Olen ihan sanaton :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Develly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Develly

Jäsen
15.05.2009
734
0
16
Oltiin tänään kylässä läheisen perheenjäsenen luona ja siellä oli tämän ihmisen tytär, joka on raskaana viikolla 20+ jotain.

Siinä sitten tuli puhetta raskaudesta (olen siis itsekin raskaana, mutta vasta ihan alussa) ja sukupuolista. Tämä nainen (31v) siinä ihan pokkana totes, että onneksi heidän tulokas on tyttö. Hän ei olis kestänyt, jos vauva olis ollut poika ja sitten olis pitänyt (!!??) tehdä lisää lapsia. Lisäksi hän hehkutti miten nättejä vaatteita tytöille voi ostaa ja miten tyhmältä kaikki poikien vaatteet (eli ilmeisesti myös niitä kantavat pojat) näyttää :o
Menin kyllä täysin sanattomaksi...

Sitten se tokas vielä, että kai sinäkin toivot tyttöä, kun sulla toi yks poika jo on?! Oli aika lähellä, että en viskannut kakkuja sen akan naamaan.

Miten joku VOI sanoa tuollaista ääneen?? Ihan uskomatonta. Tyyliin ei mitään väliä onko terve - kunhan vaan on tyttö.
Mitähän se olis sille vauvalle tehnyt, jos se oliskin ollut poika?? Melkein vois sanoa, että onneksi se vauva on tyttö, koska jos se olis ollut poika niin tuskin sitä olis rakastettu lähellekään yhtä paljon??? :|

No mun yks tuttava, sanoi, kun heillä on 2 poikaa, että kyllä tää lapsiluku on nyt täynnä, vaikka ei sitä tyttöä tullutkaan. Hän ei kyllä ala siihen, että otettas DNA -näyte ja, jos se ois taas poika ni tehtäs abortti :laugh: Siis se ihan oikeesti luulee, että tuo olis mahdollista :o

Toiset ne ei osaa olla kiitollisia laisinkaan! hyi!
Develly on varmaan mukava ihminen kunnei sanonut mitään ikävää, hänellä on varmaan paljon ystäviä:) Olispa mullakin, mutta olen liian suorapuheinen (jota toivon tietysti itseäni kohtaan myös) =)

Yks tuttava oli raskausaikana ihan samanlainen. Tyttöä toivoi niin kovasti, ja kokoajan vaan tytöstä puhui. Ostelikin hepeneitä kun ne tyttöjen hepeneet on niin paljon ihanempia! Kyl tän pitää olla tyttö! Suunitteli synnytyksen, imetyksen ja kotona olon, kaikki.
No pojan sai.
itse sanoi ettei halunu ottaa syliin heti kun syntyi, kun oli niin limainen :o
Ei imettänyt, kuulema tissit menee.
Lähti töihin kun vauva oli 7kk (isä oli lomalla 2kk sit vauvan kans kotona ).
Jotekii tuli kurja olo sitä katellessa. Ei kauheen paljoo ainakaan silloin kun nähtiin, osoittanut vauvalle huomiota tai mitään hempeyttä. Sylissäkin vaan kun piti vauva syöttää, tai vaippa vaihtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun yks tuttava, sanoi, kun heillä on 2 poikaa, että kyllä tää lapsiluku on nyt täynnä, vaikka ei sitä tyttöä tullutkaan. Hän ei kyllä ala siihen, että otettas DNA -näyte ja, jos se ois taas poika ni tehtäs abortti :laugh: Siis se ihan oikeesti luulee, että tuo olis mahdollista :o

Mitenkäs ne sitte Kiinassa ja Intiassa osaa abortoida tytöt? Kai se jonku lapsivesipunktion tms vaatii...

mun tuttava on tehnyt abortin "väärän" sukupuolen takia, joten kyllä siihen keinot keksii jos se on se kriteeri..

Mitä tulee ap:n tuttavaan niin kuullostaa defenssiltä. Uskon että olisi halunnut pojan mutta nyt yrittää kaikin keinoin saada tyttövauvan olemaan jotain megaa, mutta edestään tulee tunteensa löytämään.

Mitenkäs ne sitte Kiinassa ja Intiassa osaa abortoida tytöt? Kai se jonku lapsivesipunktion tms vaatii...

No vaatii vaatii tai istukkanäytteen. Mut tää mun tuttavana kuvittelee ihan tosissaan, että täällä kotosuomessa aletaan tollaseen seulontaan ihan vaan sillä perusteella, että on jo kaks toista sukupuolta olevaa lasta perheessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Oltiin tänään kylässä läheisen perheenjäsenen luona ja siellä oli tämän ihmisen tytär, joka on raskaana viikolla 20+ jotain.

Siinä sitten tuli puhetta raskaudesta (olen siis itsekin raskaana, mutta vasta ihan alussa) ja sukupuolista. Tämä nainen (31v) siinä ihan pokkana totes, että onneksi heidän tulokas on tyttö. Hän ei olis kestänyt, jos vauva olis ollut poika ja sitten olis pitänyt (!!??) tehdä lisää lapsia. Lisäksi hän hehkutti miten nättejä vaatteita tytöille voi ostaa ja miten tyhmältä kaikki poikien vaatteet (eli ilmeisesti myös niitä kantavat pojat) näyttää :o
Menin kyllä täysin sanattomaksi...

Sitten se tokas vielä, että kai sinäkin toivot tyttöä, kun sulla toi yks poika jo on?! Oli aika lähellä, että en viskannut kakkuja sen akan naamaan.

Miten joku VOI sanoa tuollaista ääneen?? Ihan uskomatonta. Tyyliin ei mitään väliä onko terve - kunhan vaan on tyttö.
Mitähän se olis sille vauvalle tehnyt, jos se oliskin ollut poika?? Melkein vois sanoa, että onneksi se vauva on tyttö, koska jos se olis ollut poika niin tuskin sitä olis rakastettu lähellekään yhtä paljon??? :|

mieleen ettei taida olla ihan täysijärkinen ihminen. Vielä ääneen puhuu tuollaisia älyttömyyksiä, ettei vain olisi ollut kännissä. Pelottavaa kun selvinpäin suoltaa tuollaista sontaa..

Valitettavasti jotkut ovat niin tyhmiä, että päästävät suustansa ulos mitä vaan.

Erän nainen sanoi äidilleni että kyllä sä saat olla sitten onnellinen, kun sulla on lastenlapsina tyttöjä.( myös poikia on )Ei hän pojista välitä lainkaan.
Äiti oli aika yllättynyt moisista sanoista ja sanoi, että kyllä hänelle ovat niin pojat kuin tytötkin rakkaita.

Meillä on suvussa tapaus jossa poikaa kohdeltiin tosi huonosti ja tyttöä kuin prinsessaa. Olin itse lapsi silloin, mutta ymmärsin mitä tapahtui. Niin surullista, NIIN TYHMÄÄ.

Mä onneksi osaan pitää mölyt mahassani, vaikka kuinka olis voinut sanoa pahasti :/

Tokaisin vaan, että meillä ei ole niin väliä sillä sukupuolella. Silleen hyvin ympäripyöreästi vaan ja sitten vaihdoin aihetta hyvin nopeaan :whistle:

Onhan tuo aika rankan kuulloista, olisko voinut olla osittain huumoria?
Meillä on kaksi tyttöä, kolmas tulossa ja kyllä mä oon sanonu et "toivotaan kovasti että olisi tyttö" ja vitsinä heittäny vielä "et kun pienet pojat haisee niin pahalta"..Mutta tää siis osittain siksi etten oikein kestä kun _KAIKKI_ ihmiset tuntuu kuvittelevan et odotetaan nyt kieli pitkällä poikaa, koko suku oottaa poikaa kun "on jo kaksi tyttöä niin olisihan se niiiiin ihanaa et saisitte tekin pojan", ihan kun tytöt olisi jotenkin huonoja.
Meidän tytöt on aivan ihania ja mielellään otettais kolmaskin tyttö, mut jokaisen lapsen kohdalla on ollut ihan sama kumpi tulee, meillä lapsettomuustaustaakin, joten ollaan kiitollisia lapsesta, oli se tyttö tai poika tai terve tai sairas.
Kaveri aikanaan toivoi sydämensä pohjasta kolmatta poikaa, kun anoppinsa toivoi jo toisesta tyttöä, ja kovasti osteli tytön vaatteita, mainosti koko ajan et "tyttö pitää tietysti teidänkin vielä tehdä" ja oli avoimen pettynyt kun tulikin poika. He sai kolmannen pojan, ja aivan ihania poikia ovat kaikki kolme!:)
Jäin vaan miettii et jos tää tyttöintoilija on saanu kovasti kuulla vanhanaikaista"Poika pitää olla, eka on toivottavasti poika, jos ei tule poikaa niin teette sitten toisen" jne juttuja ja toi on se vastareaktio.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Yks tuttava oli raskausaikana ihan samanlainen. Tyttöä toivoi niin kovasti, ja kokoajan vaan tytöstä puhui. Ostelikin hepeneitä kun ne tyttöjen hepeneet on niin paljon ihanempia! Kyl tän pitää olla tyttö! Suunitteli synnytyksen, imetyksen ja kotona olon, kaikki.
No pojan sai.
itse sanoi ettei halunu ottaa syliin heti kun syntyi, kun oli niin limainen :o
Ei imettänyt, kuulema tissit menee.
Lähti töihin kun vauva oli 7kk (isä oli lomalla 2kk sit vauvan kans kotona ).
Jotekii tuli kurja olo sitä katellessa. Ei kauheen paljoo ainakaan silloin kun nähtiin, osoittanut vauvalle huomiota tai mitään hempeyttä. Sylissäkin vaan kun piti vauva syöttää, tai vaippa vaihtaa.

No mä en kyllä pysty uskomaan, että tämä olisi johtunut lapsen sukupuolesta. Taisi olla muuten vaan pipi se äiti...

Mua ei hetkauta jos joku tahtoo ehdottomasti juuri sitä tiettyä sukupuolta, mutta mun sarvet kyllä nousee pystyyn kun joku tulee sanomaan että onneksi teillä on molempia, ei sunkaan tarvitse enää lapsia tehdä, voit vain olla ja nauttia.....

Ihan silkkaa piruuttani voisin vielä 'tehdä' yhden niin..... |O

Nuo on asioita, joita ei uskalla edes ajatella saati sanoa ääneen, kun ne on kohdalla, mutta kun saa etäisyyttä, voi jotuunustaa.
Itse tiosiaan toista odottaessa jotenkin koko ajan "tiesin" odottavani poikaa ja ajatus tuntui jotenkin negatiiviselta. LÄhinnä kai pelottavalta. En puhunu asiasata ääneen, koska olin niin "hyvin kasvatettu ja kiltti tyttö"
Tänään pystyn sanomaan, että toivoin tyttöä, eikä tuntunu hyvältä ajatella että vauva olisi poika. Kieltäydyin siis ajattelemasta koko asiaa. Pitkään vauva oli mulle vaan vauva, mutta ihan yhtä rakas, kuin tyttökin olis ollu. Kieltäydyin vaan ajattelemasta vauvaa poikana, se oli vauva.

Mun mielestä pahin klisee minkä tiedän on just se, että ei väliä kumpi tulee kunhan on terve. Kuka nyt sairasta toivoisikaan? Tai siis tää on se mikä kaikkien odottavien KUULUU sanoa.
Me toivomme nyt poikaa, olen sen ääneenkin sanonut. Saattanut heittää huumorilla jotain sen tyylistä että olisi nyt poika niin ei tarvisi sitä sitten yrittää enää tehdä.
Meillä toiveena on saada molempia sukupuolia, mutta ehän se nyt tietenkään sitä tarkoita että vaikka vielä kolmaskin olisi tyttö niin se hylättäisiin sukupuolen takia. Saa myös todeta kolmannen jälkeen että olisihan se poikakin kiva ollut mutta näillä mennään mitä luoja on suonut. Ei sen tarvitse vähentää rakkautta olemassa oleviin lapsiin.

Miksi lapsista on tehty niin vakava aihe ettei koskaan mitään negatiiviseen viittaavaakaan saa sanoa. Ukkoa kyllä haukutaan mennen tullen mutta lapsista ei saa poikkipuolista sanaa sanoa niin heti on huono äiti.

mutta kyllä mä olen tervettä lasta aina toivonut. En suostu olemaan outo sen vuoksi.
Sukupuolella ei todellakaan ole ollut väliä, omassa perheessä kuoli lapsi joka ei ollut terve, ystävän esikoinen vietti 9 ensimmäistä kuukauttaan sairaaloissa ympäri suomen.

Kyllä mä tosiaan tervettä toivoin.

Vaikka raskaana ollessani sanoin että:"Ihan sama kumpi sukupuoli,kunhan on terve". Silti salaisesti toivoin poikaa. No tyttöhän sieltä tuli ja varsin suloinen. :) (Vaikka ei aina niin suloinen kun tuo uhma pukkaa. :D )

Yhteistyössä