Olen huolissani ystävästäni...väkivaltainen mies...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
En tiedä mitä enää osaisin sanoa/tehdä kun ei varoitukset mene perille..tilanne on tämä: ystäväni erosi avopuolisostaan, koska mies oli väkivaltainen humalassa. Oli kerran lyönyt ja monta kertaa uhkasi lyövän. Ystäväni huomasi olevansa raskaana miehelle ja he palasivat yhteen. Hän kuitenkin sai keskenmenon ja yrittävät nyt uutta raskautta..ovat siis edelleen yhdessä ja mies on kovati lupaillut ettei enää juo.

Minun mielestäni tässä on siis periaatteessa kaikki katastrofin ainekset kasassa. Ystäväni on jo vuosia halunnut lasta ja alkaa olemaan jo niin epätoivoinen asian suhteen, että on valmis tekemään lapsen kenen tahansa kanssa.. pelkään että hän tulee raskaaksi miehelle ja tämä alkaa taas ryyppäämään ja pahoinpitelemään. Miksi ystäväni ei voi tätä ymmärtää vaan on niin sinisilmäinen ja uskoo kaiken mitä mies sanoo! Voinko minä tehdä mitään??

etpä juuri voi. Ainoa toivo tilanteessa on se, että mies oikeesti pysyy juomatta ja näinollen käyttäytyy asiallisesti.

ole ystäväsi tukena ja tee selväksi että olet apuna jos koskaan mitään tuollaista tapahtuu.
Se ei aina oo helppoo erota vaik ei ois raskaanakaan ja voi vaatia vuosia kerätä rohkeutta siihen lähtemiseen jos väkivalta ei ole jokapäivästä..

Tuo on hankala tilanne... Mulla on ollut pari ystävää, jotka elivät väkivaltaisessa suhteessa. Molemmat ainakin olivat niin "sokeita" tilanteelle ja halusivat uskoa valoisampaan tulevaisuuteen, että vuosikaudet elivät noissa suhteissa. Molemmat onneksi päättyivät aikanaan ihan muista syistä.

Et kai voi tehdä muuta kun olla tukena ja ehkä jutella asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi olla. Sofi Oksanen ei voi olla oikeassa.

Voiko näin mustavalkoista ihmistä olla? KUKAAN ei ole väittänyt, etteikö väkivaltaisia miehiä ole. On niitä. Mutta mihin on unohdettu se fakta, että nainen on melkein yhtä väkivaltainen? Siitä ei vain puhuta. Joka ainoasta väkivallan teosta pitää puhua, oli tekijä mies tai nainen.

Lisään vielä, että ovat seurustelleet vasta kesästä asti. Minun mielestäni on erittäin huolestuttavaa että näinkin lyhyessä ajassa miehessä on ilmennyt väkivaltaisuutta, vaikkakin vain humalatilassa..mutta eihän se tarkoita sitä etteikö voisi lyödä myös selvänä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että ovat seurustelleet vasta kesästä asti. Minun mielestäni on erittäin huolestuttavaa että näinkin lyhyessä ajassa miehessä on ilmennyt väkivaltaisuutta, vaikkakin vain humalatilassa..mutta eihän se tarkoita sitä etteikö voisi lyödä myös selvänä?

Uskon, että sillon kun tarpeeks napsahtaa, niin voi selvänäki lyödä. Jos ovat vasta noin vähän aikaa olleet yhdessä, niin ehkä sun kaverille vois saada puhuttua järkeä. Tietty voihan ystäväsi olla niin sokeasti rakastunu ja niin kovassa vauvakuumeessa, ettei halua nähdä realiteetteja.

Varmaan et voi tehdä oikein mitään. :/ Toista ei saa pakotettua eroamaan vaikka mikä olisi. Joskus sitä on vaan niin sinisilmäinen, ettei tajua miten väärin se väkivalta on, ja miten paljon parempaa elämä voisi olla ilman pelkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:

Tietty voihan ystäväsi olla niin sokeasti rakastunu ja niin kovassa vauvakuumeessa, ettei halua nähdä realiteetteja.

Tyypillinen palstalainen. :attn:

Uskon, että sillon kun tarpeeks napsahtaa, niin voi selvänäki lyödä. Jos ovat vasta noin vähän aikaa olleet yhdessä, niin ehkä sun kaverille vois saada puhuttua järkeä. Tietty voihan ystäväsi olla niin sokeasti rakastunu ja niin kovassa vauvakuumeessa, ettei halua nähdä realiteetteja.

juuri tuo vauvakuume on se syy miksi ei halua nähdä koko totuutta. Rakkaudesta tuskin on vielä kyse, ystäväni ei ainakaan ole sanonut että rakastaisi miestä.

Väkivalta on vahvasti periytyvä ominaisuus. Vaikka sitä onnistuisi välillä piilottelemaan. Kiva jatkaa hullungeenejä lapsilla... Hyvä ja paska juttu niiden tuleville kumppaneille ja lapsille jne. Sinuna puhuisin tästäkin ystävällesi. Ystävälle voi ja pitää puhua suoraan.

Tästähän on miljoona tutkimustakin jo että se on periytyvää. Toki ei kaikista tule väkivaltaisia.. Mutta kantavat vahvana geeniä ja saattavat synnyttää sitten itse hulluja kusipäitä lapsia jotka aikanaan hakkaavat heikompiaan.

Ei pelkästään ulkonäkö ole periytyvää.

juuri tuo vauvakuume on se syy miksi ei halua nähdä koko totuutta. Rakkaudesta tuskin on vielä kyse, ystäväni ei ainakaan ole sanonut että rakastaisi miestä.

Ei voi muuta kun toivoa, että sun ystäväsi saa silmänsä auki, ennenku makaa sairaalassa. Anteeksi negatiivisuus, mutta tätä on nähty. :(

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Varmaan et voi tehdä oikein mitään. :/ Toista ei saa pakotettua eroamaan vaikka mikä olisi. Joskus sitä on vaan niin sinisilmäinen, ettei tajua miten väärin se väkivalta on, ja miten paljon parempaa elämä voisi olla ilman pelkoa.

itse olen sen verran kyyninen, etten usko miehen pysyvän kokonaan erossa alkoholista. En tietenkään voi kaveriani pakottaa eroamaan, mutta en voi myöskään häntä kannustaa, joten sehän tässä myös tuntuu pahalta :(

Ei voi muuta kun toivoa, että sun ystäväsi saa silmänsä auki, ennenku makaa sairaalassa. Anteeksi negatiivisuus, mutta tätä on nähty. :(

nimenomaan! sen takia kirjoitinkin että tässä on katastrofin ainekset kasassa.. liian paljon saanut lukea näistä tapauksista :( näen jo mielessäni miten ystäväni makaa sairaalassa naama mustana ja mukiloituna.