Nyt tarvittais vähän perseelle potkimista.Pitkä ja turha vuodatus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cornflake girl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cornflake girl

Vieras
Homman nimi on suurin piirtein tämä: Olen ollut lasten kanssa kotona kohta 7 vuotta (tällä hetkellä äitiyspvrahalla joka parin kk:n päästä vaihtuu kotihoidontuelle) ja aioin olla kotona vielä ainakin 5 vuotta mikäli suinkin mahdollista. Eli tämä minun tulopuolestani. Mieheni siis tienaa "hyvin" eli pärjäämme eikä meillä ole suurempia taloudellisia huolia. Hoidan kodin mielestäni ihan hyvin, kaikilla on joka päivä puhdas koti, lämmintä ruokaa ja vaatteet päällä. En kärsi kotona olemisesta, en kai muuten olisi vapaaehtoisesti kotiäidiksi jäänytkään. Tyydyn melko vähään, en ole turhanvalittaja jos en paskanpuhujakaan. Itselleni ostan aika harvoin mitään, lapsille sitäkin useammin, miehelle myös joskus. Hän kyllä yleensä ostelee itse itselleen mutta harvemmin lapsille (Tällä lauseella kerään nyt joukkoja taakseni...). Eli rahani menevät enemmän ja vähemmän kodin tarpeisiin, yhteisiin- ja lapsille. Suurimman osan laskuista maksaa mies, kaiken ruoan maksan minä. En harrasta mitään, olen notkea kuin puuhevonen eikä liikunta yksinkertaisesti kiinnosta satunnaisia iltalenkkejä lukuunottamatta. Yksi haave minulla kuitenkin on: haluan oppia soittamaan pianoa. Olen joskus lapsena ottanut muutaman hassun pianotunnin mutta kun käteeni iskettiin Aaronin pianokoulu niin innostus lakkasi enkä valitettavasti jatkanut.
Nyt kuitenkin ihan hirveän polttavasti haluaisin oppia soittamaan pianoa ja ongelma on siinä että siihen tarvittais pianotunteja ja ne ovat kulttuurimoukka-mieheni mielestä kuin heittäisi rahat suoraan kaivoon. Ensinnäkin en voi oppia hänen mielestään koskaan soittamaan koska olen jo 35-vuotias ja toiseksi; pianomusiikki on kertakaikkisen naurettavaa keekoilua. Tunnit pystyisin ehkä vielä itse maksamaan mutta eipä taida riittää se että jossain tunnila pimputtelen kerta viikkoon vaan kotiin olisi ostettava piano ja siihen ei mieheni suostu ikipäivänä. Hän ei sitä maksa eikä kuulemma kuuntelekaan. Tämä on kuitenkin sellainen haave että tiedän katuvani loppuikäni jos en tee asian eteen mitään. Potkikaa siis minua nyt berssiille että alan hiillostaa miestäni. Kiitos kaunis niin kuin nauris!

Kannattaa toteuttaa tuo haave. Itselläni on piano ja vaikka sitä ei kovin usein kerkeä soittamaan niin kyllä se on sellainen henkireikä ollut ja on edelleen ja hulluksi varmaan tulis jos sitä ei olis...

*potku persuksille* Sano sille ukollesi, että molempien harrastusten ja mielenkiinnon kohteiden on oltava yhtä tärkeitä.

(Voi kun meilläkin olisi. Mutta teoriassa hyvä... )

Jotkut käyvät harjoittelemassa soittamista julkisissa tiloissa. Esim srk keskuksessa saattaa olla piano. Yksi vaihtoehto on ostaa sähköurut ja soitella kuulokkeiden kanssa.

Jos teillä on rahaa, paras tietenkin ostaa piano kotiin.

saanhan potkia perseelle.Kerro miehellesi,että "mä haluan oppia muutakin kuin jo sen minkä osaan" eli koti lapset... kerro,tai TOTEA että ostetaan piano ja haluat oppia soittaa. Mutta onko teidän lapsista yksikään kiinnostunut asiasta? :p

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jotkut käyvät harjoittelemassa soittamista julkisissa tiloissa. Esim srk keskuksessa saattaa olla piano. Yksi vaihtoehto on ostaa sähköurut ja soitella kuulokkeiden kanssa.

Jos teillä on rahaa, paras tietenkin ostaa piano kotiin.

Uskoisin että siihen olisi rahaa mutta koska siihen tarvittais miestä rahoittamaan niin ei ole halukas.

Alkuperäinen kirjoittaja pepi:
saanhan potkia perseelle.Kerro miehellesi,että "mä haluan oppia muutakin kuin jo sen minkä osaan" eli koti lapset... kerro,tai TOTEA että ostetaan piano ja haluat oppia soittaa. Mutta onko teidän lapsista yksikään kiinnostunut asiasta? :p

Lapset ovat vielä niin pieniä että se taitais mennä vaan takomiseksi mutta saahan sitä yrittää tota konstia ;) Ongelma taitaa olla just se, että mieheni mielestä mä en tarvi mitään muuta kun on tätä hommaa näissä lapsissa ja kodissakin. Hän ei itse harrasta oikein mitään eikä ole koskaan ymmärtänyt tälläsen päälle. Kuten sanoin, kulttuurimoukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Entä vanhempasi, saisitko ennakkoperintöä? En tiedä pianojen hintoja, mutta kavereilla oli opiskeluaikoina kalliimmat soittopelit kuin autot.

Repsahdin nauruun, sori...Ennakkoperintönä taitaa olla mulle tulossa tuulen huuhtoma perse, jos ymmärrät mitä tarkoitan ;)

Sulla on siis kaksi ongelmaa...raha ja se, ettei miehesi halua kuunnella "pianon pimputusta". Jälkimmäisen ymmärrän oikein hyvin, en mäkään välttämättä jaksaisi ... siksi meillä onkin lasten soittopelit olleet sellaisia, että ne voivat kuunnella musisointiaan kuulokkeilla. Tuo raha on sitten toinen juttu ja jos sun kotona olosi on molempien yhteinen päätös, niin kyllä sun kuuluisi voida harrastaa, vaikkei omat tulosi siihen riitäkään.

Yhteistyössä