Nyt poksuu ja lujaa...hermo menee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
se kuori pitää sen pissan poissa vaatteista.
tai sitten pihistelee viel enemmän ja ostaa suoraan taskuvaippoja, joissa sisäpinta on fleeseä ja ulkopinta pullia, sisään tarvitsee vain imut (mun mielestä loistava keksintö! ) tosin mulla ei oo kokemusta ihan pienen kanssa näistä, tais jätkä olla jotai 3-4kk kun näihin siirryttiin.. ja näissä on pysytty, itse ommellen saa samalla hinnalla monta vaippaa ku jos tilais/ostaisi jostain..

Nyt hei me ehkä löydettiin yhteinen sävel tässä hommassa :D

Eli taskuvaipassa on periaatteessa kuori ja se fleese, mikä menee pyllyä vasten...sinne väliin laitetaan imu.

Eikös tämä nyt ole periaatteessa ihan sama asia, kuin se mitä itse ehdotin, kun ajattelin kuorta, imua ja fleeseä. Tuossa taskuvaipassa vaan on se fleese kiinn, kun mun ehdotuksessa ne kaikki 3 ois erillisiä tai sitten sen imun pinta ois fleeseä, jolloin ois vaan kuori ja imu.

Vai olenko taas ihan hakoteillä :laugh:

Mutta noita taskuvaippoja taidetaan tarvita aika moinen kasa sitten jo, jos mietin sitä, että esikolla vaippoja meni 10/vuorokausi...eli niitä pitäis olla sitten about 30 kipaletta, jottei tarvii joka päivä pyykätä?

Ja miksi niissä on erillinen imu, jos se koko vaippa pitää joka tapauiksessa aina pestä? Miksi se ei sitten ole suoraan all-in-one ja imu kiinni vaipassa?

juu siis onhan niitä kaikki yhdessä vaippoja toki, mutta älä missään tapauksessa hanki niitä!niitä nimittäin saa olla tajuton läjä koska menee liki vuorokausi kuivuissa.
siis tuo mitä sä ehdotat niin on se hankaluus että kun se pelkkä imu ei kestä kuoressa. kokeileppa taitella käsipyyhe neljään osaan pitkittäin ja laita se vähän löytiin alushousuihin ja kato aikaa kellosta kui nopeesti se on rullalla ja mutkalla :laugh:
Itse käytän noita taskuvaippoja koska kuivaavat parissa tunnissa ja on helpot pukea liikkuvalle lapselle ku ei tarvi laittaa ku kaksi tarraa kiinni, riippuu vaipasta, voi laittaa housumallinakin päälle, mut tää ei taida sua kiinnostaa jos lapsi ei viel liiku.
ja kestoissa on se hyväpuoli että ne saa aina myytyä eteenpäin, koitappa myydä käytettyjä kertiksiä :$

aijoo, ja unohda se riisipaperi kauppaan, se ei tunnu kuivalta peppua vasten, ei ole vauvasta kiva, vaikka sen vavulla sen kakan saakin kipattua pönttöön, mut helpompi sekin on huuhtoa käsisuihkulla fleecestä sinne pönttöön..

eikö olisi helpoin ostaa all-in-one vaippoja?

tai sitten oma suosikkini : taskuvaippa (missä kuori/kosteussulkukangas/pul/fleece/villa) eli PÄÄLLYSOSA sulkee kosteuden ja SISÄOSA on kuivaliinaosana (eli fleece, microfleece, kuivaliinakangas/villa)

VÄLIIN tulee itse valitsemaasi IMUA (esim bambua, pyyheliina, harso, hamppu jne.)

eli joko ALL-IN-ONE tai TASKUVAIPPA + IMUOSA.

ne on ainakin helppoja, ja tosiaan taskuvaippa imuineen on muuteinkan omasta mielestäni toimivin vaihtoehto

kokeileppa taitella käsipyyhe neljään osaan pitkittäin ja laita se vähän löytiin alushousuihin ja kato aikaa kellosta kui nopeesti se on rullalla ja mutkalla :laugh:

Mulla on tähänkin ratkasu ja suunnitelma :D

Mä ompelen vähän semmosia kuukautissiteiden mallisia imuja, jotka sopii siihen vaippaan. Ne on päältä flanellia ja sisältä froteeta 2-3 kerrosta. Ne froteet on ommeltu kiinni toisiinsa jonka jälkeen ne ujutetaan "flanellipussiin" (vähän kuin tyyny tyynyliinaan). Tadaa, valmista. Sitten kun sen imun pesee, niin ne froteet saa sieltä tyynyliinasta pois joten kuivuu nopsaan. Mikäli ne froteet liikkuu niin ompelen sitten sen flanellinkin kiinni ja imut sitten kuivuu kauemmin, mutta teen niitä sitten 100 :D

Eli en mä mitään taittelemaan joudu, enhän? Vai ontuuko nyt mun idea jotenkin?

Monta taskuvaippaa sulla on aina yhtä kokoa kerrallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:
eikö olisi helpoin ostaa all-in-one vaippoja?

tai sitten oma suosikkini : taskuvaippa (missä kuori/kosteussulkukangas/pul/fleece/villa) eli PÄÄLLYSOSA sulkee kosteuden ja SISÄOSA on kuivaliinaosana (eli fleece, microfleece, kuivaliinakangas/villa)

VÄLIIN tulee itse valitsemaasi IMUA (esim bambua, pyyheliina, harso, hamppu jne.)

eli joko ALL-IN-ONE tai TASKUVAIPPA + IMUOSA.

ne on ainakin helppoja, ja tosiaan taskuvaippa imuineen on muuteinkan omasta mielestäni toimivin vaihtoehto

All-in-onen kestää kuivua niin pitkään ja niitä pitää ostaa niin monta, että tulee yhtä kalliiksi, kuin kertakäyttövaipat :/

Tuota taskuvaippaa nyt koitankin selvittää, eli jos niitäkin tarvitaan sen samat 30 kipaletta, niin kalliiksihan sekin tulee kun kerralla pitää iso kasa niitä ostaa :/

jos osaat ite yhtään ommella niin taskuvaipan hinnaksi tulee n.4-5?/kpl, joten ei kallista.
sillon ku poika siirty taskuvaippoihin niin niitä tais olla jotai 15kipaletta, mut muitakin vaippoja käytettiin...ja nyt kun on jo päivä kuiva,eli vaippoja menee max. 2vuorokaudessa niin vaippoja taitaa olla8+5AIO vaippaa jotka on hätävarana mahataudin tms sattuessa.

jos osaat ite yhtään ommella niin taskuvaipan hinnaksi tulee n.4-5?/kpl, joten ei kallista.
sillon ku poika siirty taskuvaippoihin niin niitä tais olla jotai 15kipaletta, mut muitakin vaippoja käytettiin...ja nyt kun on jo päivä kuiva,eli vaippoja menee max. 2vuorokaudessa niin vaippoja taitaa olla8+5AIO vaippaa jotka on hätävarana mahataudin tms sattuessa.

Ei taida kone pysyä käsissä muuten, kuin vain maksimissaan niiden imujen tekoon vaaditun ajan. Mutta kiitokset kaikista selvennöksistä
:)

Siksi kaksi vaippaa koska toinen imee pissat ja toinen estää niiden leviämisen. Eli kun vertasit kuukautissidettä niin se toinen olisi kuin se muosinen puoli ja toinen se mikä imee itteensä veren...

Heips sef,
mulla ois myynnissä 10 kpl popolinon kuorivaippoja, sillä itse kiinnyinkin enemmän villavaippahousuihin! Hyvässä kunnossa siis ovat, kun jäivät hyvin vähälle käytölle. Jos olet kiinnostunut tekemään kauppoja, niin laitahan sähköpostia: tvit77@hotmail.com

koi:
Hei mä kanssa meinasin menettää järkeni MUTTA mä luovuin kaikista hömpötyksistä ja olen ostanut vain sisävaippoja (ei laitella mitään papereita imuja jne... jos siis ei tarvitse tai tahdo) Ovat ihan vaipan mallinen froteinen juttu. Tämän päälle laitetaan vain tuo kuorivaippa ja avot valmista on. Vauva on vielä masussa joten sen kummempaa kokemusta! Noista kestovaippa kaupoista katsot vain sisävaipat kohdasta ja sitten ne kuorivaipat on erikseen. Kyllä isoista marketeista löytyy molempia ainakin muumi valmistaa kestovaippoina sisävaippoja.

Mä olen vain nyt niin idiootti etten kertakaikkiaan tajua, jotta miksi pitää laittaa periaatteessa niinkuin 2 vaippaa päällekkäin?! Ehkä ymmärtäisin, mikäli näkisin ne livenä, mutta näkemättä en tajua.

Tämä nyt on ehkä typerä vertaus, mutta parempaankaan en pysty...

Naiset kuukautisten aikana lisäävät alushousuihinsa siteen. Eikös nämä vastaa lapsilla sitten sisävaippaa ja imua? Tai kuorivaippaa ja imua?

Miksi siis pitää laittaa kaksi vaippaa päällekäin, eihän naisetkaan käytä kaksia alushousuja päällekäin, kun täti on kylässä...tai en mä ainakaan käytä

Kestovaippailussa yksinkertaisimmillaankin täytyy olla sekä imua, että sitten jonkinlainen kuori, että pissat pysyy niissä imuissa, eikä kastele vaatteita. Jos haluat käyttää vaan yhtä vaippaa, etkä tunkee kahta vaippaa päällekkäin, vaihtoehtona on käyttää taskuvaippoja, joihin saa sisälle laitettua sit imuja. Niissä ulkopinta pitää kosteuden. Toisena vaihtoehtona on joku sisävaippa ja sit ulkokuoreks villahousut, vaikka hahtuvasta tehdyt. Itse ajattelin aloittaa kestovaippailun ostamalla nauhavaippoja ja harsoja, ja sit neulomalla ite hahtuvalangasta villavaippahousuja. Ainakin halpa vaihtoehto!:)

Yhteistyössä