Oiskohan mahdollista saada yksinhuoltajuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh?

Vieras
Lapset 9v ja 10v, erottu 6v sitten, yhteishuoltajuus ja isän pitäisi tavata lapsia joka toinen vkl ja kesällä 2vko.
Lapset ovat viimeksi olleet isän luona 6vko sitten yhden yön, sitä ennenkin oli parin kk tauko. Esim. nyt pitäisi olla isän viikonloppu mutta isä perui sanomatta syytä, facebookissa hehkuttaa kuinka meinaa ryypätä koko vkl.
Isä on nähnyt lapsiaan viimeisen kk aikana n. 2 tuntia (käynyt kerran hampurilaisilla ja kerran kaupassa lasten kanssa, osti 5e legot muksuille ja kuvittelee olevansa vuosisadan isä) Äijä on työtön, mitään muuta kuin aikaa siis ei olisi, omien lasten seura ei vain tunnu kiinnostavan. Eikä tuo taida edes tietää missä koulussa lapset käy yms.
ÄRSYTTÄÄ edes paperilla olla yhteishuoltaja, helpommalla pääsisin kun olisin yksinhuoltaja eikä tarttis mihinkään lappuloihin pyydellä exän nimeä kun kiinnostus tuntuu olevan pyöreä 0.

Ja syy miksi yksinhuoltajuutta haluaisin olisi sekin että mies on aikoinaan ollut minua kohtaan TODELLA vittumainen ja pelottaa mihin kaikkeen pystyy vaikuttamaan jos haluaa kiusaa meille tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Yksinhuoltajuuus kun ei kuitenkaan tuota teidän tapaamis ongelmaa poista ;)

Itse asiassa noissa tapaamisissa ei ole mun puolesta mitään ongelmaa, mieluummion pidän lapset kotona. Isällään kun ovat niin milloin ovat kadoksissa ja milloin tulevat naama ruvella kotiin, en tiedä miten niistä huolehtii :(
Pienempiä kun olivat niin eivät ikinä isänsä luona päässeet pesullekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:
Ja syy miksi yksinhuoltajuutta haluaisin olisi sekin että mies on aikoinaan ollut minua kohtaan TODELLA vittumainen ja pelottaa mihin kaikkeen pystyy vaikuttamaan jos haluaa kiusaa meille tehdä.

Olisi kannattanut aikanaan miettiä kun suostuit siihen yhteishuoltoon,ja onko mies nyt jättänyt jotakin lasten lappuja kirjoittamatta siksi kun haluaa kiusaa,omille lapsilleen.
Sinulle hän ei voi kiusaa tehdä vaan hän kiusaa omia lapsiaan silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse asiassa noissa tapaamisissa ei ole mun puolesta mitään ongelmaa, mieluummion pidän lapset kotona. Isällään kun ovat niin milloin ovat kadoksissa ja milloin tulevat naama ruvella kotiin, en tiedä miten niistä huolehtii :(

No edelleen lapsilla on oikeus isäänsä ja sitä ei edes yksinhuoltajuus poista ;)

Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että lastenvalvojaan tai muuhun lapsi- ja huoltajuusasioiden hoitajaan otetaan yhteyttä ja puhutaan asiat uusiksi ja sitä kautta sitten todellakin voi olla, että saisit yksinhuoltajuuden. Tietysti sitten tulee miehen sanakin kuultua eli hän voi olla eri mieltä, mutta sen takis asioista pitääkin keskustella ja sopia.
Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon tai johonkin muuhun lasten ja perheiden asioita hoitavaan tahoon ja kysele.

No edelleen lapsilla on oikeus isäänsä ja sitä ei edes yksinhuoltajuus poista ;)

On on, mutta isällä kun ei ole minkäänlaista kiinnostusta. Jos et tahdo ymmärtää niin älä ymmärrä.

On on, mutta isällä kun ei ole minkäänlaista kiinnostusta. Jos et tahdo ymmärtää niin älä ymmärrä.

Ymmärrän, mutta kun sinä se et nähtävästi ymmärrä :)
Yksinhuoltajuus kun ei edelleen poista niitä tapaamis sopimuksia!

Alkuperäinen kirjoittaja 3.krt:
Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että lastenvalvojaan tai muuhun lapsi- ja huoltajuusasioiden hoitajaan otetaan yhteyttä ja puhutaan asiat uusiksi ja sitä kautta sitten todellakin voi olla, että saisit yksinhuoltajuuden. Tietysti sitten tulee miehen sanakin kuultua eli hän voi olla eri mieltä, mutta sen takis asioista pitääkin keskustella ja sopia.
Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon tai johonkin muuhun lasten ja perheiden asioita hoitavaan tahoon ja kysele.

Mitäs sit jos mies alkaa vänkäämään vastaan? Esittää niin täydellistä isää kavereilleen yms että tuskin suostuu :(

Ehkä pitää vaan toivoa että koko äijä pian kuolla kupsahtais, elää aika vaarallista elämää ja muutama nuorempikin saman alan kaveri yllättäen heittänyt henkensä.

Mä tiedän ettei poista, pointti onkin ihan muualla. Kerroin vaan nämä tapaamiset esimerkiksi isän kiinnostuksen tyasosta, ääliö.

sen yksinhuoltajuuden saat vedoten asioiden helpottumiseen. eli jos isä vaikka juuri passi-/pankki- tms asioissa vaikeuttaa. tapaamissopimukset on sitten erikseen. mutta voihan nekin uusiksi laittaa, jos tuntuu ettei nykyinen käytäntö toimi.

anna ajan kulua...ja voit sitten koittaa hakea yksinhuoltajuutta...
jos kerran pääset miehen fb sivuille, ota kopiot hänen ryyppyaikeistaan todisteeksi. listaat ylös paperille milloin isä on ottanut lapsiaan viimeksi luokseen, milloin jättänyt tapaamatta ymymym..
meillä on lapsen isä ottanut lasta luokseen kohta vuosi sitten...
yksinhuoltajuutta haen oikeusaputoimiston kautta ja odotan vastausta tässä vielä...menee kesään ennenkuin vastaus tulee.. :) mutta oik.aputoimiston työntekijä epäili että saan yksinhuoltajuuden, koska isä ei vastaa myöskään puheluihini ja muihin yhteydenottoihini. näin ollen en voi hoitaa kaikkia lapsen asioita...

Kovin helposti eivät myönnä, ainakaan meidän kaupungissa, aina annetaan mahdollisuuksia parantaa tapojaan jne.
Äijä ei ole lapsiaan nähnyt useampaan vuoteen, joskus kerran kaks vuodessa soittaa ja kännissä, lupailee maat ja mannut, pettymyksiä toisensa perään lapsille ja ei eivät myönnä täyttä yksinhuoltajuutta =/
Toivotaan että sinulla parempi onni ja paremmat työntekijät päättäjien paikalla...

Ööh, mihin lappuihin pitää nimi pyytää? Ei meillä ole mihinkään pyydetty, vaikka yhteishuoltajuus on. Jos sie et toivokkaan että isä ja lapset tapaisivat, niin kannattais ehkä olla vaan hissukseen ja antaa äijän duunailla mitä duunaa.

Sitten jos hän kokee painostusta ja ärsyyntyy, niin taatusti rupee kiusaamaan jos siihen kerran on taipuvainen, nythän vissiin saat olla aika rauhassa?

Tarkotan vaan, että loppujen lupuks se muutos paperille ei tuo muutosta arkeen. Muuta kuin että idiootti ex saattaa tosissaan ärsyyntyä ja rupeaa kiusaamaan?

Mä tiedän ettei poista, pointti onkin ihan muualla. Kerroin vaan nämä tapaamiset esimerkiksi isän kiinnostuksen tyasosta, ääliö.

Se ettei isää kiinnosta ei liity mitenkään huoltajuus muotoon. Teidän täytyy sitten laittaa uusiksi se tapaamis sopimus jos isä ei niistä pidä kiinne. Ja näin se vaan valitettavan usein menee että etävanhemman ei ole mikään pakko saapua tapaamisiin.
p.s nimittely ei sitten auta jos ei tosiasioista mitään tiedä ja luulee huoltajuus muodon kadottavan sen lapsen toisen vanhemman elämästä pois. Ota vaikka oman alueesi lastenvalvojaan yhteys ehkä saat uusittua nuo teidän kaikki sopimuksenne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anna ajan kulua...ja voit sitten koittaa hakea yksinhuoltajuutta...
jos kerran pääset miehen fb sivuille, ota kopiot hänen ryyppyaikeistaan todisteeksi. listaat ylös paperille milloin isä on ottanut lapsiaan viimeksi luokseen, milloin jättänyt tapaamatta ymymym..
meillä on lapsen isä ottanut lasta luokseen kohta vuosi sitten...
yksinhuoltajuutta haen oikeusaputoimiston kautta ja odotan vastausta tässä vielä...menee kesään ennenkuin vastaus tulee.. :) mutta oik.aputoimiston työntekijä epäili että saan yksinhuoltajuuden, koska isä ei vastaa myöskään puheluihini ja muihin yhteydenottoihini. näin ollen en voi hoitaa kaikkia lapsen asioita...

Toisaaltaan ehkä parempi olisi olla hiljaksiin eikä suututtaa hullua yksinhuoltajuusaikeilla. Mä vähän pelkäänkin miestä.
Ja totta puhuen kaikille parempi ratkaisu olisi kun kusipää vaan kuolisi. Sad but true.
Niin monta kertaa ovat lapset pettyneet turhiin lupauksiin ja tulleet paskaisina kotiin että enää en jaksais.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Ööh, mihin lappuihin pitää nimi pyytää? Ei meillä ole mihinkään pyydetty, vaikka yhteishuoltajuus on. Jos sie et toivokkaan että isä ja lapset tapaisivat, niin kannattais ehkä olla vaan hissukseen ja antaa äijän duunailla mitä duunaa.

Sitten jos hän kokee painostusta ja ärsyyntyy, niin taatusti rupee kiusaamaan jos siihen kerran on taipuvainen, nythän vissiin saat olla aika rauhassa?

Tarkotan vaan, että loppujen lupuks se muutos paperille ei tuo muutosta arkeen. Muuta kuin että idiootti ex saattaa tosissaan ärsyyntyä ja rupeaa kiusaamaan?

Jaa mihin lappuihin? Ihan tässä viime aikoina esim. passihakemuksiin, pankkitilin siirtoon ja kirkosta eroamiskaavakkeeseen.

Jos lapset kieltäytyy isälle menosta niin sille ei voi kukaan mitään :) Mut se on oltava sit lapsen tahto eikä sun. Se et iskä lupaa muksuilleen kaikkee ja ei toteutax niit niin sille ei varmaan kukaan voi mitää.

kannattaa myös miettiä yksinhuoltajuutta hakiessa, että
mitäpä jos sinulle sattuu jotain, kenelle lapset joutuvat, ex:lle tietenkin, sellaiselle joka ei edes sinun ollessasi halunnut omia lapsiaan tavata.

Jaa mihin lappuihin? Ihan tässä viime aikoina esim. passihakemuksiin, pankkitilin siirtoon ja kirkosta eroamiskaavakkeeseen.
Miksi lapsi pitäää erottaa kirkosta?
Miksi lapsi ei saa itse päättää 18vuotiaana onko kirkon jäsen vai ei kun kuitenkin on kastettu.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Jos lapset kieltäytyy isälle menosta niin sille ei voi kukaan mitään :) Mut se on oltava sit lapsen tahto eikä sun. Se et iskä lupaa muksuilleen kaikkee ja ei toteutax niit niin sille ei varmaan kukaan voi mitää.

Tämän mä muuten haluisinkin tietää että minkäikäisenä lapsi saa olla menemättä jos ei halua?!?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Tämän mä muuten haluisinkin tietää että minkäikäisenä lapsi saa olla menemättä jos ei halua?!?

12vuotiasta jo kuunnellaan mutta nuoremmatkin otetaan huomioon,tosin ihan lain voimaa heidän sanallaan ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajuu:

Muu perhekin ollaan erottu ja tuon ikäinen lapsi mielestäni itse saa päättää haluaako erota, molemmat halusivat.
Miksi lapsi pitäää erottaa kirkosta?
Miksi lapsi ei saa itse päättää 18vuotiaana onko kirkon jäsen vai ei kun kuitenkin on kastettu.

Yhteistyössä