Olen hukannut itseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misämääole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misämääole

Vieras
tähän äitiyteen... pukluihin, kakkavaippoihin, taaperon tahtokohtauksiin, päivärytmeihin, pikkukakkosiin...
Rakastan lapsiani 2v ja vauva 4kk mutta miten löytäisin itseni jälleen, en edes muista millainen olen, muuta kuin äiti ja vaimo. Vinkkejä kiitos.

Mies kyllä osallistuu perheenpyörittämiseen mutta jotenkin tuntuu että oma minä kaipaa huolenpitoa.

siihen tottuu. en itse muista millainen olinkaan. mutta en näe tätä yhtään pahana juttuna, minä kasvatan lapsiani mutta lapset kasvattavat myös meitä vanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
pyydä joku hoitamaan lapsia ja mene miehesi kanssa johonkin ja tunne itsesi naiseksi
se virkistää

tämä on suunnitteilla:)

Ja edellisiin kommenttina että toki äitiys muuttaa naista ja näin minustakin kuuluu tapahtua mutta äitiys on vain yksi osa minua, ei yhtä kuin minä...vai olenko yksin tämän ajatuksen kanssa...?

Kun lapset ovat pieniä niin yleensä ne ns. "ruuhkavuodet" nainen ei paljon muuta kerkeä olemaan kuin äiti. En minä ainakaan kun mies oli vielä reissutyössä niin yksin piti pärjätä.

Se on ohimenevää. Nyt 10-vuotiaan äitinä olen ihan eri ihminen kuin 3-vuotiaan korvatulehduskierteisen äitinä. :D Tärkeätä on, että huolehditte parisuhteesta ja muistatte joka päivä olla toisillenne kumppaneita, eikä pelkästään vanhempia saman katon alla. Tukka hyvin, verkkarit narikkaan, ripsaria ja ulos kotoa. Harrastuksia, omaa aikaa, jotain järkevää tekemistä, keskusteluja muiden aikuisten kanssa.. Niillä pärjää vauva- ja pikkulapsiajan yli.

Sitten kun nuorinkin lapsi on eskari-ikäinen, on elämä ihan erilaista!

Mäkin elin 10 vuotta muille. Nyt olen löytänyt itseni ja omat "oikeuteni" velvollisuuksien rinnalle... Lapset on elämän suola, mutta itsestäänkin pitää huolehtia. Silloin kun lapset oli pieniä se oli itsestäänselvyys että lapset tulee ensin. Nyt ne osaa jo lämmittää ruokansa ite mikrossa, kun laittaa sen valmiiksi. Ja elämä on muutenkin helpottanut.