Odotan neljättä lasta ja miehen puolelta sukulaiset eivät onnittele..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bali"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bali"

Vieras
En ymmärrä miksi he eivät onnittele? Meille tulossa 4 lapsi ja siitä pitää sitten olla hiljaa. En ymmärrä tätä ollenkaan. Mulle kaikki lapset pitäisi olla yhtä tervetulleita tähän maailmaan! Kun ollaan kerrottu mun sukulaisille niin kaikki ovat onnitelleet. Mutta kun oltiin mieheni äidin/isän luona niin siitä ei sitten puhuttu.
Mulla on todella loukattu olo, miksi ei asioista voi puhua niin kuin ne ovat?

Varmaan siitä samasta syystä, jonka takia sinäkin olet mieluummin tällä hetkellä palstalla ruikuttamassa etkä selvittämässä asiaa niiden sukulaisten kanssa...

Sinä olet varmaan niitä ihmisiä, joille ei uskalla mielensäpahoituksen pelossa sanoa yhtikäs mitään. Ja miksi sitä pitää edes onnitella ennen syntymää? En ole ikinä ymmärtänyt sitä.

Ei kannata tuosta mieltänsä pahoittaa. Mieluummin ovat hiljaa kuin että alkavat sanoa ääneen mitä minä sain kuulla puolivitseinä ympäristöstä eli ne perusjutut ettekö osaa käyttää ehkäisyä, oletteko johonkin tiettyyn uskontolahkoon kuuluvia, nyt teidän täytyy hankkia bussi jnejne...ihmiset eivät tajua, että joku voi oikeasti haluta enemmän kuin sen kaksi lasta ja olla ihan onnellisia ja järkeviä.

Kaikki lapset ovat varmaan tervetulleita maailmaan. Voiko olla että he ovat teidän taloudellisesta toimeentulosta tai muusta jaksamisesta huolissaan? Onko aikaisempia lapsia hoidatettu miten paljon isovanhemmilla, onko se neljäs taakaksi heille hoitovuorojen muodossa?

Ja eihän niitä lapsia toisille tehdä vaan itselle, joten jos joku ei onnittele niin se on sitten sen ihmisen häpeä. Lapsi on suurin ilo omille vanhemmilleen. Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää jos itse kykenee lapsensa hoitamaan. Jos taas olette riippuvaisia näistä ihmisistä taloudellisesti tai hoitoavun muodossa ymmärrän jos innostus on laimeaa.

Harmi että ihmiset ajattelevat noin.
Mulle tämä neljäs on ihan yhtä rakas kuin eka lapsi. En vaan ymmärrä että ihmiset ajattelevat sitä jotenkin toisin. Mun mielestä kuuluu onnitella mutta eihän oo pakko jos ei halua.. Luulisi vaan että omat sukulaiset edes onnettelisivat.
Ja tästä on kyllä puhuttu, mutta mies ei ymmärrä mun pointtia.

Niin ja he eivät ole koskaan hoitaneet lapsiamme. Vaan me hoidamme ne itse ja mun äitini yleensä auttaa meitä jos on tarve, joten siitä ei ole kyse. Eikä rahallisesti ole vaikeaa.

Kiitos tavallinen tallaaja, yritän olla miettimättä asiaa sen enemmän.

Älä ajattele sukulaisten pikkusieluista asennetta. Olette pystyneet hoitamaan kolme lasta ihan itse ilman suurempia apuja ja pystytte rakastamaan tulevaakin lasta. Olkaa ylpeitä ja antakaa onnenne myös näkyä.

Itse olen joutunut vähättelemään onneani "täydellisestä" perheestä, koska sukulaiset ja ystävät ovat kateellisia ja ovat sen myös sanoneet. Nyt olen alkanut näyttämään muulle maailmalle kuinka olen onnellinen ja siunattu siitä mitä minulla on. Se ei ole pois keneltäkään ja jokaisen pitäisi pyrkiä olemaan onnellinen siitä mitä on ja saavuttamaan sen.

Ole onnellinen ja kiitollinen siitä mitä sinulla on. Jaa se tunne tulevan lapsesi kanssa ennen syntymää ja sen jälkeenkin. Rakastavia ja onnellisia ihmisiä ei ole koskaan liikaa.

Yhteistyössä