Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvo:
Alkuperäinen kirjoittaja Femakko:
Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvo:
Tasa-arvo on hieno asia, mutta feminismi on naisten aate.
Juu, aika harvassa olivat ne miehet jotka olivat muuttamassa naisen asemaa; jos sitä oltaisiin odotettu niin edelleenkään naisilla ei olisi mitään...
Niin. No, naiset eivät vaan millään näytä tyytyvän tasa-arvoon. Femisnismiä ei vaan enää tämän pidemmälle kannata viedä.
Mutta kun tasa-arvoon on vielä valtavasti matkaa. Miksi naisilla on huonompi palkka kuin miehillä? Miksi naisjohtajia on niin vähän? Miksi vanhempain- ja hoitovapaat kasautuvat aina äitien harteille? Miksi jo vauvoja kohdellaan eri tavalla sukupuolesta riippuen? Miksi uraäiti saa aina hävetä, mutta uraisä ei? Miksi julkisella sektorilla työskentelee enemmän naisia kuin miehiä? Miksi naisilla ja miehillä on erilaiset ammatit - ja miesten ammatit ovat arvokkaampia?
Tuossa muutama esimerkki. Itse olen feministi ja äitiyslomalla, tyttäreni saa tulevaisuudessa leikkiä autoilla tai barbeilla, ihan mitä itse haluaa. Tulen hänelle kertomaan, että ei ole mitään mitä hän ei voisi tehdä - aikuisena hän voi olla siivooja tai pörssiyhtiön toimitusjohtaja tai kaikkea siltä väliltä.