olen ihastunut syvästi mieheen jolla todella paljon allergioita...!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nirppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nirppis"

Vieras
tunteet sekaisin, tai oikeastaan kun järki ja tunteet tappelevat keskenään ja minä yritän sitten päättää kummanko puolella itse olisin. vaihtelee päivästä päivään...tapailen ihanaa miestä, joka on melkeinpä kuin unelma minulle. hellä, rakastava, huomioon ottava...mies on sanonut olevansa hyvin ihastunut minuun, minä en ole voinut/halunnut kertoa omia tunteitani hänelle. hänellä on todella paljon allergioita..kaikki kotieläimet (mm.koirat, kissat) ja itse olen koira perheestä. tällä hetkellä en koiraa omista, mutta suuri haave on. tuosta voisin luopua mutta miten hän voisi tulla vanhempieni luo tai kavereideni, sillä kaikilla on koira taloudessa...tämän lisäksi hän on allerginen kaikelle tuoreelle vihannekselle, hedelmille sekä marjoille...jos jossain käytetään marjoja (esim kakut) ne pitää olla pakasteita.hedelmät pitää olla esim paistettuja tms. vihannekset aina kypsennettyjä ja todella hyvin...tämä rajoittaa jonkun verran ruokailuja. lisäksi höyhenet aiheuttavat pahat reaktiot, esim untuva tyynyt ja peitot...itselläni ei muuta olekaan talvisin, ja untuva takki... lisäksi on perinteiset pähkinät ja soija joita ei missään saa olla. tiedän, asioita joiden kanssa voi oppia elämään, mutta itselläni kun ei ole kuin yksi ruoka-aine allergia, ja se ei elämää rajoita millään tapaa, niin tuntuu työläältä.

Eikö pärjää edes antihistamiinin kanssa? Itse tiedän monta koira-allergikkoa jotka pystyvät ihan hyvin käymään vaikka kylässä koiraperheessä kun ottavat troppia etukäteen.

Tuo marja-asia kuulostaa vähän oudolta koska ei pakastaminen niitä allergeeneja tuhoa, keittäminen kyllä. Eli jos yleensä reagoi tuoreelle marjalle niin ei pakastettu kyllä sen paremmin sovi...

Kyllä voi olla että pakasteet käy. Esim. tiedän yhden kenelle käy pakasteesta perunasuikaleet mutta ei tavallinen peruna. Allergiat on aika ihmeellisiä, mille tahansa voi olla allerginen.

Mutta siis noin pahasti allerginen mies on varmaan jo oppinut itse kokkaamaan sapuskansa ja ottamaan eväät kyläpaikkaan jos on epäilys siitä että mikään ei sovi, joten ei kai tuon pitäisi mikään ylikäymätön este olla. Paitsi jos kyseessä on äidin passaama peräkammarinpoika joka on tottunut siihen että äitikulta aina kokkaa ne erikoissapuskat.

Ei ihastuminen ole tarpeeksi voimakasta, jos ruoka-aine allergiat tai untuvapeitto tuntuu tärkeämmältä kuin se mies.

Meillä myös lemmikeitä, mennään allergisia tapaamaan heidän kotiinsa tai tehdään yhdessä asioita muualla, esim. mennään grillaamaan laavuille, kalastamaan, keilaamaan, erilaisiin tapahtumiin ja järjestetään kahvitteluita kesäisin ulkona..

joo siis kannattaa miettiä nyt tarkkaan että antaako tunteille ihan älytöntä valtaa onhan tosta äijästä vitusti vaivaa, että ei muutakun tunteet sivuun, untuva takki päälle ja takapihalle syömään hedelmäsalaattia \m/

Onpa ihania kommentteja täällä. Entä jos olisit itse allerginen, pitäiskö sun vaan hyväksyä että eläisit loppuelämäsi yksin, koska sustahan olis ihan liikaa vaivaa toisille. Tunteethan tuossa voittaa, että jos rakkaus tulee niin kyllä nuo muut jutut on sitten vaan elämää.

• Tykkää
Reactions: Naspula
Mun mies on allerginen koirille, kissoille, pikkujyrsijöille, usealle lääkeaineelle, kalalle, herneelle, pähkinälle, sitten kaikille siitepölyille, mitäköhän vielä oli en edes muista.

Meidän elämää se on rajoittanut niin, etten voinut ottaa koiraa eikä voida valmistaa kalaa kotona. Kaikilla mun sisaruksilla on 2 koiraa kullakin, mies on voinut kyläillä heillä kun on ottanut yliannoksen astmalääkkeitä. Toki kun aivastelu on alkanut, olemme joutuneet lähtemään pois. Mutta osaan kyllä kyläillä ilman miestäkin.

Meillä on kissa, sille mies ei paljon allerginen ole. Samoin lapsilla on ollut gerbiilejä ja hamstereita, heidän huoneissaan. Mies ei sitten vaan mene sinne.

Kun alettiin seurustella, en hetkeäkään ajatellut, kuinka vaikeaa elämästä tulee. Ei käynyt mielessäkään. Kenties et ole tarpeeksi ihastunut, jos tuollaisia ajattelet.

Yhteistyössä