Nyt saan varmasti haukut, mutta mä sanoin tänään lapselle, että lyö takas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen koulukiusattu:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mie en koko ketjua jaksanut lukea, mutta päteekö tämä aikuisiinkin? Eli jos lapsi lyö aikuista, niin aikuinen sitten voi tintata takas? Tai jos vauva "lyö" sitä viisi vuotiasta, niin siitä vaan tinttaat takas. Niinhän äiti opetti.

Meinasin ensin olla kommentoimatta koko juttua :( muttasanompa nyt kuitenkin,äly hoi älä jätä,eli järkeäkin voisi käyttää;)

Voi kun monet tämänkin ketjun vanhemmista käyttäisivät sitä järkeään, ennen kuin antavat lapsilleen ohjeita lyödä takaisin. Mutta jos on lusikalla annettu...

En lukenut koko ketjua, mutta mielestäni on omituista ja väärin vastata väkivaltaan väkivallalla. Väkivalta ei ole auta mihinkään muuhun kuin siihen, että maailmasta tulee entistäkin julmempi paikka meille kaikille olla ja elää. Tilanteet pitää oppia ratkaisemaan muilla tavoin.

Mä voisin olla melkein 100% varma, että jos joku tulis tänne vinkumaan, et naapurin Pentti löi meidän Sirpaa takaisin. Niin voivoteltais, et kyllä asiat pitäis sopia aikuisten kesken eikä lapsia pitäis pistää lyömään toisiaan. Tuskin kukaan sanois sille Sirpan äitille, et ihan oikein se oli sille mitäs löi Penttiä ensin. Ja jos lyömisen kannalla on suurin osa näistä tähän ketjuun kirjoittaneista entisistä koulukiusatuista niin huomaa kyllä, et koston kierre jatkuu ei vain omassa elämässä vaan myös nyt lapsien elämässä.. ja sekö muka loppuis siihen yhteen lyöntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä voisin olla melkein 100% varma, että jos joku tulis tänne vinkumaan, et naapurin Pentti löi meidän Sirpaa takaisin. Niin voivoteltais, et kyllä asiat pitäis sopia aikuisten kesken eikä lapsia pitäis pistää lyömään toisiaan. Tuskin kukaan sanois sille Sirpan äitille, et ihan oikein se oli sille mitäs löi Penttiä ensin.

Taatusti...etenkin kun kyseessä olisi tapaus, missä isompi lapsi lyö viisivuotiasta tyttöä.

no jaa.kyllä mä sanoin kiusaajan äidille joka siitä yhdestä kerrasta jaksoi jupista kun oli tyttö takas hiekkaa päälle heittäny niin sanoin et ihan oikein hänen muksulle.
kovasti kehui ettei heillä katota edes piirettyjä jossa olisi väkivaltaa,ei mtn ohjelmia ja veljensä kanssa ovat oikeita kullannuppuja muutenki. Ai että suloista muttei uskottavaa.
Ja sinä päivänä tämä kullannuppu oli joltain lyöny hampaanki irti et jep jep..tapu tapu .

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
no jaa.kyllä mä sanoin kiusaajan äidille joka siitä yhdestä kerrasta jaksoi jupista kun oli tyttö takas hiekkaa päälle heittäny niin sanoin et ihan oikein hänen muksulle.
kovasti kehui ettei heillä katota edes piirettyjä jossa olisi väkivaltaa,ei mtn ohjelmia ja veljensä kanssa ovat oikeita kullannuppuja muutenki. Ai että suloista muttei uskottavaa.
Ja sinä päivänä tämä kullannuppu oli joltain lyöny hampaanki irti et jep jep..tapu tapu .

Mikä sinun kirjoituksesi pointti oli? Meni vähän ohi.