Meidän tytöllä (myös 2,5 v. ) tahtoa näkyy päiväkodissakin jonkin verran, mutta kyllä ne todelliset taistelut todellakin käydään kotona. Välillä on jo ihan avuton olo kun näkee, että lapsiraukka on ihan hysteerinen, eikä enää pysty mitenkään hallitsemaan kiukkuaan. Tyttö saattaa jopa hakata päätään lattiaan kun saa pahan kiukun päälle, kerrankin huuli turposi tosi ikävän näköisesti kun en ehtinyt väliin

Mutta mielestäni lapsi on ihan normaali ja on tuntunut myös, että tukeni noissa tilanteissa on oikeasti avuksi. Joskus sitä tietysti itselläänkin meinaa hermot mennä, mutta useimmiten olen vieressä ja yritän tasaisin väliajoin pyydellä syliin ja muutenkin rauhoitella. Heti kun tyttö suostuu tulemaan syliin (ei todellakaan voi ottaa ennen "lupaa" ) niin tilanne alkaa laueta. Saattaa itkeä sylissäkin vielä jonkin aikaa, mutta musta se on selkeesti sellaista väsynyttä pahaa mieltä ja pitäähän sitä saada itkeä itkut pois. Jälkeenpäin jutellaan tilanteesta ja tyttö saattaa esim. kiertää asuntoa ja näytää, että "tässä mä vaan huusin ja huusin kun mulla oli paha mieli ja äiti halusi lohduttaa". Ei oo elämä aina pienelle helppoa