Nyt riittää yöheräily!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinda

Uusi jäsen
12.02.2005
5
0
1
Nyt on tullu mitta täyteen... olen yli puolitoista vuotta heräilly JOKA yö... paria poikkeusta lukuunottamatta. Esikoinen on nyt 1.5 v ja kuopus 7 kk. Esikoinen jo nukkuikin läpi yöt tuossa keväällä, mutta flunssa/korvatulehduksen takia alkoi taas heräillä. Herää nykyään 1-3 kertaa yössä ja tyytyy ja nukahtaa vaan tuttipulloon... Kuopus taas on 7kk ja heräilee 2-4 kertaa yössä, joskus riittää silittely/tutti ja joskus maitopullo. No esikoinen tuskin nälkään ainakaan herää, se on pelkkää tottumusta vaan, mutta kun en ole jaksanu unikoulua hänelle pitää, enkä oikeastaan ole viitsinyt sen takia pitää koska vauvahan siihen meteliin aina herää jos esikoista yöllä huudattaa. Ja eikö tuon vauvankin jo pitäis nukkua yöt läpeensä jos ja kun saa tarpeeks päivällä ruokaa? Vauva syö tosi hyvin ja paljon, iltapuuroakin menee puolet aikuisten lautasellisesta...

Minä nyt siis ramppaan 3-7 kertaa yössä millon ketäkin hoitamassa, ja nyt alkaa pikkuhiljaa riittää! Mikä avuksi? Isäntä on niin sikeäuninen ettei hänestä paljon apua ole. Nopeammin saan yöllä itse lapset hoideltua kun että tönisin isäntää hereille...

Mutta joku ratkasu on pakko keksiä. Esikoinenkin on jo siinä iässä että ei tosiaankaan pitäis enää tuttipullosta juoda saati öisin heräillä.... oonkin miettinyt että joko ton vauvan vois vierottaa pullosta vaikka onkin noin pieni? Auttais varmaan yöuniin (ehkä?) jos tuttipullot ois pois kuvioista kokonaan, tai sitten pahentais tilannetta?

Otan kiitollisena vastaan kokemuksia taaperoiässä olevien unikoulusta ja pullosta vieroittamisesta... :flower:

Minä päätin että maitopullo aika on ohi. Jokaisella on omat konstit, mutta muutama yö on taistelua jossa ei saa antaa periksi.Meillä vaati yöllä maitopulloa laitoin siihen vain vettä, parina ekana yönä kun tiukkasi maitopulloa annoin vähän maitoa nokkamukista, mutta eihän se kelvannut.Olen selitttänyt iltasella että nyt on iltapala ja nyt syödään. Saat varautua että saavutetuista eduista ei hevillä luovuta, ainakaan meillä.Jokaisella on omat konstit. Meillä ukko meinas luovuttaa kun heräsi sikeästä unesta hirveään meteliin muutamana yönä.Vesipullon kanssa meillä jäi yö syönti, vielä joskus vaatii,annan vain vesipullon.

mä kannatan totaalista yöpalveluiden lopettamista sulle.jos laitat maidon tilalle vettä pulloon niin vaatiihan se sitäkin.
rankkaa sulla varmaan on kun 2 vaatii yöllistä palvelua mutta kannattaa välillä mennä itse toiseen huoneeseen nukkumaan ja antaa toiselle hoitovuoro jos se vaan teidän perheelle sopii!

en mä ainakaan keksi muuta kun unikoulua vaan peliin ja onneksi kuopuksesi on sen ikäinen että pärjää myös ilman ruokaa.