Nyt tuli mitta täyteen!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25347988:
Joo mun vikahan se on,että annan lapsen isälleen joka on aikuinen ihminen ja hyvin tietoinen siitä,että minä ( eikä moni muukaan ) en suvaite lapsen kanssa juomista!!
Myös olis mun vika jos en antais isän viettää lapsensa kanssa aikaa,jos en luottais siihen,että kykenee huolehtii tyttärestään.

Minun vikaa...tietty!

Lastensuojelun mielestä se on SINUN vika. En minäkään saa luovuttaa lapsia exälle, jos epäilen hänen olevan päihtynyt, tai tiedostan sen ettei hän ole selvä lasten aikana. Sinä olet vastuussa, jos lapsen luovutat!

Että ihan turhaan leikit marttyyria siellä!!!

Lastensuojelun mielestä se on SINUN vika. En minäkään saa luovuttaa lapsia exälle, jos epäilen hänen olevan päihtynyt, tai tiedostan sen ettei hän ole selvä lasten aikana. Sinä olet vastuussa, jos lapsen luovutat!

En luovuta enkä ole luovuttanut lasta isälleen hänen ollessa päihtynyt..
Ja pelkkä epäily siitä että hän ehkä illalla saattaa juoda ei riitä siihen,että voin kieltää lapsen sinne menon..Hän voi tulla vaikka poliisin kanssa tyttärensä hakemaan,koska hänellä on oikeus tavata tytärtään tiettyinä aikoina.

Enkä mä mitään marttyyria leiki!

Ja mulla on aina vastuu mun lapsista,mutta sun puheistas saa sen käsitysen,että isällä ei ole mitään vastuuta lapsestaan..
Ihan sama jos hän päättää vetää perseet olalle..äidin vika!

Mitä paskaa sä suollat?? Miksi se on äidin vika, jos isä ei osaa olla kunnolla? Ja jos tapaamisoikeus on lastenvalvojalla sovittu yhdessä, niin sitä on paha mennä muuttelemaan. Mutta mitä säkään asiasta tiedät, kunhan vaan huutelet!

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25348682:
Ja mulla on aina vastuu mun lapsista,mutta sun puheistas saa sen käsitysen,että isällä ei ole mitään vastuuta lapsestaan..

Mutta harvoinpa isällä mitään vastuuta lapsesta tai mistään muustakaan on.
Äideillä siitäkin edestä velvollisuuksia ja pakotteita.

Mutta harvoinpa isällä mitään vastuuta lapsesta tai mistään muustakaan on.
Äideillä siitäkin edestä velvollisuuksia ja pakotteita.

Isillä on oikeuksia,mutta harvemmin velvollisuuksia..

Mut luulis,et voi sit sanoa suoraan aikuinen ihminen mitä kelaa..
Mä hoidan velvollisuuteni lapsiani kohtaan mielelläni...Mut väkisin en sitä voi niinä tiettyinä viikonloppuina tehä,ennen kuin asioihin saadaan jonkin sortin muutos.

• Tykkää
Reactions: maximillianna
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25348682:

No voihan vittu! Sä oot 3 sivuu itkenyt sitä että mies juo, kun tyttö siellä. ELI MIEHELLÄ EI OLE MITÄÄN VASTUUNTUNTOA! Tottakai sillä PITÄISI olla, mutta kun EI OLE!!! Ymmärrätkö?? Et sä voi lasta sinne heittää, kun tiedät mitä siellä tapahtuu!!!

No voihan vittu! Sä oot 3 sivuu itkenyt sitä että mies juo, kun tyttö siellä. ELI MIEHELLÄ EI OLE MITÄÄN VASTUUNTUNTOA! Tottakai sillä PITÄISI olla, mutta kun EI OLE!!! Ymmärrätkö?? Et sä voi lasta sinne heittää, kun tiedät mitä siellä tapahtuu!!!

Mutta älä tuu selittämään että lastensuojelu syyttää äitiä! Mitä lastensuojelu edes kuuluu tähän?

[QUOTE="kaneli";25348754]Mutta älä tuu selittämään että lastensuojelu syyttää äitiä! Mitä lastensuojelu edes kuuluu tähän?[/QUOTE]

No mulle ainakin lastensuojelun työntekijä sanoi että lasten luovutus on mun vastuulla. että näin. Jonkunhan siitä lapsesta on vastuu kannettava, jos miehestä ei ole siihen. Että voi nyyh vaan!

En mä lasta HEITÄ minnekkään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos lapsen isä sen sinne haluaa,mun on niin kauan annettava niinä viikonloppuina se,kun tapaamisoikeuksiin tulee muutos,jos tulee.
Kun mä en voi sillä perusteella kieltää lasta menemästä,että epäilen että isä saattaa juoda sinä aikana kun lapsi on siellä!!!!!!

Ja mähän en tarkalleen TIEDÄ mitä siellä tapahtuu,koska en voi olla 24/7 valvomassa siellä..
Eikä kaikki mun korviini tule..
Ja se mitä tytär puhuu saattaa olla puolitotuus,vajaaksi jäänyt kertomus tai jopa väritetty kertomus..

Mä otan kyllä parhaani mukaan selvää mitä on tapahtunut,mä TAAS kerran TAAS yhdestä asiasta koitan asiallisesti puhua lapsen isän kanssa.
Ja silti mä olen se paska tässä!!

Ymmärrätkö, että jos äiti ei suostu päästämään lasta isänsä luo, on äiti rikkonut sopimuksen ja saattaa joutua maksamaan sakkoja?

Valitettavasti homma on näin. Tietenkin voi hakea valvottuja tapaamisia,mutta kunnes sopimus on laillisesti muutettu, ei ole vaihtoehtoja lain edessä.

No mulle ainakin lastensuojelun työntekijä sanoi että lasten luovutus on mun vastuulla. että näin. Jonkunhan siitä lapsesta on vastuu kannettava, jos miehestä ei ole siihen. Että voi nyyh vaan!
Näin on mullekin sanottu. Ja että syyllistyn itsekin rikokseen jos annan lapset isällensä ja jotain siellä sattuu. Siis jos mulla on ollut aavistuskaan siitä että lasten isä ei pysykään selvänä lasten ollessa hänellä.

Ymmärrätkö, että jos äiti ei suostu päästämään lasta isänsä luo, on äiti rikkonut sopimuksen ja saattaa joutua maksamaan sakkoja?

Valitettavasti homma on näin. Tietenkin voi hakea valvottuja tapaamisia,mutta kunnes sopimus on laillisesti muutettu, ei ole vaihtoehtoja lain edessä.

Eikä noita valvottuja tapaamisia niin vaan laiteta...
Pitää olla näyttöä siitä,että isä ei kykene hoitamaan tapaamisia ilman ulkopuolisia...

Valitettavasti näin.
Siksi en ole laittanut nimeäni tapaamissopimuksen alle. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;25348788:
Näin on mullekin sanottu. Ja että syyllistyn itsekin rikokseen jos annan lapset isällensä ja jotain siellä sattuu. Siis jos mulla on ollut aavistuskaan siitä että lasten isä ei pysykään selvänä lasten ollessa hänellä.

No mutta jos mä olen viime kesänä jutunut asiasta sanomaan,siis jos viime kesänä kuulin,että mies oli juonut lapsen siellä ollessa ja sen jälkeen sellaista ei ole minun korviini tullut...
Olisiko sen yhden kerran perusteella mun pitänyt katkaista lapsen ja isän välit?!

Ja mä olen asiasta puhunut lastenvalvojan kanssa,joka muuten on sos.työntekijä..ja hän mulle sanoi,että niin kauan kun en voi todistaa että lapsen siellä ollessa isä on päihtyneenä..ei voi asialle mitään.

Jos mä luovutan päihtyneelle isälle lapsen olen tietenkin vastuussa,mutta kyllä se vastuu meidän sos.työntekijän mielestä on ensisijaisesti isällä silloin,kun lapsi siellä on.

• Tykkää
Reactions: maximillianna
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25348819:
No mutta jos mä olen viime kesänä jutunut asiasta sanomaan,siis jos viime kesänä kuulin,että mies oli juonut lapsen siellä ollessa ja sen jälkeen sellaista ei ole minun korviini tullut...
Olisiko sen yhden kerran perusteella mun pitänyt katkaista lapsen ja isän välit?!

Ja mä olen asiasta puhunut lastenvalvojan kanssa,joka muuten on sos.työntekijä..ja hän mulle sanoi,että niin kauan kun en voi todistaa että lapsen siellä ollessa isä on päihtyneenä..ei voi asialle mitään.

Jos mä luovutan päihtyneelle isälle lapsen olen tietenkin vastuussa,mutta kyllä se vastuu meidän sos.työntekijän mielestä on ensisijaisesti isällä silloin,kun lapsi siellä on.
Turhaan sä mulle hermostut, mä painiskelen itse saman asian kanssa. Ja olen jutellut asiasta lastensuojelun kanssa. Nyt sulla on se tilanne että olet kuullut toisen tilanteen, joten asia kannattaisi mun mielestä selvittää. Kun sekin pieni mahdollisuus on että lapsesi isä ottaisi opikseen kun viranomaistaholta ollaan yhteydessä.

Kamalaa nipotusta. Sietäisi hävetä. Juhlissa juodaan usein jonkin veran ja tietysti lapsi sen näkee. Ei lapsi siitä piloille mene. Isä oli juonut ehkä pari lasia shampanjaa - voi elämän kevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;25348788:

Joku ymmärsi sentään...

Ja ap:lle, tee ls ilmoitus! Kyllä ne siellä näkee kuka puhuu totta ja kuka ei. Lastakin varman kuullaan asiassa ja tosiaan, valvotut tapaamiset olisi nyt ihan paikallaan.