ohjelmaa synttäreillle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohjelma auttaa ehkäisemään päätöntä riehumista :D Ja jos vaan mahdollista, niin jonkun kisan tms vois pitää ulkosalla. Meillä oli esim. saippuakuplien puhaltelua ja aarteenetsintää. Poikasynttäreillä aika kovia juttuja tuntuivat olevan.

Millainen aarteenetsintä? oliko joku kartta vai etsi vain pitkin kämppää/pihaa?
ajatelin että vois tehdä ilmapalloja jonka sisälle laittais karkkia ja sitten ne pitäis poksauttaa istumalla päälle. riittäkö se vai pitääkö sinä olla joku kilpailu takana?

meillä oli just viikko sitten esikon 5v juhlat. Juhlat oli pihalla. Ohjelmana oli:
-polttopalloa
-ilmapallon rikkomisleikki (ilmapallon sisälle karkki ja jokaiselle oma pallo. kuka saa ekana karkin syötyä on voittaja)
-muna-lusikkakisa kindermunilla
-vesi-ilmapallo koripalloa
-jalkapallon potkukisaa
-aarteen etsintää
-tietokilpailua

Kyllä siinä tekemistä riitti. ja kivaa oli!

Sisällä voisi leikkiä:
-ongintaa
-sitä tuolileikkiä, jossa soi musiikki ja sit kun musiikki stoppaa niin kaikki menee istumaan tuoleihin, mutta joku jää aina pois kisasta...
-aarrejahtia myös sisällä

meillä olin piirtänyt aarrekarttoja niin, että piirsin tietyn kohdan pihasta, jossa oli punainen rasti sen kohdan päällä, jossa aarre oli tai tässä meidän tapauksessa vihjeitä. Eli joka kartan rasti kohdassa oli uusi kartta ja taas uusi ja taas uusi kunnes lopulta löytyi aarre... olikohan huonosti selitetty....

joo vois pihalla pitä aika paljon jos vaan nätti ilma. mutten sisällä . sisällä en viitti kyllä paljon mitään ohjelmaa tehdä.
vois tehdä ton tuoli jutun.(oli meen häissä )
ja sitten ton ilmapallo jutkan.

ootteko muuten antaneet jonkun pussin kun lähteneet pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
meillä olin piirtänyt aarrekarttoja niin, että piirsin tietyn kohdan pihasta, jossa oli punainen rasti sen kohdan päällä, jossa aarre oli tai tässä meidän tapauksessa vihjeitä. Eli joka kartan rasti kohdassa oli uusi kartta ja taas uusi ja taas uusi kunnes lopulta löytyi aarre... olikohan huonosti selitetty....

ei jooo,ymmärsin. ei voi vaan olla vie vihjeitä tai sitten mun pitää lukee ne kun ei noi vie osaa lukea. Mutta pari karttaa vois piirtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:

ei jooo,ymmärsin. ei voi vaan olla vie vihjeitä tai sitten mun pitää lukee ne kun ei noi vie osaa lukea. Mutta pari karttaa vois piirtää.

mut siis ne vihjeet oli just niitä karttoja... Mä oon huono selittään :D

Mä en ole antanut erikseen pussuikoita kun aina on ollut ongintaa tai aarrejahtia joista saa omat pussukat jokainen :)

No, meillä merirosvosynttärit vasta ensi keväänä, mutta olen alkanut valmistelemaan jo, sillä ovat pojan ainoat lastenkutsusynttärit. Meillä on tulossa pukukoodi, eli merirosvohenkisesti tulee pukeutua. Sitten olen ALEsta ostanut kaikenmaailman krääsää jo nyt ja ostan pitkin vuotta, nämä krääsät laitan puiseen arkkuun. Arkku toimii aarteenetsinnässä aarrearkkuna. Arkusta löytyy mm. prinsessatiaroita yms. helyjä tytöille, pojille on sitten pikkuautoja ja mitä nyt sattuu löytymään. Aarteenetsintä on koko lapsijuhlaväen homma, eli teen siihen jonkun "vihje"-radan, jonka pääsee vain yhteistyötä tekemällä loppuun. Vihjeeltä vihjeelle ja aarteen luo.

Sitten on saaren valtaus-leikki vrt. tuolileikki. Saaret ovat ruskeasta pahvista ja aina yhden alle on piilotettu esim. tarra tai merirosvotatuointi. Se joka saa tarran, siirtyy saarineen pois jne.

Lisäksi teen kasvomaalauksia merirosvohenkeen, eli muutama mallikuva, joista voi valita.

Kutsut ajattelin näpertää itse siten, että muotoilen jotenkin näin tekstin "Hurja merirosvokapteeni ****** on saapunut satamaan hakemaan miehistöä aarteenetsintään. Hän on valinnut Sinut mukaan joukkoihinsa, joten ole paikalla kun laiva lähtee seikkailuun" tms... Teellä saa värjäiltyä paperin vanhaksi.. Paljon on vielä tehtävää, mutta talvella on paljon pimeitä iltoja, jolloin näperrän... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
ok.kiitti . kai mä jotain keksin

Noista vihjeistä..

Poijalle tein pari vuotta sitten vihjekartan synttäriksi, kun sai pleikan ja muutaman pelin. 8 tehtävää piti miettiä. Eli piilotin pleikan viimeiseen paikkaan ja pelit matkan varrelle. Sitten piirsin esim. kaulaliinan ja pipon kuvat ja se oli aina vihje, mistä löytyisi seuraava vihje. Ja vihjeiden mukana saattoi löytyä pelejä. Papereihin oli piirrettynä tyynyliinan kuvia ja tyynyliinahyllystä löytyi seuraava vihje jne...

Yhteistyössä