[QUOTE="Muru";28472427]Ota se kaksio samasta talosta. Muutenkin kannattaa nyt ajatella lapsen kannalta niin paljon, kuin on mahdollista. Olet mun mielestä tekemässä oikein, kun eroat. Tuo miehesi käytös kuullostaa pelottavan tutulta...
Olen itse ollut naimisissa miehen kanssa, jolla on todella huono stressinsietokyky, ja taipumus oksentaa kaikki paska muiden päälle. Hänellä myös hankalia asioita lapsuuden perheessä, jotka tavallaan itse kyllä tiedosti. Mies näki jatkuvasti vikaa kaikissa muissa, joka paikassa häntä kuulemma vaan kohdeltiin huonosti ja "kiusattiin". Aluksi uskoinkin, kunnes huomasin, ettei miehellä vaan kertakaikkiaan ollut kykyä itsearviontiin, tai kykyä nähdä omaa osuuttaan asioissa. Minä sinnittelin ja sinnittelin ja ymmärsin loputtomasti vuosikausia, ja yritin samalla saada miestä hoitoon.Ajattelin, että mies on masentunut tai jotain. Kuuntelin ja lohdutin, yritin keksiä ratkaisuja, ja järjestin arkea jatkuvasti miehelle mahdollisimman helpoksi. Koko perhe sai olla varpaillaan jatkuvasti, eikä arjesta pystynyt nauttimaan laisinkaan. Tästä ymmärtämisestä ja sinnittelystä ei ollut mitään hyötyä, koska mies ei vaan ikinä ottanut vastuuta omasta käytöksestään ja toiminnastaan. Päin vastoin, minä vedin itseni niin piippuun, että oma mielenterveyteni oli jo vaakalaudalla. Pelkäsin tulevia raivokohtauksia, ja energiani meni täysin tilanteiden ennakoimiseen tai raivareista selviämiseen.
Älä huoli raha-asioista. Elämisen arvoinen elämä on aina rahaa arvokkaampi, ja kyllä pienemmälläkin rahalla pärjää. Oma eroni tapahtui niin "kypsään aikaan", etten ole päivääkään katunut, että sekä minun että lasten materiaalinen elintaso laski. Olen vaan ollut tosi onnellinen, että saan elää omaa ihanaa elämääni ilman pelkoa, loukkaamista ja jatkuvaa varuillaan oloa. Ero oli vaikea, mutta kaikki oli todellakin sen arvoista!
Jaksamista ja viisasta mieltä ratkaisuihin![/QUOTE]
Kiitos kirjoituksestasi. Precis kuin oma tarinani. Eropäätös oli vaikea, ja eroaika raskasta, mutta herranjestas mikä helpotus se kaikki kuitenkin lopulta oli!!