Nyt riitti mulle!Antakaa hyviä neuvoja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Tyttö 1v.1kk ja päätin että lopetan imetyksen.
En jaksa enää kun yöllä syö 5ertaa ja päivällä koko ajan kiinni minussa.
Lopetanko kertaheitolla vai pikkuhiljaa?
Antakaa hyviä vinkkejä.=)

Mä lopetin pojan imetyksen pikkuhiljaa, tytön imetyksen kertaheitolla. Vaikea sanoa kumpi tapa sopisi sun lapselle paremmin.
Poika oli helppo vieroitettava. Jätettiin imetys kerrallaan pois, keksin aina muuta tekemistä tilalle. Tytön kanssa ei onnistunut tuolla tavalla ollenkaan. Kokeilin kerran lopettaa päiväimetykset mutta se aiheutti vain yöimetysten lisääntymisen. Tyttö oli sitten 1v 4kk kun lopetin. Ilmoitin että tissi on rikki, sieltä tulee vain sinappia (tyttö vihaa sinappia). :D Hyvin meni.

Jos soitat lastenneuvolaan ja kysyt saatko tabletteja, jotka lopettavat maidonerityksen. Sitten sovit lapsen isän, mummon, kummin tms kanssa päivästä, jolloin sinä häivyt mökille, risteilylle tai lapsi menee yökylään.

Kertaheitolla voi olla kova pala jo ton ikäselle mutta ei se kyllä ymmärrä sitäkään miksi nyt ei saa mutta hetki sitte sai :/ joten kerralla lopettaisin ja selittäisin että maitoa ei enää tule tissistä =)

pikkuhiljaa lopetin 11kk tyton sillee etta muutaman paivan valein jatin yhden imetyksen pois,siis vaik tanaan 6imetysta, torstaina vahensin viiteen, sunnuntaina neljaan, yms. aina kun alkoi menemaan ilman kitinaa niin vahensin . hyvin meni. aamu ja iltaimetykset jai viimeiseksi, paivalla oli helpompaa vahentaa

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jos soitat lastenneuvolaan ja kysyt saatko tabletteja, jotka lopettavat maidonerityksen. Sitten sovit lapsen isän, mummon, kummin tms kanssa päivästä, jolloin sinä häivyt mökille, risteilylle tai lapsi menee yökylään.

Tuota lääkkeellistä keinoa ei kauhean herkästi anneta kun noilla lääkkeillä voipi olla aika rajut haittavaikutukset. Itse sain kuurin toistuvien rintatulehdusten takia. Vauvallakin oli ikää jo 8kk eli suhteellisen pitkään kerkesin imettämään. Mulla verenpaineet valahti tosi alas tuon kuurin aikana. Aamuisinkin oli ihan kauhean heikko olo vaikka lääke otettiinkin illalla.

Mä lopetin kertaheitolla imetyksen kun poika päätti pistää sille stopin 8kuisena. Yhtään ei enää tissin perään kysellyt kun oli päättänyt ettei siitä enää syö, huomasi kai että pullosta saa maidon niin paljon helpommalla.. meni siis kyselemään ruokaa isältään kun oli tottunut että isi antaa maidon pullosta kun äiti on ruokineen ulkona..

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
lääkkeellistä keinoa ei kauhean herkästi anneta kun noilla lääkkeillä voipi olla aika rajut haittavaikutukset. ... Mulla verenpaineet valahti tosi alas tuon kuurin aikana. Aamuisinkin oli ihan kauhean heikko olo vaikka lääke otettiinkin illalla.

Ehkei sittenkää kannata yhdistää risteilyä ja lääkkeellistä imetyksen lopetusta. :ashamed: Tässä taas nähdään, voiko nettineuvoihin luottaa.

Mä sain jo synnärillä tabut ettei maito edes kerkeä nousta rintoihin. Se oli kerta annos ja sillä selvä, ei mitään sivuvaikutuksia. Kuulemma kuuri luontoinen saattaa aiheuttaa mielenterveys "ongelmia" tjtn. Multa kyseltiin tarkasti olenko taipuvainen masiksiin ym...
Sain tabut koska rintani leikattu kroonisen rintatulehduksen takia, eli ei pysty imettämään kun piuhat poikki, mutta maitoa tuottaisi kyllä vaan ei ulos tuloa....

Yhteistyössä