Olen 44v ja raskaana. Oma äiti tuomitsi tämän raskauden alimpaan helvettiin ja toivoo lapsesta sairasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no nii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no nii

Vieras
Hän ei kuulemma tule ksokaan hoitamaan lasta koska olen niin itsekäs,että vielä tämän ikäisenä lapsen teen.
Hän sanoi,että toivoo,että lapsi on sairas niin tulen tosiaan tuntemaan sen mitä olen tehnyt.

Minulla on tämän tulevan lapsen lisäksi 3v lapsi ja pari aikuista lasta. Koskaan,ei milloinkaan aikaisemmin ole sanonut äitini mitään vastaavaa.

Tämä 3v lapsi ei ole ollut äidilläni kuin yhden kerran ns hoidossa kun kävin hammaslääkärissä ja äitini oli mukana (hoidimme kauppareissua samalla) Odotushuoneessa siis katsoi pojan perään sen 15min.

Eikä olen sen ihmeemmin tarvesta nytkään lasta äidille tuoata hoitoon.
Äitini on 70v ja jos ihan senkin takia en hoitooon halua lapsia hälle viesä koska hällä on oikeus omiin menoihin ja eläkepäivien vapaaseen viettoon.

Keskustella en voi asiasta öitini kanssa, hän ei siis suostu samomaan mitään muuta kuin,että toivotaan että lapsi on sairas.

Lapsi ei ole sairas,mutta sitä en ole äidilleni sanonut toistaiseksi vielä.

En tiedä mitä hälle on tapahtunut

Ilmeisesti odottaa sinulta hoivaa ja panosta häntä kohtaan ja on katkera, kun aikasi menee lasten kanssa. Todella rumasti sanottu äidiltäsi ja itse samassa tilanteessa en voisi olla enää tekemisissä äidin kanssa ennen kuin hänen aloitteesta vilpitön anteeksipyyntö.

Olemme todella iloisia tästä tulevasta lapsesta. Kaikkea on elämään sattunut niin iloa kuin helvetinmoista suruakin lapsen saamisen suhteen. Äitini tietysti on tietoinen näistä kaikista asoista ja oletin hänen olevan myös tästäkin onnellinen ja iloinen. Kattia kanssa.

Isä ei ole sanonut juuta eiikä jaata paitsi,että otti konjakkipaukun. Näin tekee aina kun uusi lapsenlapsi tuloillaan. Isä on jäyhä eikä niin tunteitaan näytä muuten :)

Todella ilkeää äidiltäsi. Mun äitini oli puhumatta mulle puolisen vuotta kuultuaan raskaudestani. Selitykseksi sain myöhemmin, että ei vaan tykkää ajatella, että olen raskaana :( Tykkää kyllä lapsenlapsistaan. Mutta tuollainen kielii mun mielestä hiukan oudosta tunteidenkäsittelystä. Voihan tosiaan olla, että äitisi toivoisi sinulle toisenlaista tulevaisuutta tai teille enemmän yhteistä aikaa tai jotain, mutta silti turhan erikoinen tapa ilmaista asia.

Tuli mieleen, ettei olisi alkavan dementian tai muun mieli/muistisairauden oire? Sellaiset voivat aiheuttaa persoonallisuuden muutoksia.

Oma vaarini jutteli ennen kuolemaansa seksijuttuja ja mummu epäili suunnilleen kaiken omaisuuden tulleen varastetuksi siinä vaiheessa kun emme vielä tieneet hänen alzheimerin taudistaan.Yhdellä hieman etäisemmällä tuttavuudella luonne muuttui todella ilkeäksi aivokasvaimen myötä.

Onnea kuitenkin raskauteen, toivottavasti kaikki menee parhain päin myös äitisi kanssa !

Oi mä oisin niin iloinen jos oisin raskaana! Meillä ei enää tässä iässä onnistunut...

Onnea sulle kovasti ja ota ilo irti raskaudesta!

Äidilläs on nyt joku häiriö, joka saa hulluja juttelemaan. Sulje moiset jutut pois mielestä, niillä ei ole pidemmän päälle mitään merkitystä tämän tulevan onnennyytin kannalta.

Onnea raskauteen. Joillekin tuntuu olevan kova tabu että myös yli 40v nainen voi vielä saada lapsia, ainakin vanhemmille ihmisille.

Minusta vanhempana saatu lapsi on tabu tietynlaiselle välisukupolvelle. Nykyään kun ensisynnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan, ei nelikymppinen synnyttäjä ole oikein mikään juttu. Samoin ennen e-pillereiden ja muun ehkäisyn aikaa (50-luvulle, jopa 60-luvun loppupuolelle saakka) oli aika tavanomaista, että perheeseen tulla putkahti vielä iltatähti vanhempien ollessa nelissäkymmenissä. Nelikymppisten äitien no-no-aikaa oli ehkä 1970 - 1990-luku. Ei kovin pitkä aika historiassa.

Onnea raskaudesta! Mikäli äidilläsi viiraa noin pahasti, on varmaan parempi ettet pidä mitään yhteyttä häneen. Keskityt nyt vaan omaan perheeseesi ja vauvan odotukseen.

Mun ex-anoppi tuumas aikoinaan, kun odotin kolmatta, että eikö kaks olis riittäny. Itselleen kun oli siunaantunut kaksi lasta niin kai se oli ainut oikea vaihtoehto :D
Nykyään mulla on jo neljä lasta ja viides olisi erittäin tervetullut. Neljättä odottaessani esikoiseni 18-v. ei puhunut minulle sanaakaan koko vauvasta raskauden aikana, mutta kun pikkuinen syntyi oli hän heti ihan myyty ja nykyään osoittaa rakkauttaan estottomasti pikkuveljeään kohtaan :)

Valtavasti Sinulle ja perheellesi onnea odotukseen!!! Kyllä se äidinkin sydän sulaa viimeistään sitten kun näkee pikkuisen <3

Mulla on tapana ajatella, että pahuuskin "palkitaan" aikanaan. Ettet enempää pahoittaisi mieltäsi odotusaikanasi, otapa etäisyyttä äitiisi. Älä vastaa edes puheluihin.

ja vaikka lapsi olisi sairas, olisi se kuitenkin rakas. Sairauskin on niin suhteellista ,riippuu mitä sairastaa.. Voi silti elää täysipainoista elämää. Mutta sen sanon että äitisi itse ei ole ihan terve. Noin eivät puhu balanssissa olevat ihmiset. Ei vaikka mitä ajattelisivat. Kaikkea hyvää sinulle ja koko perheellesi.

Äh.. ompa tympeetä käytöstä siltä sun äitiltä. Anna olla sitten? Jos hän ei halua puhua asiasta, niin mitä puhuttavaa siinä sitten on. Hän toivoo pahaa sun lapselles, joten mä toivotan teille kaikkea hyvää! Toivon, että lapsi syntyy terveenä ja että sulla menee kaikki raskaudessa ja synnytyksessä hyvin. Onneksi olkoon!

Yhteistyössä