissa. Kiitos kovasti!! =)

jos päädytte verkkolaturiin,niin suosittelen että laitatte defan lohkolämmittimen (jos ei ole muuta kuin webasto)ja siihen defan oma laturi. Eli lataa aina kun auto on auto on lämmityksessä.
maksaa enempi kuin tavallinen laturi, mutta mielestäni käytännöllisempi ratkaisu.

Voi että kun en nyt ole töissä, meillä oli joku vastaava tapaus pari vuotta sitten, asiakas haki uuden akun, parin viikon päästä tuli valittamaan ettei pidä virtaa, sai takuuseen ja uuden akun joka taaskaan ei kestänyt kuin sen pari viikkoa. Selitys oli joku ihan kummallinen virranpurkujuttu kun asiaa sitten tutkittiin.

Yritän muistaa kysyä maanantaina jos pojat muistais mikä siinä oli, tais silloinkin olla volvo kyseessä.

Yhteistyössä