Olen hirveä vaimo *alkoholista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuntuu vaan jotenkin tyhmältä kun en anna miehen vapaasti elää ja tuntuu että pilaan miehen elämän.. olis kiva jos hänkin joskus joustaisi eikä aina menis juomaan.. ja yleensä jos ehdotan miehelle jotain tekemistä nii vastaus on "ei jaksa" tai "ei kiinnosta" .. sama juttu jos haluaisin miehen kanssa viettää kahdenkeskistä aikaa...

olet arvokas ja ihana ihminen! ansaitset miehen joka rakastaa ja arvostaa sinua eikä voi herätä aamulla ilman sinua! otan osaa huonosta parisuhteesta.. :/ elämä on joskus epäreilua. mut pelasta itsesi ja varsinkin lapsesi! mies voi alkaa väkivaltaiseksi häntäkin kohtaan! pelottavaa

Sun mies ei voi elää vapaasti, koska hänellä on perhe. Siinä se pointti on. Olet niin syyllistynyt, että syyllistät itseäsi koko ajan. Miehesi haluaa elää vapaasti, mutta miksi?

Sun mies ei voi elää vapaasti, koska hänellä on perhe. Siinä se pointti on. Olet niin syyllistynyt, että syyllistät itseäsi koko ajan. Miehesi haluaa elää vapaasti, mutta miksi?

varmaankin sen takia koska rajoitan liikaa hänen elämäänsä..
rakastan häntä niin valtavasti etten haluaisi millään erota enkä tahdo ajatella hänestä pahaa..
olisin tänään halunnut sopia asiat ettei olis huomenna tarvinnu aloittaa päivää surullisilla mielin ://

Meillä on samanlainen tilanne. Mitä te lapsiarki-ihmiset teette viikonloppuisin? Ainut mitä me tehdään (minä + lapsi) on vaunulenkki ja kylästely mummilla. Kaipaisin vinkkejä siihen mitä tehdä yhdessä miehen ja lapsen kanssa!

joskus miehet on vähä lapsia et pitää niitä vähän komentaa. x) ei tietenkään liikaa rajoittaa. ite esim joudun sanoon miehelle joka ilta et nyt nukkuun. muuten se valvoo yö kahten ku ei tajua katsoa kelloa. mut ei kyl muuta valitusta löydy.. miehet on vähä penikoita joskus. ei kannata olla yhdessä vain sen takia kun rakastaa niin sairaasti ja ohittaa kaikki ongelmat. lasten prinsessasatujen juttuja et rakkaus voittaa kaiken.

tuntuu vaan jotenkin tyhmältä kun en anna miehen vapaasti elää ja tuntuu että pilaan miehen elämän.. olis kiva jos hänkin joskus joustaisi eikä aina menis juomaan.. ja yleensä jos ehdotan miehelle jotain tekemistä nii vastaus on "ei jaksa" tai "ei kiinnosta" .. sama juttu jos haluaisin miehen kanssa viettää kahdenkeskistä aikaa...

Ihan hirveän kinkkinen tilanne :( Toisaalta pidän ajatuksesta että pariskunnilla olisi molemmilla vapaus tehdä mitä haluaa, siis jotain järkevää, mielekästä jne. Mutta teidän tapauksessa on kyseessä alkoholi. Siihen yhdistettynä sun tausta lapsuuden kokemuksineen...ei hyvä. Aivan eri asia jos mies haluaisi harrastaa, ja olisi sen vuoksi välillä poissa, mutta en ymmärrä miten viina voi mennä kaiken muun onnen edelle? Miehesi on vaarassa alkoholisoitua, ja varmaan juuri sitä pelkäätkin, että vanha lapsuuden kuvio toistuu.

Mun mieheni käy lähes joka viikonloppu jossain, ja ottaa myös alkoholia silloin tällöin aika reippaasti (kuitenkin aika harvoin, muutaman kerran vuodessa vetää kunnon lärvit). Kuitenkin tunnen mieheni, ja alkoholistia hänestä olisi tosi vaikea saada, siksi en ole huolissani. Jos meillä olisi muuten onnellinen parisuhde, niin olisin myös mustasukkainen siitä että mies lähtee joka viikonloppu johonkin muualle, pois perheen parista, viettämään aikaa muiden kanssa. Emme ole ihan niitä onnellisimpia pareja, minulle sopii tämä, koska olen välillä mieluusti omassa rauhassa, ja on vaan hyvä ettei mies ole koko ajan kotona. Olen siinä suhteessa varmaan poikkeava, etten kaipaa miestäni (tai sitten en enää rakasta..).

Onko miehesi muuten itsekäs luonteeltaan, kontrolloiva, syyllistävä? Selkeästi sinulla on taipumusta syyllistyä herkästi, oletko ajatellut että se voisi juontaa juurensa siihen että olet alkoholistin lapsi itse? Älä ota syytä niskoillesi, yhtään. Miehellä on vastuu itsestään, olkootkin noin nuori vielä, mutta isä ja aviomies kuitenkin.

Tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että on olemassa ryhmiä alkoholistien aikuisille lapsille. Sieltä varmaan saisit avun, tai ainakin vertaistukea. Monilla alkoholistien lapsilla on taipumus löytää itselleen kumppani joka juo liikaa, tai jolla on muu liiallinen riippuvuus. Et vasrmasti olisi ainoa.

Kovasti tsemppiä, toivon sydämestäni että teillä asiat käntyvät parhain päin :)

Taitaa olla miehellä elämän arojärjestys ja periaatteet hieman pyllyllään. Onko hän päivätöissä, viikonloput vapaat? Mä todella, TODELLA, ihmettelen, jos ei kotona viihdy edes viikonloppuisin, kun siihen olis mahdollisuus. Enkä kattelis tuollasta miestä enää yhtään, jota viina vie.

perheellisen miehen kuuluukin olla kotona eikä hypätä rajatta ympäriinsä. ethän itsekään hypi. me:käykää joskus miehen kanssa kahdestaan jossain ja jättäkää lapsi vaikka mummulaan hoitoon. ja porukalla lekkiminen lapsen kanssa on myös hyvää ajan vietettä =) syödään yhdessä ja jutellaan, kuunnellaa musaa ym. miks elämässä täytys olla kauheaa actionia koko ajan? pitää tyytyä rauhalliseen perhe-elämään jos sellaisen on hankkinut.

joskus miehet on vähä lapsia et pitää niitä vähän komentaa. x) ei tietenkään liikaa rajoittaa. ite esim joudun sanoon miehelle joka ilta et nyt nukkuun. muuten se valvoo yö kahten ku ei tajua katsoa kelloa. mut ei kyl muuta valitusta löydy.. miehet on vähä penikoita joskus. ei kannata olla yhdessä vain sen takia kun rakastaa niin sairaasti ja ohittaa kaikki ongelmat. lasten prinsessasatujen juttuja et rakkaus voittaa kaiken.

Sori mut :laugh: :laugh:
"joudun sanoon miehelle et nyt nukkuun, ku se ei tajua kattoa kelloa" :D

minä saan omaa aikaa nin et käyn iltaisin urheilemassa kun lapsi laittaa nukkuun. joskus mies tekee iltapuuhat ja menen aiemmin esim salille. mies tykkää pelata iltaisin pelejä (netin välityksellä veljensä kanssa). ei mikään maailman paras harrastus mut rentouttaa kuulemma eikä juo viinaa pisaraakaan. kerran viikossa tehdään jotain yhdessä kunnolla. se on ollut toimiva meillä. parisuhteeseen on panostettava koko ajan. ei se itsestään pysy kasassa. ja molemmat osapuolet mukana! toinen ei voi pitää koko hommaa yksin kasassa

[QUOTE="vieras";22591129]Sori mut :laugh: :laugh:
"joudun sanoon miehelle et nyt nukkuun, ku se ei tajua kattoa kelloa" :D[/QUOTE]

jep, näin se on, usko pois. mut kun mies on mm absolutisti ja omistautuu perheelle niin suotakoon tämmöinen härö... ainut penikkamainen piirre hänessä. pelailee netissä eikä huomaa ajan tajua. itsekin tykkään illalla ottaa omaa aikaa yksikseen. ei tarvi joka ilta miehen kans kököttää telkkaria katsomassa

[QUOTE="vieras";22591160]jep, näin se on, usko pois. mut kun mies on mm absolutisti ja omistautuu perheelle niin suotakoon tämmöinen härö... ainut penikkamainen piirre hänessä. pelailee netissä eikä huomaa ajan tajua. itsekin tykkään illalla ottaa omaa aikaa yksikseen. ei tarvi joka ilta miehen kans kököttää telkkaria katsomassa[/QUOTE]

Mitä jos et sanois miehelles, sekö pelais siinä koko yön?
Mä ainaki jättäisin sanomatta, ja antaisin sen ite opetella tajuamaan aikaa. Holhoamista tuo jo on.

ei se siinä koko yötä pelais mut vähä liian myöhään ja sit aamulla väsyttää. onhan se vähä rasittavaa mut jokaisessa on vähintään joku yks huono piirre. muuta en miehestäni keksi.

no jos mies tulee mukisematta kerta sanomisella niin mikäs siinä. sehän on vain muuistutus. jos haistattais pitkät ja jatkais peliä niin sit ois ongelma. ehkä se tulee automationa. oon kuullu sata kertaa oudompiakin

varmaankin sen takia koska rajoitan liikaa hänen elämäänsä..
rakastan häntä niin valtavasti etten haluaisi millään erota enkä tahdo ajatella hänestä pahaa..
olisin tänään halunnut sopia asiat ettei olis huomenna tarvinnu aloittaa päivää surullisilla mielin ://

Mitä rakkaus mielestäsi on? Voiko rakkautta olla ihmisen kanssa, joka ei ota sinua, menneisyyttäsi ja pelkojasi huomioon? Millä tavalla mies rakastaa sinua? Et voi yksin olla vastuussa siitä, että asiat sovitaan, jos mies ei siihen kykene. Musta on vaan niin surullista, miten ihmiset kutsuu rakkaudeksi mitä ihmeellisimpiä riippuvuussuhteita, joissa oikeasti ei ole rakkaudesta kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22591208:
Mitä rakkaus mielestäsi on? Voiko rakkautta olla ihmisen kanssa, joka ei ota sinua, menneisyyttäsi ja pelkojasi huomioon? Millä tavalla mies rakastaa sinua? Et voi yksin olla vastuussa siitä, että asiat sovitaan, jos mies ei siihen kykene. Musta on vaan niin surullista, miten ihmiset kutsuu rakkaudeksi mitä ihmeellisimpiä riippuvuussuhteita, joissa oikeasti ei ole rakkaudesta kysymys.

peesi. ei ole rakkautta vaan riippuvuutta. erittäin vaikea tapaus :(

Yhteistyössä