nyt tuli tupenrapinat!! vituttaa ankarasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla rassaa kun ap ja moni muukin syyllistää tota naista. Siis toki on syyllinen, itsekin parisuhteessa, mutta mies on aikunen, itsestään vastuussa oleva ihminen ja se, et on menny mukaan tommoseen on aivan hänen oma päätös. Ja anteeks vaan, jos pystyy käveleen ja kähmiin niin kyllä siitä tapahtuneesta jotain muistaakin. Ihan skeidaa koettaa näytellä muistamatonta. Sillähän sitä just pääsee pälkähästä. Sitten on noin nöyrä vaimokin, joka antaa anteeksi ja vierittää syytä kaverinsa harteille niin kukapa siinä ei pettäis. Mä panisin miehen paljon kovemmalle koetukselle. Niin ettei vastaavaa tilannetta ihan heti tuu kohdalle. Heittäsin pellolle ainakin joksikin aikaa tai ite pakkaisin kamat ja lapsen ja lähtisin jonnekki pariksi viikoksi sulatteleen tapahtunutta. Mies miettiköön tahollaan, mikä hälle on tärkeetä. Jos mies pääsee tästä nyt helpolla, niin veikkaan ettei jää viimeiseksi kerraksi. Siitä kun jää mielikuva, etteihän tässä oo mitään menetettävää kun vaimokin soppelisti kynnysmastto joka antaa aina anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Tämä on taas niitä ihmeellisiä ketjuja, missä UPPO-OUTOA ihmistä kehotetaan eroamaan suhteestaan muutaman, yksipuolisen näkemyksen ja lauseen perusteella. Ei tiedetä pariskunnasta mitään, ei historiaa, ei luonteita, ei elämäntilannetta, ei iloja eikä murheita.
Mä en ymmärrä sitä, että jotku ihan tosissaan täällä NEUVOO eroamaan tai lähtemään suhteesta noin lyhyen sepostuksen perusteella!!

eli jos sun ukkos panis laiturin päässä (kuvitelma) toista muijaa ja joku valokuvais, niin seuraavana aamuna olis pullakahvit keitettynä vai..?
sääli...

Siis sähän vedät tämän ihan lööperiksi. Onko suhteen lopetuksen toinen vaihtoehto pullakahvien keittäminen, HÄH !!??
Jos tuommoinen asia tapahtuisi, niin kyllä lähtisin selvittämään tilannetta siten, että mikä meidän suhteessa on vialla. Pakkohan minussakin olisi olla jotain vialla tai mies kyllästynyt, jos pitäis pettää.
Jos vakisuhde on täysin kunnossa ja jos miehellä on kontrolli tallessa humalassa ollessaan, niin ei tuommoista tapahdu. Lähtisin siis selvittämään meidän keskinäistä suhdetta ja jos sen perusteella se olisi tuhoon tuomittu eli tulisi esille esim. uusia/useampia pettämisiä tai muuta murhetta, niin sittenhän sitä pitäisi miettiä kannattaako jatkaa.
Kritisoin sitä, että SEN ENEMPÄÄ TIETÄMÄTTÄ taustoista yms. jutuista täällä ollaan ekana vaihtoehtona eroa toitottamassa. Miettikääpä omalle kohdalle.

Vaikka kännissä oleminen ei ole mikään selitys tai syy, niin jotenkin se kyllä on "lieventävä asianhaara"...ikävämmältä miusta tuntuis tilanne jossa selvinpäin, kaikissa sielun- ja ruumiinvoimissa oltaisiin tarkoituksella lähdetty pettämään...
Nyt tuo on ..no sanotaan vaikka VAAN sellasta kännistä ja säälittävää sekoilua, josta varmaankaan ei tullut hyvä mieli kenellekään osapuolelle.
Kyllä mäkin tuollasen yli yrittäisin päästä!!!!
Toivottavasti saatte välinne kuntoon, mielestäni kannattaa yrittää...jotkut ihmiset ovat erehtyväisempiä kuin toiset!
:hug:

Lapsettoman on helppoa lähteä eriteille. Mutta kun alkaa olla lapsia mukana (ja asuntolainat, avioliitto ym.), tilanne on jo aivan toinen! Silloin on mietittävä monia asioita ja punnittava ne. Tämä kännipäissään lääppiminen on vielä siinä rajoilla että yhteiselo jatkuu; ainakin niin että katsotaan tuleeko suhteesta enää "ehjää".
Mutta esim. muutaman kerran sängyssä pyörähtäminen vieraan kanssa on jo niitä asioita joissa ei enää ole mielestäni paluuta entiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras(ap):
dodii..nyt on myrsky jo hieman laantunut,mies ainakin vaikuttaa olevansa oikeasti pahoillaan,itkua tuhertaa tossa sohvalla..tiedän että känni ei oo mikään selitys,mutta ukko oli kyllä ihan naamat,kaikista eniten paikalla olijoista. ehkä ei muistanut koko juttua ennen kun ne kuvat lävähti naamalle. mut sit nousee esiin kysymys,että miks mun kaveri on ehdointahdoin halunnut saada kännisen miehen kopeloimaan itseään. miestä uskon siinä,että ovat hävinneet nurkan taakse kaverin aloitteesta,mutta edelleen kyllä loukkaa se että mies meni sitten mukaan juttuun,vaikka ehkä vain pieneksi hetkeksi,mutta meni kuitenkin. sitä en tiedä miten tilanne on päättynyt. mä laitoin äsken pitkän puhelinkeskustelun jälkeen välit poikki tähän kaveriin,eikä suoraan sanottuna ollut edes vaikeeta. joku tuolla jo kirjottikin että taidan olla niitä naisia jotka hetken ruikuttaa ja sit antaa anteeksi..en todellakaan ole vielä sujut asian kanssa,mutta rakastan miestä vielä,en halua ajatella että kaikki päättyy tähän. toivon hartaasti että tämä on miehen ensimmäinen ja viimeinen tuon sortin moka. keskustelua on pitkään vielä edessä ennen kuin tää asia saadaan haudattua ja luottaa en voi ihan heti uudestaan. katsellaan rauhassa tilannetta.. sydän rikki,mutta en halua että perheenikin on tämän jälkeen rikki. toivon vaan niin että tästä noustaan vielä..

Mitäs mie sanoin. Eihän hyvää miestä voi heittää pihalle. Pari kyyneltä ja katuva meininki ja voi kaikki syy olikin siinä ystävässä mies vaan pikkusen hairahti. Tää oli taas niin ennalta arvattavissa. Onnea vaan ap.lle. Pidä toki noin ihana ja uskollinen mies vastasuudessakin.

Mä kyllä ymmärrän tuo eron vaikeuden, kun teillä on lapsi ja yhteistä elämää takana...toivottavasti saatte asiat setvittyä ja voitte alkaa alusta rakentamaan luottamusta.
Musta ei kyllä olisi tuohon. Kerran on petetty ja anteeksi annoin, mutta ikinä en unohtanut. Aina oli epäilys takaraivossa, kun mies lähti jonnekin. Eihän semmosessa parisuhteessa pystynyt elää, joten lähdin, enkä katunut. Nyt onnellisesti naimisissa ja mies tietää, että lähtö tulee, jos aidan toiselle puolelle erehtyy...vaikkakin se sitten olisi vaikeaa.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
niinhän se aina menee, että ystävät jätetään mutta paskat miehet pysyy...
Mikä ystävä se sellainen on, joka kaverin miestä yrittää iskeä? Ja vaikka aloite olisi tullut mieheltä, ystävät eivät ystävänsä mieheen koske edes kaksimetrisellä kepillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mikä ystävä se sellainen on, joka kaverin miestä yrittää iskeä? Ja vaikka aloite olisi tullut mieheltä, ystävät eivät ystävänsä mieheen koske edes kaksimetrisellä kepillä.

Mistä meki tiedetää, vaikka oliski ollu mies aloitteen tekijänä. JOspa onkin ollut näin, ja mies on menny kähmiin vaimonsa kaveria. Ja vaikka olisi ollu toisin päin, niin mies on menny siihen mukaan, kähmiin vaimonsa kaveria. Joten eipä oo sen kummempi hänkään. Mikä se sellainenmies on joka vaimonsa kaverii menee kähmiin. Ja ne jotka hyväksyy alkoholin lieventävänä asianhaarana ja mollaa edelleen tota naista tässä asiassa, niin eikös se nainekin oo ollu ihan kännissä ja alkoholi pitää silloin nähdä hänenkin kohdallaan "lieventävänä asianhaarana". No, itse asiassa, jos multa kysytään, niin alkoholi ei oo lieventävä asianhaara vaan aine, jota nautittuaan mieli kummasti rohkaistuu tekeen jotain sellaista, mitä haluais kokeilla, sanoa tms mutta mitä selvin päin ei koskaan rohkenisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mistä meki tiedetää, vaikka oliski ollu mies aloitteen tekijänä. JOspa onkin ollut näin, ja mies on menny kähmiin vaimonsa kaveria. Ja vaikka olisi ollu toisin päin, niin mies on menny siihen mukaan, kähmiin vaimonsa kaveria. Joten eipä oo sen kummempi hänkään. Mikä se sellainenmies on joka vaimonsa kaverii menee kähmiin. Ja ne jotka hyväksyy alkoholin lieventävänä asianhaarana ja mollaa edelleen tota naista tässä asiassa, niin eikös se nainekin oo ollu ihan kännissä ja alkoholi pitää silloin nähdä hänenkin kohdallaan "lieventävänä asianhaarana". No, itse asiassa, jos multa kysytään, niin alkoholi ei oo lieventävä asianhaara vaan aine, jota nautittuaan mieli kummasti rohkaistuu tekeen jotain sellaista, mitä haluais kokeilla, sanoa tms mutta mitä selvin päin ei koskaan rohkenisi tehdä.

No eikös sellainen mies ole juuri niinkuin Aniida tuossa sanoi, että paska mies? Mutta, päinvastoin kuin Aniida , mä en pidä ystävänä sellaista naista, joka ystävänsä mieheen koskee. Vaikka se mies vinkuisi, uikuttaisi tai lupaisi kuun ja tähdet taivaalta.

Keskustelun paikka. Mutta ei yhdestä juhannusmokailusta kannata eroa lähteä tekemään ellei taustalla ole jotain vakavampaa. Ystävyyssuhdetta voi kyllä olla vaikeampi jatkaa.

ystävät EI kähmi ystävän miestä! viholliset kähmivät vihollisen miestä.

kunnon mies EI kähmi vaimonsa ystävää. pukki kähmii vaimonsa ystävää!

mutta eiköhän jätetä tuo päätöksen teko APlle? mies ja ystävä ovat tehneet valintansa jonka kanssa joutuvat elämään ja jonka takana he joutuvat seistä, ja ottamaan vastuun. nyt APllä mahdollisuus tehdä oma valintansa ja seistä sen takana ja ottaa vastuu. asia ei meille kuulu paskan vertaa, voimme vain jakaa täällä omat mielipiteemme, mutta emme voi mäkättää ja surkutella ja vittuilla, valitsee AP sitetn minkä vaihtoehdon tahansa. kukaan meistä ei voi siitä verisesti suuttua.

Monesti käy niinkin päin että tuollainen "kriisi" vahvistaa suhdetta.

Mieskin voi herätä näissä tilanteissa ymmärtämään oman tyhmyytensä, huomaa ettei se toinen siinä automaattisesti pysy, alkaa pelkäämään että mennettää sen oman kultansa. Rakkaus saattaa syvetäkin, kunhan muistat ettei asiaa heti lakaista maton alle vaan mies saa tehdä nyt myös töitä suhteen eteen ja kärsiä tekemästään virheestä.

En minäkään vielä nakkaisi pihalle miestä jos suhteessa on muuten kaikki ollut hyvin, vasta sitten, jos mieheen ei tule muutosta, ei myönnetä virhettä, tehdä kaikkensa oman suhteensa eteen sen ylläpitämiseksi, ei kadu -> sitten vasta mies pihalle!!

Itse olen sitä mieltä että nämä "mies heti pihalle" uhoojat uhoavat vain toisen suhteen kustannuksella.
Mutta sen kaverin minäkin lemppaisin surutta!

Ikävä tilanne ap:lle. Luottamus varmasti kärsi jatkossa :hug:
Tuli mieleen että kohta kun joku kirjoittaa että
"jussina kaverin mies vei minut väkisin nurkan taakse ja alkoi lääppiä....toinen kaveri otti kuvia ja on ne lähettänyt miehen vaimolle...nyt miehen vaimo soitti ja haukkui minut pystyyn....eihän se minun vika ollut että mies vei minut ja alkoi lähentelemään ":laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Heta:
mahtokohan tuo olla äijältä ees eka kerta..ja kumma ettei illan mittaan sanonu et kaveri yritti väkisin tollasta...huh mitä meininkii... :/

Mahtaako sulla joku perustekin olla kun epäilet ettei tuo ollut miehen eka pettämiskerta? Ihmetyttää just tällaset "selvännäkijät", jotka parin rivin perusteella ovat tietävinään ihmisistä kaiken.. tuota kutsutaan kansan kielellä vainoharhaisuudeksi ;)

Tyhmä mies ja arvoton kaveri. Mutta ei tämä nyt ole kuitenkaan niin vakavaa että kannattaisi koko elämä uusiksi pistää. Kaveri kiertoon. Ukkoa pidät jonkin aikaa jännityksessä, että oppii käyttäytymään. Ymmärrän että oot kirpaisevasti pettynyt kun luottamus on petetty, mutta tapahtuu sitä elämässä vakavampaakin. Ihan oikeasti. Ja jotenkin arvostaisin sitä kaveria, joka ne kuvat sulle pisti. Oon aina inhonnu sitä meininkiä, että kaikki muut tietää tollasesta touhusta paitsi se petetty. Nythän asia selvis ja pääsette elämässä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa taas:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Heta:
mahtokohan tuo olla äijältä ees eka kerta..ja kumma ettei illan mittaan sanonu et kaveri yritti väkisin tollasta...huh mitä meininkii... :/

Mahtaako sulla joku perustekin olla kun epäilet ettei tuo ollut miehen eka pettämiskerta? Ihmetyttää just tällaset "selvännäkijät", jotka parin rivin perusteella ovat tietävinään ihmisistä kaiken.. tuota kutsutaan kansan kielellä vainoharhaisuudeksi ;)

hermot kireelläkö |O

JOO PETTÄJÄT ON SÄÄLITTÄVIÄ.. kiertoon laittaminen ei kannata, ku kaikki miehet jotka juo alkoholia pettävät lähes 1%:n varmuudella.:( Nii ja jotkut naiset on niin kieroja että käyttää miestä "hyväksi" jos on hieman huppelissa ja ymmärrys ei ole kohillaan.:( Jaksamisia sulle ja puhu miehesi kanssa ja keskustelkaa, ei kannata ensimmäisenä heittää menemään.. se kaduttaa. Jos se ei ole edes miehesi vika, vaan toisenosapuolen?!

jäisittekö huonoon suhteeseen lapsien takia?

mä suosittelisin sellaista et muuttaisitte erilleen vähän miettimään asioita..
Mä olisin niin vihanen etten pystyis olla saman katon alla.. tai oikeestaa mua iljettäis niin kovaa..

ku joku sanoi et lapset painaa vaakakupissa niin paljon.. Musta se on jo lapsien etu enemmänki et vanhemmilla menee hyvin ku se et vanhemmat on kireitä kuin viulunkielet ja kotona ei ole hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Kyllä minäkin antaisin anteeksi, vaikkakaan ihan heti ei voi unohtaa... On kokemusta tuon tapaisesta.... Siitä on vuosi aikaa ja vieläkin välillä tulee kamala olo, mut silti. Niinhän sitä vihkivalassakin luvataan tahtoa rakastaa loppuelämä. Mun mielestä ei pidä rikkoa sitä minkä Jumala on yhteen liittänyt.

Miehesi oli varmaan samaa mieltä...?