väärinkäsitysten viidakko (piiiiitkä vuodatus kesken etäpäivän)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton tunaritar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton tunaritar

Vieras
Tilanne on tämä: olen naimisissa ja perheellinen. Työskentelen projektiluonteisissa töissä ja aina sillointällöin myös erään tietyn miehen kanssa... Meilä on ollut aina pientä jännitettä ilmassa, mutta mitään ei ole koskaan tapahtunut. Mies on eronnut ja tällähetkellä sinkku. Joskus pikkuhiprakassa on todettu, että oishan meistä jotain saattanut tullakkin jos oltaisiin aiemmin tavattu. Mutta tilanne on nyt kuitenkin se, että olen naimissa ja aion pysyä naimisissa - enkä myöskään etsi suhteita (kerroin siis tämän myös miespuoliselle työkaverilleni).

Viimeinen naula arkkuun oli kun olimme tässä taannoin seminaarissa vanhassa kotikaupungissani. En yöpynyt hotellissa, koska menin vanhojen ystävieni luokse ja kas kun ennen aamutilaisuutta törmäsin aulassa tähän miespuoliseen työkaveriini... Toimistopuolen tätsyt saivat muikeat juorut aikaiseksi ja eräs toinen miespuolinen työkaverini (työskentelen pääosin miesten kanssa miesvaltaisella alalla) lipsautti että kaikkihan sen näkee, että teillä on suhde.

Vaan kun ei ole, eikä tule.

Miten hiivatissa tällaisessa tilanteessa voi "puhdistaa" maineensa vai antaako vaan olla? Kauhistuttaa sekin, että meillä on miehen kanssa muutama yhteinen tuttava samassa talossa ja juoruillahan on tapana levitä kulovalkean lailla. Miten ottaa asia puheeksi kotona?

Asiaa ei helpota se, että miehelläni on meneillään jonkinsortin ikäkriisi ja itsetunto hieman huonolla tolalla tällähetkellä. Joskus puhuttiin ihastumisista ja tunnustin olleeni joskus hieman ihastunut mm. ko työkaveriin meidän suhteemme aikana,...kääks! Liika rehellisyys on pahasta. Tuostakin mies otti itseensä ja oli aidosti järkyttynyt siitä miten olen voinut olla ihastunut toisiin meidän suhteemme aikana....??!! Noh, yritin kyllä selittää että olen helposti ihastuvaa sorttia, mutta toisaalta myös uskollista sorttia eli en ala seläntakana vehtailemaan.

Puuuuuh, kelju tilanne kaikenkaikkiaan. Olo on jotenkin sellainen kuin olisin pettänyt miestäni vaikken olekkaan, mutta kaikki niin olettavat. Pelkään, että alan käyttäytyä jotenkin syyllisesti ja sitten on turha yrittää vakuutella miehelle että mitään ei ole tapahtunut, mutta miten helkutissa tämmösestä asiasta puhutaan/kerrotaan???

Jätät puheet omaan arvoonsa ja annat asian olla.
Mitä enemmän alat selittelemään ja puolustelemaan asiaa, sitä enemmän annat muille puhuttavaa ja epäiltävää.

Jätät puheet omaan arvoonsa ja annat asian olla.
Mitä enemmän alat selittelemään ja puolustelemaan asiaa, sitä enemmän annat muille puhuttavaa ja epäiltävää.

No näin itsekkin ajattelin. Huolettaa vaan tuo oman miehen suhtautuminen asiaan jos kantautuu hänenkin korviinsa tuo juoru. Puntaroin olisko parempi kertoa suoraan että töissä juoruilevat tällaista....jne vai antaa olla vaan ja selvittää asiaa sitten jos vastaan tulee (siinä vaiheessa tietenkin herää perinteinen kysymys - mikset kertonut mulle jos kerran mitään ei ole tapahtunut - tiedetään meillä on nämä sukupuoliroolit hieman eripäin kuin pariskunnilla yleensä).

Tarinasi voisi olla omani, sillä erolla että meillä jotain pientä tapahtuikin.... Omalle miehelleni tuli järkytyksenä myös tieto ihastuksestani vaikka olisin toivonut toisenlaista suhtautumista asiaan. Siis mieluummin olisi ollut ylpeä ja sanonut jotain tyylin ilmankos ku oot niin ihana :D

Meillä alko siitö sitten pari vuotta kestävä kriisi. Mies suri sitä etten kertonut asiaa ennen kuin hän kysyi (hohhoijaa niinkun SILLÄ nyt olisi ollut hirveästi merkitystä miten kertominen tapahtui).

Meillä taustalla pitkä suhde ja pari lasta. Arki tylsistyttävää ja ihastuminen pääsi yllättämään minutkin. Pöksyt pysyi kyllä jalassa, mutta kaikenlaista pientä pussailua yms tuli harrasteltua joskus huppelissa muiden katseilta salassa.

Vaan enpä osaa sanoa kannattaako kertoa etukäteen vai vasta jälkikäteen. Meillä mies sanoo että "kaikki" olis ollu toisin jos olisin ite ottanut asian puheeksi (ilman kysymistä). Itse uskon että lopputulema olisi ollut kuitenkin sama. Olin jo laittanut stopin orastavalle suhteelle ja halusin päästä eroon koko jutusta kun asiaa alettiin kotona kaivelemaan... Noh, nyt kuitenkin edelleen saman "vanhan" miehen kanssa ja taas ihan mukavasti menee vaikka erokin oli lähellä. Kriisi kun poiki muitenkin kriisejä (kaiveltiin sitten oikein kunnolla toistemme huonoja puolia kymmenen vuoden edestä). Mutta ihan kasvattava kokemus. Seuraavaa kriisiä odotellessa, nautitaan nyt tästä olosta!

Juttujen kehittelijät ja juoruilijat jättäisin omaan arvoonsa. En usko, että uskoisivat mitään mitä heille sanoisit "puhdistautuaksesi" juoruista. Haluavat juoruta ja kehittävät aiheen vaikka tyhjästä. Sille ei mitään voi ja tuommosia ihmisiä valitettavasti joka työpaikalta löytyy.

Visaisempi puoli tuossa on se, että miten saat todellisen parisuhteesi varjeltua. Mä varmaan tuossa tilanteessa alkaisin huomioida miestäni aivan erityisen paljon (tosin en silmiinpistävän yhtäkkisesti). Ja jatkaisin tätä extra-huomioimista sitten pysyvästi. Olisin mieheni tavoitettavissa ja avoimesti kertoisin kaikki tekemiseni ja menoni.

Yksi asia tuli mieleen: Toivottavasti tämä sun "ihastuksen kohde" ei muuten lietso noita juoruja? Jotkut miehet ovat niin polleita heihin kohdistuneesta vähäisestäkin kiinnostuksesta, että eivät malta olla antamatta ymmärtää jutussa olevan jotain enemmänkin... Siis jos muut äijät heille asiasta jotain kuittailee.

Toivottavasti tämä "ihastuksen kohde" parisuhteellistuu pian!

Yksi asia tuli mieleen: Toivottavasti tämä sun "ihastuksen kohde" ei muuten lietso noita juoruja? Jotkut miehet ovat niin polleita heihin kohdistuneesta vähäisestäkin kiinnostuksesta, että eivät malta olla antamatta ymmärtää jutussa olevan jotain enemmänkin... Siis jos muut äijät heille asiasta jotain kuittailee.

Toivottavasti tämä "ihastuksen kohde" parisuhteellistuu pian!

Juu, tätä toivon myöskin. Omien sanojensa mukaan ei ole sanonut mitään, eikä kukaan häneltä ole asiaa suoraan kysynyt. Taitaa olla niinkin ettei paljon tarvitse lietsoa, joskus hiljaisuuskin tulkitaan myöntäväksi vastaukseksi.

Tähän asti olen onnistunut välttämään kaikenmaailman suhde-epäilyt (tai sitten ei ole kantautuneet koskaan mun korviin) eli kaipa se oli väistämätöntä että joskus näitäkin tulee eteen.

Huvittavinta koko touhussa on se, että pahin toimistopuolen juorukello on nainen jolla on useamman eri miehen kanssa lapsia. Itse olen näiden 15 vuoden aikana jolloin olen ollut seksuaalisesti aktiivinen, harrastanut seksiä yhteensä kahden miehen kanssa joista toinen oli nuoruuden poikaystäväni ja toinen nykyinen mieheni. Ja silti mulla tuntuu töissä olevan vähän villinpuoleinen maine :D

Vähän mietityttää ton työkaverinkin käytös,... siis laittoi viikonloppuna viestiä lähenkö baariin, missä ei sinänsä mitään... mutta en sitten omalle miehelle sanonut muuta kun että työkaverit kyselee lähenkö baariin vaan ei nyt huvita...

Juu, tätä toivon myöskin. Omien sanojensa mukaan ei ole sanonut mitään, eikä kukaan häneltä ole asiaa suoraan kysynyt. Taitaa olla niinkin ettei paljon tarvitse lietsoa, joskus hiljaisuuskin tulkitaan myöntäväksi vastaukseksi.

Tähän asti olen onnistunut välttämään kaikenmaailman suhde-epäilyt (tai sitten ei ole kantautuneet koskaan mun korviin) eli kaipa se oli väistämätöntä että joskus näitäkin tulee eteen.

Huvittavinta koko touhussa on se, että pahin toimistopuolen juorukello on nainen jolla on useamman eri miehen kanssa lapsia. Itse olen näiden 15 vuoden aikana jolloin olen ollut seksuaalisesti aktiivinen, harrastanut seksiä yhteensä kahden miehen kanssa joista toinen oli nuoruuden poikaystäväni ja toinen nykyinen mieheni. Ja silti mulla tuntuu töissä olevan vähän villinpuoleinen maine :D

Vähän mietityttää ton työkaverinkin käytös,... siis laittoi viikonloppuna viestiä lähenkö baariin, missä ei sinänsä mitään... mutta en sitten omalle miehelle sanonut muuta kun että työkaverit kyselee lähenkö baariin vaan ei nyt huvita...

Siis todellakin toivon ettei entonen ihastukseni kohde aloita mitään pikkutuhmaa viestittelyä tai muutakaan sellaista, jos nyt vaikka onkin ihastunut taas muhun ja kun sattuu olemaan sinkkunakin....huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja lisää;23509262:
Siis todellakin toivon ettei entonen ihastukseni kohde aloita mitään pikkutuhmaa viestittelyä tai muutakaan sellaista, jos nyt vaikka onkin ihastunut taas muhun ja kun sattuu olemaan sinkkunakin....huoh.

Jos alkaa jotain vähänkin intiimimpiä viestejä laittamaan, niin tee niille stoppi heti alkuunsa. Sinuna poistaisin heti kännykästä myös tuollaiset viattomat baarikutsuviestit. Siltä varalta, että miehesi haluaa joskus nähdä millaisia viestejä saat työkavereiltasi. (Siis jos eteen tulee tilanne, että juorut leviää miehesi korviin ja joudutte selvittelemään asiaa.)

Mä olen muuten myös miesvaltaisella alalla ja työpaikassa ja on milteipä täydellinen mahdottomuus välttyä villiltä maineelta. Vaikka itse oikein yritän olla kylmä ja vaikeasti lähestyttävä (joka on paras käyttäytymistapa mielestäni näissä olosuhteissa).

Ja tosta mitä sanoit, että pahin juoruilija on itse ollut monen miehen kanssa. Eipä yllätä! Hän kuvittelee oman elämäntapansa perusteella, että kaikki naiset toimii samoin.

Yhteistyössä