M
"Mansikka"
Vieras
Joku tuolla sanoi että asenne vaikuttaa siihen onko hankalaa vai ei. Olen samaa mieltä, vaikka mulla ei olekaan kuin yksi 1,5-vuotias.
Mun mielipiteeni perustuu empiiriseen tutkimustietoon tuolla puistoissa, kerhoissa ja kavereiden luona. Karkeasti sanottuna ja melkoisen kärjistetysti on äitejä (ja isiä, mutta enemmän äitejä), jotka ovat ns. kyrpä ottassa koko aika; sille 2v esikoiselle huudetaan, tiuskitaan, uhkaillaan samalla kun koitetaan veivata vaunuja joissa vauva kiljuu. Sitten on äitejä joilla kuulostaa olevan lehmän hermot ja asenne sellainen että homma hoituu vaikka itse joutuukin vähän enemmän persettään liikuttamaan.
Esimerkki elävästä elämästä: "Pekka, älä mene siihen kiipeilytelineeseen kun äiti ei voi tulla sinne (äiti istuu penkillä ja hytkyttää vaunuja" Pekka kuitenkin haluaisi kiipeilla ja äitillä menee pälli heti "Pekka nyt pois sieltä et saa mennä kun äiti kieltää nyt me Pekka lähdetään kun et tottele äiti ei kyllä enää koskaan lähde sun kanssa puistoon jne" ja äiti tempaisee itsensä ja vaunut ja menee hakemaan kiukkuavan pojan kiipeilytelineeltä. No sitten esimerkki tuosta toisesta äidistä; "Pekka, odota äiti ottaa vaunut mukaan ja tulee sinne telineen luo." Ja äiti menee varmistamaan ettei esikoinen putoa. Ja kaikki ovat hyväntuulisia.
Tämä pitkä sepustus sen takia, että itse olen todellakin ihmetellyt miksi ihmeessa jotkut haluavat ne lapset noin peräjälkeen, jos ei oikeasti pää kestä? Ei meinaan ole mitää yksittäisiä huonoja päiviä nuo vaan joka ainoa kerta kun näkee niin samat äidit on helisemässä. Joskus ne muutkin, totta kai, mutta ero on kuitenkin selvä.
Viestistäsi saa sen käsityksen, että jos joku sanoo, että kahden pienen kanssa on rankkaa, on hän automaattisesti tuommoinen lapsilleen tiuskiva pyllyyn ammuttu karhu.
Minulla on ollut äärimmäisen rankkaa, mutta en minä nyt kuitenkaan noin käyttäydy. Eikä se asennekaan aina kauheasti vaikuta. Huumorilla on yritetty usein mennä, mutta aina sekään ei auta.
Anyways... olen myös törmännyt kuvailemiisi otuksiin puistoissa, mutta niissä on selvästi jotain muutakin vikaa, kun että olis rankkaa ja asenne vinksallaan.