Olemmekohan ihan sekoja? *seksijutskaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kivaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinhän mä tuolla jo sanoin: minäminäminäminä.

Tätä mä en käsitä sitten alkuunkaan, että pitäisi ajatella aina muita ihmisiä ennenkuin itseään? Tottahitossa minä ajattelen aina ensin itseäni, ennenkuin vierasta, jopa tuntematonta ihmistä tehdessäni päätöksiä tai yleensä tekoja elämässäni. Minunhan se elämä on!

Sinulla ei ole empatiakykyä. Se saa ihmisen toisinaan laittamaan jonkun muun tarpeet (puolison, ystävän, lapsen, tai vaikka tuntemattoman ihmisen) omien edelle.

Tätä mä en käsitä sitten alkuunkaan, että pitäisi ajatella aina muita ihmisiä ennenkuin itseään? Tottahitossa minä ajattelen aina ensin itseäni, ennenkuin vierasta, jopa tuntematonta ihmistä tehdessäni päätöksiä tai yleensä tekoja elämässäni. Minunhan se elämä on!

No totta hitossa itsekkään ihmiset tekee juuri niin :D Toiset omaa edes hieman moraalia ja empatiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rattus:
Aivan, sinä _loukkasit_ toista ihmistä tempullasi. Tajuatko nyt mikä siinä on väärin?

En, en vieläkään. Tämä morsian ei asiasta tiennyt joten en loukannut millään lailla! Me pidime hauskaa ja nautimme. Mikään ei ollut väärin, jokaisesta tekemisestä on aivan turha raportoida kumppanille. Aivan suotta, toinenhan saattaa loukkaantua. Asia ei hänelle kuulunut, eikä ollut häneltä pois millään tavalla. Ihmiset elävät myös parisuhteessa omaa elämää.

Olisit edes rehellinen, ja myöntäisit että olet itsekäs ja vähät välität muiden tunteista, ja että sinun himosi ja mielihalusi ovat tärkeämpiä kuin mikään muu maailmassa. Sen voisi vielä ymmärtää. Tuollainen tekopyhyys jolla yritetään selittää väärää oikeaksi ja hakea moraalista hyväksyntää omille teoilleen, on sekä säälittävää että raivostuttavaa.

Tottakai myönnän, että ajattelen omaa mielihyvääni, omaa tyydytystäni ja ennenkaikkea omaa elääni muiden edellä. Mitä elämää se on jos mietin, että mitähän tuonkin ihmisen (kenties vieras vaimo) ajattelisi nyt tästä. Se kun ei ole minun asiani. Aivan sama! Ja ehi, en muuten hae mitään hyväksyntää tai sääliä, haluan vain kertoa miten yleistä tämä on. Pääasia, että MINÄ olen tyytyväinen. :)

Öh, ei ollutkaan kyse siitä, että pitäisi ajatella mitä joku sinusta ajattelee. Jollet kaipaa kenenkään hyväksyntää, mistä lähtee tämä sinun tarve yrittää vakuutella kaikille kaksplussalla, kuinka et ole tehnyt mitään väärää? Mun on hyvin paljon helpompi arvostaa ihmistä, joka rehellisesti tunnustaa olevansa paska ihminen, kuin sellaista joka viimeiseen asti itkee että en minä mitään väärää ikinä tee... Näin kärjistetysti sanottuna. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Ihan kiva fantasia ja ap käy niin kuumana, että todellisuus ei voi koskaan täysin vastata odotuksia. Jos tuo miehen kaveri pitääkin ideaa täysin hölmönä? Tuskin hän etsii vapaana miehenä pariskuntaa? Ystäväpariskunta kysyi minua touhuihin mukaan, olin kuulemma antanut viestiä siihen suuntaan. EN TAATUSTI OLLUT. He olivat nähneet minkä halusivat nähdä!
Kyllä tuo joissain tapauksissa voi toimiakkin mutta mahdollisuudet fiaskoon ovat vähintäänkin yhtä suuret. Jos tilanne kestää myös kieltäytymisen niin siitä vaan kysymään. :D:D:D

Toki tajuan tämänkin puolen. Enkä tiedä, mitä tämä jätkä haaveilee, mutta sen tiedän, että hän tykkää minusta ja miehestäni ja haaveilee hurjasta seksistä...:D Eri asia kenen kanssa. Mutta pystymme vetämään niin huippua huumoria keskenämme, että ihan hyvin mies vois kysyä kelpaisko seura! Tämä tyyppi vois siihen vastata vaikka että haistakaa nyt paska ja räkänauru päälle...mutta tiedän, ettei hän pahaa meistä sittenkään ajattelisi. :D Ja vois vaikkapa jäädä hautomaan asiaa. ;)

Varmaan tuon asian voi heittää ilmaan juuri huumorin säestyksellä. Minä kieltäydyin kysyttäessä mutta koska aikuisia ollaan niin ei tuo juurikaan väleihin vaikuttanut. Kysykää. :D

Sinulla ei ole empatiakykyä. Se saa ihmisen toisinaan laittamaan jonkun muun tarpeet (puolison, ystävän, lapsen, tai vaikka tuntemattoman ihmisen) omien edelle.

Empatia kyky on muuten täysin opittu kyky, sitä ei ole ihmisesssä syntyjään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pet:
Voisin melkein veikata, että tämän ketjun tuomitsijat eivät ole koskaan pettäneet, joten toki he pekäävät ja älähtävät toisten tekoja. :)

Mä voisin taas veikata, että tää yks on tullu petetyksi aika monta kertaa ja panee pahan kiertämään. Voisin myös melkein vannoa, ettei häntä ole rakastettu edes lapsena :)

Pelkäämisellä ei kyllä ole tän mielipiteen kans mitään tekemistä ;)

Jännä ajatusmaailma: pettäjä on tullut petetyksi ja häntä ei ole rakastettu lapsena???? Toki on voinut tulla petetyksi, kuten meistä jokainen. Kaikkea kun ei voi tietää. Mutta lapsuuden rakkaus tai rakkaus ylipäätänsä on jo niin subjektivista, ettei sitä voi toinen määritellä, eikä tietää kuka rakastaa ja miten on rakastettu. Mielestäni rakkauden määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa pettääkö vai ei. Rakkautta pettämiseen on aivan turha sotkea. Toiset ovat vaan seksuaalisesti kovin aktiivisia ja kokeilunhaluisia, enkä lähtisi tuomitsemaan heitä millään lailla.

Pelko ja pelkääminen taas on merkki siitä, että epäilee omaa kumppaniaan aina pahimmasta, onko haän pettänyt siellä saunaillassa tai baarireissulla. Tällä sotkee vain oman pään ja kenties suhteenkin turhalla mustasukkaisuudella, jos kumppani haluaa pettää, hän sen myös tekee, rakasti tai ei, oli mustasukkaisuutta tai ei, oli kuinka hyvä suhde tai ei.

Ei tää pelkästään mun mielipide ole tai mun yksin keksimä ajatus :) Jos et saa rakkautta lapsena, haet sitä suuremmalla todennäkösyydellä epätoivoisin keinoin myöhemmässä elämässä lyhyistä suhteusta ja nimenomaan seksisuhteista.

Jaa, että haen rakkautta näistä kimppaseksikokemuksista oman mieheni kanssa? Enpäs ole ajatellut noin, sanoinhan useasti, että seksillä ei ole (välttämättä) mitään tekemistä rakkauden kanssa. Ja olen ollut pitkissä parisuhteissa.

Vaan ootkos nyt? Se sitoutuminen toiseen ihmiseenhän juuri onkin vaikeeta, kun ei ole sitä rakkautta koskaan saanut.

Jännä, että tällä palstalla pystyy tekemään syväanalyysin, etten ole koskaan rakkautta saanut! :)

Kyllä kiitos, olen saanut rakkautta niin lapsena, kuin avioliitossani ja elämässäni yleensäkin. Tälläkin hetkellä olen suhteessa, jossa saan rakkautta enemmän kuin tarpeeksi.

Näköjään kaikki eivät sitä opi. Se juontaa varmasti juurensa lapsuuteen. Siellähän se jo opitaan, että toisista ihmisistä välitetään.

No totta hitossa itsekkään ihmiset tekee juuri niin :D Toiset omaa edes hieman moraalia ja empatiaa.

Jep, ja maailma olisi varmasti aika lailla parempi paikka jos hieman useammaltakin löytyisi edes vähän sitä empatiakykyä.

Näköjään kaikki eivät sitä opi. Se juontaa varmasti juurensa lapsuuteen. Siellähän se jo opitaan, että toisista ihmisistä välitetään.

Nimenomaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja pet:
Voisin melkein veikata, että tämän ketjun tuomitsijat eivät ole koskaan pettäneet, joten toki he pekäävät ja älähtävät toisten tekoja. :)

Mä voisin taas veikata, että tää yks on tullu petetyksi aika monta kertaa ja panee pahan kiertämään. Voisin myös melkein vannoa, ettei häntä ole rakastettu edes lapsena :)

Pelkäämisellä ei kyllä ole tän mielipiteen kans mitään tekemistä ;)

Jännä ajatusmaailma: pettäjä on tullut petetyksi ja häntä ei ole rakastettu lapsena???? Toki on voinut tulla petetyksi, kuten meistä jokainen. Kaikkea kun ei voi tietää. Mutta lapsuuden rakkaus tai rakkaus ylipäätänsä on jo niin subjektivista, ettei sitä voi toinen määritellä, eikä tietää kuka rakastaa ja miten on rakastettu. Mielestäni rakkauden määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa pettääkö vai ei. Rakkautta pettämiseen on aivan turha sotkea. Toiset ovat vaan seksuaalisesti kovin aktiivisia ja kokeilunhaluisia, enkä lähtisi tuomitsemaan heitä millään lailla.

Pelko ja pelkääminen taas on merkki siitä, että epäilee omaa kumppaniaan aina pahimmasta, onko haän pettänyt siellä saunaillassa tai baarireissulla. Tällä sotkee vain oman pään ja kenties suhteenkin turhalla mustasukkaisuudella, jos kumppani haluaa pettää, hän sen myös tekee, rakasti tai ei, oli mustasukkaisuutta tai ei, oli kuinka hyvä suhde tai ei.

Ei tää pelkästään mun mielipide ole tai mun yksin keksimä ajatus :) Jos et saa rakkautta lapsena, haet sitä suuremmalla todennäkösyydellä epätoivoisin keinoin myöhemmässä elämässä lyhyistä suhteusta ja nimenomaan seksisuhteista.

Jaa, että haen rakkautta näistä kimppaseksikokemuksista oman mieheni kanssa? Enpäs ole ajatellut noin, sanoinhan useasti, että seksillä ei ole (välttämättä) mitään tekemistä rakkauden kanssa. Ja olen ollut pitkissä parisuhteissa.

Vaan ootkos nyt? Se sitoutuminen toiseen ihmiseenhän juuri onkin vaikeeta, kun ei ole sitä rakkautta koskaan saanut.

Jännä, että tällä palstalla pystyy tekemään syväanalyysin, etten ole koskaan rakkautta saanut! :)

Kyllä kiitos, olen saanut rakkautta niin lapsena, kuin avioliitossani ja elämässäni yleensäkin. Tälläkin hetkellä olen suhteessa, jossa saan rakkautta enemmän kuin tarpeeksi.

Epäilen vahvasti :)

Jos itse haluua jotain, joka saattaa loukata tuntematonta ihmistä, jättääkö sen toteuttamatta vain siksi, että täysin vieras ihminen kenties asiasta loukkaantuu?

Jos vastaat kyllä, et elä omaa elääsi!

Nimenomaan :)[/quote]

Siis ventovieraiden ihmisten asiat menevät omien edelle? Saanen epäillä. Tekopyhyyttä tuollainen.

Siis ventovieraiden ihmisten asiat menevät omien edelle? Saanen epäillä. Tekopyhyyttä tuollainen.

[/quote]

Sä et taida ymmärtää ollenkaan, mitä sana empatia tarkoittaa.

Jos itse haluua jotain, joka saattaa loukata tuntematonta ihmistä, jättääkö sen toteuttamatta vain siksi, että täysin vieras ihminen kenties asiasta loukkaantuu?

Jos vastaat kyllä, et elä omaa elääsi!

Höpö höpö.

Edelleen peräänkuulutan empatiakykyä. Se on ihana piirre ihmisessä, joka kerää ympärilleen rakkautta.

Ja on erittäin surullista, että täydellisen empatiakyvyttömiä kylmiä ihmisiä löytyy. Heille rakkaus on varmasti vieras käsite, koska rakkauteen kuuluu olennaisesti empatiakyky.

[/quote]

Itse et ole koskaan laittanut lapsesi tarpeita omiesi edelle? :o

Sä et taida ymmärtää ollenkaan, mitä sana empatia tarkoittaa.

Toki ymmärrän empatian. Mutta en ajattele vieraiden ihmisten reaktioita, onnea tai ongelmia ennen omia tekoja tai omia valintoja.

Niin, onhan se ihan eri tietää jonku sanan merkitys ku se, miten sen merkitys toteutuu omassa elämässä ;)

Näillä seksi ja tunteet on pidettävä erossaan -ihmisillä tuntuu olevan loogisessa ajattelussa pieniä puutteita. He kun erottavat muka seksin ja tunteet, mutta kuitenkin sanovat nauttivansa vaikka sitten siitä pettämiskimppaseksistä.

Eikö nauttiminen kerro siitä, että pelissä ovat nimenomaan tunteet? Eihän seksin pitäisi tuntua miltään, jos pelissä ei ole tunteita?

Siitä olen täsmälleen samaa mieltä, että pelkästään lyhytaikaista omaa nautintoa monenkirjavista seksikokemuksista hakeva ja pysyvään sitoutumiseen kykenemätön (eli suhteita on lukuisia eikä mikään jää pysyväksi) on jäänyt vaille lämpöä ja rakkautta lapsena.

Sellainen ihminen ei myöskään opi empatiaa, mistä tämänkin ketjun minä petän eikä se kuulu kenellekään -ihminen on erinomainen esimerkki.

Onneksi näillä paitsi jääneillä ihmisellä on mahdollisuus vielä aikuisenakin eheytyä ja löytää se todellinen rakkaus ja luottamus itseen, mutta ei se kyllä pettämiskimppaseksillä taida löytyä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Näillä seksi ja tunteet on pidettävä erossaan -ihmisillä tuntuu olevan loogisessa ajattelussa pieniä puutteita. He kun erottavat muka seksin ja tunteet, mutta kuitenkin sanovat nauttivansa vaikka sitten siitä pettämiskimppaseksistä.

Eikö nauttiminen kerro siitä, että pelissä ovat nimenomaan tunteet? Eihän seksin pitäisi tuntua miltään, jos pelissä ei ole tunteita?

Siitä olen täsmälleen samaa mieltä, että pelkästään lyhytaikaista omaa nautintoa monenkirjavista seksikokemuksista hakeva ja pysyvään sitoutumiseen kykenemätön (eli suhteita on lukuisia eikä mikään jää pysyväksi) on jäänyt vaille lämpöä ja rakkautta lapsena.

Sellainen ihminen ei myöskään opi empatiaa, mistä tämänkin ketjun minä petän eikä se kuulu kenellekään -ihminen on erinomainen esimerkki.

Onneksi näillä paitsi jääneillä ihmisellä on mahdollisuus vielä aikuisenakin eheytyä ja löytää se todellinen rakkaus ja luottamus itseen, mutta ei se kyllä pettämiskimppaseksillä taida löytyä. =)

Peesi :)

Mistä te nyt nuo ventovieraiden tunteet tähän repäisitte? Minä olen puhunut esimerkiksi ystävieni ja rakkaideni tunteiden asettamista minun panohalujeni edelle. Joskin kyllä ventovierastakin kohtaan sen verran empatiaa kykenisin tuntemaan, etten menisi miestään hääpäivänään nussimaan tms.... (Ai kamala miten trashy koko tapaus... :laugh: )

Mistä te nyt nuo ventovieraiden tunteet tähän repäisitte? Minä olen puhunut esimerkiksi ystävieni ja rakkaideni tunteiden asettamista minun panohalujeni edelle. Joskin kyllä ventovierastakin kohtaan sen verran empatiaa kykenisin tuntemaan, etten menisi miestään hääpäivänään nussimaan tms.... (Ai kamala miten trashy koko tapaus... :laugh: )

Aivan, ja tässä tapauksessa kyse ei ollut ventovieraasta, vaan tutusta ihmisestä, jonka sulhasta eräs päätti panna, välittämättä tutun ihmisen tunteista = empatiakyvyttömyyttä

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Peesi :)

Ja on ihan peruspsykologiaa. Kovasti tuntuu joitain satuttavan, miksiköhän ? Sitähän voi pohtia mielessään, jos kykenee niin syvälliseen ajatteluun.

Yhteistyössä