nyt saa minun puolesta meidän poika tissiä vaikka kouluikään asti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Ikää 5,5kk, vois varmaan jo kohtapuoliin alkaa harkita muutenkin vierootamista tissiltä?

miksi?
Imetyksestä ei enää6kk jälkeen ole mitään terveydellistä hyötyä, siis mitään vasta-aineita ei lapsi äidinmaidosta enää saa.
Mitä vanhemmaksi lapsi tissillä on, sitä vaikeempaa on vieroitus.

Voi elämä!!! JoosepinÄidillä taitaa olla nyt vähän aukkoja sivistyksessä. Ei ne vasta-aineet sieltä mihinkään katoa. Kannattaa ehkä hankkia ne perustiedot imetyksestä ennen kuin alkaa kirjoittelemaan ja tekemään itsestään pellen.

STM:n suositusten mukaan olisi hyvä täysimettää puoli vuotta, jonka jälkeen imetystä tulisi jatkaa yhden vuoden ikään asti. WHO:n (jota pidän luotettavampana lähteenä kuin STM) suositusten mukaan täysimetyksen kesto on 6 kk ja osittaisimetystä tulisi jatkaa ainakin kahden vuoden ikään, sekä sen jälkeen vielä niin kauan kuin äiti ja lapsi haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äiti:
Kiitos kaikille! =) Taidan siis pitää nyt sen pari viikkoa taukoa ja kokeillaan sitten taas uudestaan josko suu avautuisi. Rintamaitoa kun riittää vaikka muille jakaa ja lapsi kasvaa hyvin, 68cm ja lähes 8kg!!

Olo vaan tuntuu niin onnettomalta. Esikoiselle aloitettiin kiinteät suurin piirtein samoihin aikoihin ja ei se kyllä hääppöstä silloinkaan ollut, mutta kyllä neiti suutaan availi ja maisteli, mutta tämä pikku ukko ei haluu mitään. Esikoinenkin oppi kyllä syömään kunnolla vasta 9kk. Lapset on niin erilaisia kyllä. Silti kaikki ihania ja rakkaita muruja vaikka välillä väsy iskeekin ja tekis mieli lähtee hetkeksi jonnekin.

mä muuten alottelin meidän esikolle aikanaan varovasti omenaporkkanasoseella kun se on makeampaa, peruna ei oo onnistunu ekanan kiinteänä kellekään meidän muksuista, esim maissi on ollu helpompi (sekin ohennettuna tissimaitoon ) :)

Niin ja miksi ihmeessä vierottaa 5,5kk ikäistä? En näe mitään järkeä siinä että vierottaisin vauvani tissiltä ja antaisi korviketta pullosta/nokkamukista. Sillä oikeata lehmän maitoahan saa antaa vasta yli yksi vuotiaille. Tissimaito on sitäpaitsi ilmaista ja korvike maksaa, säästän siis myös =). Ja kun maitoa mulla tulee todella hyvin.

Esikoistakaan ei tarvinnut vierottaa tissiltä. Päätti itse vaan lopettaa tissittelyn 11 kuukautisena.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!

Yhteistyössä