Nyt tuntuu pahalta.. (syöpäasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoopo:
Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Kuopion alueella. Onneksi. Kun sanovat että täällä on maan parhaat syöpälääkärit. Yksi kouluaikainen ystäväni on käynyt syöpärumban läpi vastasyntyneen kanssa, hänestä on iso tuki. Kiitos sinullekkin! Eipähän tiedä mitä kaikkea tässä vielä vastaan tulee. Ja voihan vielä tapahtua sekin ihme, ettei tämä olekkaan leukemiaa. Vaikkakin lääkäri sanoi että se todella vaatisi ihmeen....

Me ollaan TAYS:in alueelta ja sielläkin oli hyvä lääkäri K. Parto. Onneksi syöpähoidot ovat nykyään niin hyviä. Meidänkin pojalla on erittäin harvinainen syöpä, mutta heti vaan osasivat "veikata" diagnoosin oikein ennen patologin tuomiota ja hoidot saatiin aloitettua jo ennen kuin varsinainen diagnoosi tuli.

Mutta tukea tulee tämä perhe tarvitsemaan ja paljon. Sitä ei voi kukaan ihminen edes hurjimmissa kuvitelmissakaan arvailla millaista on viettää päiviä-viikkoja-kuukausia siellä osastolla.

Mutta voimia teille sinne ja koittakaa jaksaa sinne diagnoosiin saakka edes jotenkin järjissänne ja sitten tietenkin siitä eteenpäinkin. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että se odottaminen ja jännittäminen alussa oli ihan hirveän vaikeaa, mutta sitten kun se syöpätuomio tuli, niin jostain kumman syystä olo helpottui. Sitten sitä vaan taisteltiin, eikä ollut aikaa surra. Nyt kun hoidot on ohi, niin nyt taas sitten on aikaa murehtia asiaa...

Terkkuja lo 6:selle, itekkin oon ollut siellä joskus hoidoissa :)

Joo, mä kerron seuraavan kerran, että "yks VIERAS kaksplussan keskustelupalstalta lähetteli teille terveisiä". ;) No ei vaan, viedään terveiset perille!

Seuraavan kerran mennäänkin vasta huhtikuun alussa, justiin viime viikolla siellä kyllä oltiin. Tässä välissä on kontrolli Seinäjoella. Ei sinne tarvisi viedä terkkuja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuopion alueella. Onneksi. Kun sanovat että täällä on maan parhaat syöpälääkärit. Yksi kouluaikainen ystäväni on käynyt syöpärumban läpi vastasyntyneen kanssa, hänestä on iso tuki. Kiitos sinullekkin! Eipähän tiedä mitä kaikkea tässä vielä vastaan tulee. Ja voihan vielä tapahtua sekin ihme, ettei tämä olekkaan leukemiaa. Vaikkakin lääkäri sanoi että se todella vaatisi ihmeen....

Me ollaan TAYS:in alueelta ja sielläkin oli hyvä lääkäri K. Parto. Onneksi syöpähoidot ovat nykyään niin hyviä. Meidänkin pojalla on erittäin harvinainen syöpä, mutta heti vaan osasivat "veikata" diagnoosin oikein ennen patologin tuomiota ja hoidot saatiin aloitettua jo ennen kuin varsinainen diagnoosi tuli.

Mutta tukea tulee tämä perhe tarvitsemaan ja paljon. Sitä ei voi kukaan ihminen edes hurjimmissa kuvitelmissakaan arvailla millaista on viettää päiviä-viikkoja-kuukausia siellä osastolla.

Mutta voimia teille sinne ja koittakaa jaksaa sinne diagnoosiin saakka edes jotenkin järjissänne ja sitten tietenkin siitä eteenpäinkin. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että se odottaminen ja jännittäminen alussa oli ihan hirveän vaikeaa, mutta sitten kun se syöpätuomio tuli, niin jostain kumman syystä olo helpottui. Sitten sitä vaan taisteltiin, eikä ollut aikaa surra. Nyt kun hoidot on ohi, niin nyt taas sitten on aikaa murehtia asiaa...

Terkkuja lo 6:selle, itekkin oon ollut siellä joskus hoidoissa :)

Joo, mä kerron seuraavan kerran, että "yks VIERAS kaksplussan keskustelupalstalta lähetteli teille terveisiä". ;) No ei vaan, viedään terveiset perille!

Seuraavan kerran mennäänkin vasta huhtikuun alussa, justiin viime viikolla siellä kyllä oltiin. Tässä välissä on kontrolli Seinäjoella. Ei sinne tarvisi viedä terkkuja?

Ei tarvi :D
Meiltä taitaakin olla pari sataa kilsaa seinäjoelle.
Kaikkea hyvää teille jatkoihin!
Voi vitsit, useasti tulee muisteltua paria pientä taistelijaa ja ois ihana kuulla mitä niille nykyään kuuluu.. mun pikkuset vakikämppikset :heart:

Mies tulee olemaan kaiken vapaa-aikansa osastolla, minä olen kotosalla omien lasteni kanssa sekä tytärpuoleni tarpeen tullen. Olisin halunnut pikkupotilasta katsomaan jo tänään mutta mies on sitä mieltä että katsotaan tuossa viikolla sitten.. Ajattelin kyllä huomenna (menen tervehtimään leukemiaa sairastavaa 60v ystävääni toiselle osastolle) käydä viemässä vaikka hoitajien kautta karkkia ja puuhakirjan pojalle...

Mies tulee olemaan kaiken vapaa-aikansa osastolla, minä olen kotosalla omien lasteni kanssa sekä tytärpuoleni tarpeen tullen. Olisin halunnut pikkupotilasta katsomaan jo tänään mutta mies on sitä mieltä että katsotaan tuossa viikolla sitten.. Ajattelin kyllä huomenna (menen tervehtimään leukemiaa sairastavaa 60v ystävääni toiselle osastolle) käydä viemässä vaikka hoitajien kautta karkkia ja puuhakirjan pojalle...

Syöpäosastoilla (varsinkin lasten) vierailut ovat aika rajoitettuja, joten kannattaa harkita tarkkaan koska siellä käy. Sinne ei saisi mennä bakteerin bakteeria mukana, ne kun ovat monelle heistä hengenvaarallisia.

Parhaiten varmaan olet apuna siellä kotona, ettei miehesi tarvitse murehtia kotiasioista, vaan voi täysillä keskittyä poikaansa.

Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja poika pääsee pian kotiin takaisin. Tule kertomaan teidän tilanteesta aina välillä.

*Voimia*

Miehen exä soitti just, lähden viemään tytärpuolta sairaalaan veljeä kattomaan kunhan katsovat (siis tyttö ja mun poika ja naapurin tyttö) yhden leffan tuossa ensin. Keskustelevat tuossa olohuoneessa et kuka tietää koulussa ja kuka ei.

Lääkäri oli käyny ja oli ollu puhetta että jos se nyt on sitä leukemiaa niinkuin näyttää, poika pääsee kouluun ensimmäistä kertaa ensi syksynä. Sairaalassa 4-5viikkoa ja sitten kotihoitoon ja kotiopetusta. Hurjaa.

Miehen lapset asuvat puolet ajasta äidillä, puolet meillä. Toivottavasti mun lapset ei paljon sairastele kun saman katon alle ei flunssat ja vatsataudit syöpäpotilaan kanssa sovi... Joutuvat sit oleen äidillä. Ja tietty toisin päin...

Voimia ihan mielettömästi!

Oma mieheni on sairastanut imusolmukesyövän pari vuotta sitten ja hoidot tehosi hienosti. Silloin lapsemme pph kertoi, että heidän pojallaan aikoinaan oli jo varma leukemia diagnoosi. Ei siis tarvittu enää kuin piste iin päälle. Kaikki oireet ja kaikki täsmäsi. Lopulta kyseessä olikin vain jokin verenhyytymisjuttu. En enää muista tarkemmin, mutta näin meni heillä.

Opiskelukaverini lapsella on leukemia. Hoito on pitkää ja varmasti raskasta, kun on niin suljettua se oleminen. Mutta heilläkin koko ajan hienosti menty eteenpäin ja lapsi jaksaa hyvin. Tämä poika sairastui joskus 3 vuotiaana. Hoidot kaikkineen taitaa kestää nelisen vuotta hänellä. :// Voi vaan kuvitella miten äärettömän rankkaa.

Naapurin lapsenlapsi on sairastunut myös 4 vuotiaana syöpään, en nyt muista mikä syöpä oli kyseessä. Tänä päivänä kuitenkin täysin terve ja reipas 10v poika, joka tuossa vipeltää.

Ja jos se nyt on sitä leukemiaa niin hirmuisesti jaksamista ja pitäkää lippu korkealla!

Tänään luuydinnäyte. Leukemiadiagnoosi vahvistuu tai sitten tulee ihme (lääkärin sanojen mukaan) ja se onkin jotain muuta. Mutta en pysty hetkeäkään uskomaan ettei se ole sitä.... :'( :'(

Mun serkkuni 17 vutias poika käy juurikin parhaillaan syöpähoitoja lävitse.
Leukemia todettiin alkusyksystä. Pojalla kanssa jatkuvaa lämpöä ja tolkutonta väsymystä.
Pojan isä, eli mun serkkuni selvisi kivessyövästä. Hänellä nyt täysin terveen paperit. Antanut hurjasti taistelutahtoa pojalleen tuo, kun isä selvisi. Mutta aikalailla hurjasti on koeteltu tuota perhettä..
Voimia sinulle!! :hug: :hug:

Eli leukemiaa se on. Onneks yleinen ja hyvin hoidettavissa, hyvä ennuste. Mutta pari vuotta tässä nyt menee elämä ihan uusiks. Mutta mitä tahansa että pikkutaistelija selviää!!! :ashamed:

Yhteistyössä