Oikeustieteellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se Turku on se mihin haen. Kuulostaa ja tuntuu niin paljon paremmalta. Olitko juristi silloin töissä kun hait? Miten järjestiti lukemisen. Lapset,työ ja lukeminen ei kuulosta hyvältä. varmaan ainoa mahollisuus ostaa se majoituskin lexiltä,että sais rauhassa luettua.

Mä olen alanvaihtaja eli olin vanhan alani töissä muistaakseni huhtikuun loppuun asti silloin pääsykoekeväänä. Sen jälkeen keskityin sitten pääsykokeisiin eli intensiivisemmin luin 1,5kk. Mä luin ne pääsykoekirjat kolme kertaa läpi, neljännellä kertasin.

Mulla oli silloin pääsykoekeväänä kaksi lasta, joista vanhempi oli alle 5-vuotias ja nuorempi alle 2-vuotias. Suurimman osan tuosta lukuajasta lapset olivat kanssani kotona. Luin silloin, kun lapset olivat päiväunilla ja sitten sen jälkeen, kun mies oli tullut kotiin töistä. Sama meno oli viikonloppuisin. Ilman mieheni tukea mulla ei olisi kyseisellä tyylillä ollut mitään mahdollisuuksia; mies tinki tuon 1,5kk:n ajan harrastuksistaan ja kaikista menoistaan, jotta minä sain lukea. En välttämättä suosittele tuollaista järjestelyä, paljon järkevämpää olisi ollut laittaa lapset hoitoon edes puolipäiväisesti.

Mun pitää nyt liueta koneen ääreltä, mutta mulle saa kyllä laittaa yksityisviestiä, nimimerkkini on siis jurristi. (kahdella ärrällä )

Sen verran vielä, että mun mielestäni niistä valmennuskurssien harjoituspääsykokeista oli iso hyöty oikeita pääsykokeita ajatellen, etenkin koskien oikeustapauksia. Siellä käytiin seikkaperäisesti läpi se, miten niihin tulee vastata.

ne on kyllä todella hyviä ne kokeet. Tosin Pykälä oli järjestänyt sen huonosti. Tai sitten itse valmistautunu huonosti. Kurssi alkoi ennen kuin kirjat oli tulleet. mitä luin lexin kurssi tietoja ja etäpaketista. se oli paljon parempi kuinpykälän.
Mä en malttanut lukea,kun oli koko perhe kasassa. MIes oli lasten kanssa kun kävin kurssin päivällä,mutta kotona lukemisesta ei tullutmitään.

Yhteistyössä