Nyt tarvitaan äkkiä apuja ja neuvoja!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva on 3vkoa vanha ja ilmeisesti minulla meinaa maito loppua tisseistä. Onko keinoja millä sitä saisi lisättyä? Miten se kalja, paljonko pitäisi juoda? Esikoista imetin 11kk ja silloin kyllä riitti maitoa. Nyt on raskauden kilot tippuneet itsestään aika äkkiä että ehkä siinä syy maidon loppumiseen. Ja kaipaisin neuvoja myös vauvan pulloruokintaan. Onko maidon merkillä väliä? Pitääkö pullo keittää joka syötön jälkeen? Kuinka paljon tämän ikäinen suunnilleen syö? Muuta?

että, mua neuvottiin (mulla ei siis tällä hetkellä ole tissivauvaa) niin, ettei kannata luovuttaa heti, vaikka se tunne tuleekin että maito on loppumassa. Sinnikkäästi vain imettää lyhyin välein ja yösyötöt kuulemma saavat maitohanat täyttymään. Juo paljon, tuohon kotikalja myyttiin en oikein usko (olen sitä itsekin kokeillut. Määrää en muista). Luulen, että riittää kunhan jotain juo riittävästi. Koeta levätä itsekin. Korvikemaidoista parhaimman merkin löytää vain kokeilemalla. Joskus herkkävatsaisen vauvan kanssa se vie aikaa, että maha tottuu. Yhdelle pullolapsistani sopi Piltin jauhemaito, toiselle sitten Nan-purkkimaito... Loput neljä olenkin imettänyt vuoden ikäisiksi. Niin kauan kun vauva saa vain maitoa ruuaksi, pullot kannattaa keittää (ihan niinkuin vesikin). Kaikki ei nyt taida olla niin tarkkoja tuosta pullojen keittämisestä... Määrää en nyt muista, mutta sekin taitaa löytyä kokeilemalla. Tsemppiä vielä imetyksellekin. Minusta kun se oli vaivattomampaa kuin pullojen kanssa asuminen. Jos imetys ei kuitenkaan suju, rohkeasti vain pullot käyttöön.

Kotikaljaa kannattaa kyllä juoda(minusta parasta se Tuoppi tiivisteestä itse tehtävä) ja muutenkin kannattaa juoda paljon, kuten myös syödä ja levätä hyvin. Korvikkeen merkillä ei liene suuremmin väliä. Kokeilemalla löytynee teille paras vaihtoehto sikäli mikäli sitä tarvitsee edes antaa. Pullot ja tutit kannattaa keittää aina syötön jälkeen.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=32&Itemid=119

Joo, yösyötöt lisäävät maidontuotantoa. Eli pidä niistä yösyötöistä kiinni. Ja muista paitsi juoda paljon, niin myös syödä mahd. monipuolisesti ja säännöllisesti. Ja tietysti koita levätä jos aikaa jää.

Vesilasi aina viereen kun alkaa imettää. Välillä on tiheitä kausia kun lapsi lisää maidonkulutusta.
Raskauskiloja ei ole koskaan ollut kun paino ei paljoa ole noussut 4.7kg ja silti on maito riittänyt.
Ostin vastiketta valmiiksi varalle ettei tule paniikki ja imetin ja imetin kausia. Siitä sitä riitti, tosin pojilla vähemmän kuin tyttärellä joka oli täysimetyksellä 6kk.

Mitä useammin imetät vauvaa, sitä enemmän ja sitä helpommin sitä sitten tulee. Sun pitää itte muistaa syödä ja juoda hyvin, kyllä se siitä lähtee. Ja muista, että on vaikea arvioida, montako milliä vauva kullakin kerralla irti saa - voi olla, että saakin ihan tarpeeksi, vaikka itseä epäilyttää! :heart: :heart: :heart:

imetä, imetä ja imetä.

Jokaiseen inahukseen tissiä ja välillä muutenkin. Ei tuttia, vaan käytät tissiä tuttina. Siss tosissaan tissi saa olla vauvan suussa lähes kokoajan parin vuorokauden ajan. Kokeile ja huomaat, että kohta sulla on maitoa enemmän kuin tarpeeksi!

Heti kun vauva herää, tissille. Röyhtäytä, vielä tissille. Pikkusen kitisee, tissille. Älä odota, että lapsella tuloee nälkä, vaan tarjoa rintaa vähän väliä. Jopa 10-15 minuutin välein!
2-3 viikon ikäisenä JOKAISELLA rintalapsella tulee tiheän imun kausi, kestää 2-3 vuorokautta. Seuraava kausi tulee sitten siinä 2 kuukauden iässä... :)

Koita jaksaa!

Rentoudut,lepäät,lueskelet tai köllöttelet,herkuttelet jne.yrität saada apua kotitöihin jos kasaantuvat,juot runsaasti ja yrität nauttia vauvasta. nesteen ei todellakaan tartte olla mitään kaljaa...vaan yleensäkin runsaasti jotain juomaaihan sama mitä.ja annat vauvan ollausein rinnalla etkä epäröi maidon riittävyyttä=) Kyllä se riittää ihan hyvin kun ennenkin on riittänyt. parasta tietoa saat imetystuki sivustoilta.Täältä saat kimppuusi vaan korvikefanaatikot imetysitsetuntoasi nakertamaan...

Neuvolan imetysvalmennuksessa sanottiin, että jos rinta tuntuu tyhjältä, niin se onkin hyvä merkki - silloin maidontuotanto on kuulemma kiivaimmillaan.
Komppaan edellisiä vastaajia! Jatka tiheää imetystä.

Mistä epäilet että on loppumassa? jos tuntuu että on niin käyppä neuvolassa vauva punnitsemassa niin näet onko saanut tarpeeksi. Silloin tulee itsekkin varmuus että onhan sitä maitoa tarpeeksi. Itse kävin ennen syöttämistä ja syöttämisen jälkeen

Yhteistyössä