Olen itsekäs #&%?$!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Miehen isä siis kuoli eilen. Nyt sitten mun tehtäväksi näyttää muodostuvan anopista ja miehen veljestä (yli 40-vuotias, asuu äitinsä kanssa) huolehtiminen. Ne tulee tänne vähän ajan päästä, mun toimenkuvaan kuuluu tehdä ruokaa ja muutenkin mukavat oltavat. En tiedä miten pitkään tätä jatkuu, ilmeisesti voin kuitenkin sanoa omalle elämälleni hyvästit vähäksi aikaa. Tuossa sivussa hoidan tietysti myös lapset, ongelmia aiheuttaa lähinnä tuo 9kk tyttö jolla on tosi paha vierastus päällä. Heti jos meillä on joku "ulkopuolinen" käymässä, tyttö ripustautuu muhun täysin. Luvassa on siis yksikätisiä kitinän täyteisiä päiviä...
Kun mun läheinen kuoli puolitoista vuotta sitten, anoppilan porukkaa ei tuntunut mun vointi kiinnostavan. Ainoa kiinnostuksen kohde oli "mihin se kuoli? Jaa, itsemurha, oho. :o Miten se sen teki?". Ei saisi olla katkera mutta vähän tuntuu nyt vaikealta olla superempaattinen kun itse sai silloin vain skandaalinkäryistä utelua "kerro nyt likaiset yksityiskohdat että voidaan kertoa kaikille" -tyyliin.
:/

Tiedän että olen itsekäs p*skiainen mutta mua ottaa päähän. :ashamed: :ashamed: :ashamed: Tiedän ettei näin saisi tuntea eikä etenkään tuoda julki näitä tunteita. Tuntuu kuitenkin että mun on pakko pukea sanoiksi (ilmeisen huonolla menestyksellä tosin) tämä olo. Ja tämä taitaa olla parempi paikka siihen kuin irl, en todellakaan voi sanoa tätä miehelle.

No niin. Sateenvarjo auki... :ashamed: :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 13:59 yötär kirjoitti:
:hug: Eipä tuo minusta liian itsekkäälle kuulosta. Mutta miks ihmeessä sulle tulee kaks aikuista ihmistä huolehittavaks??

tätä mäkin ihmettelin. kyllä muakin ottais päähän jos lapsien lisäksi huolehtisin viel aikuisista siihen lisäks. ja tottakai heille suru on murtavaa, mutta ihmettelen silti. en ole ikinä kuullut et mentäis "hoitoon" muille kun perheenjäsen kuolee *tyhmä kai olen*.

:hug: :hug: :hug:
Kerrankin voin oikeasti sanoa,että tiedän miltä susta tuntuu. Appiukkoni kun kuoli, anopista tuli oikea maanvaiva ja kaikessa on sen jälkeen vedonnut siihen miten vaikeaa HÄNELLÄ on. (4Vuotta jo kuolemasta) Mun piti myös kokata,leipoa,kuunnella ja jaksaa vaikka silloinen kuopus oli reilun 1vee. Oma mamma oli kuollut juuri ja anopin kommentti oli silloin: "olihan sillä jo ikää". .. \|O

Mikähän siinä onkin,että kilttejä ihmisiä tosiaan tunnutaan käyttävän hyväksi tällaisissa(kin) tilanteissa. Muista kuunnella voimiasi ja sanoa oikeasti,ettet jaksa,jos siltä tuntuu!!! Ei kannata alkaa liikaa miettimään toisenkaan jaksamista,koska sulla on lapset siinä huollettavana ja miehen aika varmasti menee nyt isänsä asioihin ja suremiseen.
:/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:01 hohho kirjoitti:
Ei kai sun tarvi aiukuisista ihmisistä huolehtia?Ne ovat miehes sukulaisia joten huolehtikoon itse heistä!Eikö se sun ukko ollut itsekin iäkäs?
No ei se nyt ihan niin iäkäs ole. :D

Mutta kai mun on pakko. Mä epäilen että mies voisi tällä kertaa vetäistä herneet nenään aika syvälle jos mä ilmoittaisin että pysykööt mokomat kotonaan. :/ Eikä mulla taida olla oikeuttakaan siihen, onhan tämä miehenkin koti ja mies saa periaatteessa tuoda tänne kenet haluaa.

Puren huulta siis ja tulen tänne juputtamaan vähän väliä. :p Täytyy jossain vaiheessa sitten tehdä hommalle stoppi jos alkaa tuntua siltä että menee mahdottomaksi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:02 Miri kirjoitti:
Jos Anoppilassa ollaan käyttäydytty typerästi niin miksi sinunkin sitten pitäisi?
Miksi mun pitäisi uhrata oma onnellisuuteni sellaisten ihmisten vuoksi jotka ei edes pidä musta?

vie niille kotiinsa iso kattilallinen jotain ruokaa KERRAn, lämmitelkööt siitä. Tai jos eivät pysty tuonvertaa toimiin itse, niin hotelli on oiva paikka mennä passautettavaksi. S tosin maksaa vähän, mutta luulisi tuonverran olevan kolmen aikuisen taloudessa kertyneen rahaa. Tuleehan aikuisten ruuat aika paljon maksaan, jos pitempään aikovat majoittua. Ja se pian tulee tavaksi, sulle jää hoidettavaks tää peräkamarin poika sitten ku anopistasi aika jättää

Ihan tervettä itsensä rajaamista jos kieltäytyy. Tätä vartenhan ammatti-ihmiset ovat, kotipalvelut sun muut. Omaishoitajuus ei ole mitään kepeää puuhaa, ja siihen on jokaisella oikeus saada apua ulkopuolelta. Syyllisyyden tunteita se varmasti herättää, että kieltäytyy, mutta sinulla on oikeus siihen!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:02 PahaSilmä kirjoitti:
Miksei se anopin aikuinen poika pidä anopista huolta? Eikö olis jo sen vuoro?
No, se on asunut mamman helmoissa koko ikänsä. Itsenäinen arjessa pärjääminen voisi olla vähän siinä ja siinä, puhumattakaan siitä että pitäisi äidistäänkin huolehtia. Ja kun silläkin on nyt niin suru päällä... Tai jotain. En mä tiedä.

Kyllä susta nyt vaan saa tuntua siltä, ettet haluaisi! :)

Äläkä muuta elämäänne vieraiden vuoksi, teillä voi käydä muitakin vieraita ja sä voit lähteä kyläilemään, eivätköhän aikuiset teillä keskenäänkin pärjää.

ottaisin vastaan, mutta tekisin niin pahaa ruokaa että lähtisivät nopsaan... haluatkos borssikeiton ohjeen? voin kysyä myös mummoltani hyviä reseptejä tähän hätään :whistle: :saint:

tota sano ihmeessä miehelles et kuinka pitkän vierailun ajan passaat hänen sukulaisia on kai se nyt ihan ok et he tulee KÄYMÄÄN pariksi päiväksi mut ite en kyllä mitään älyttömiä aikoja alkais passaamaan aikuisia ihmisiä ellei siihen sitte ole oikeasti perusteltua syytä sairaus tms..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Ja se pian tulee tavaksi, sulle jää hoidettavaks tää peräkamarin poika sitten ku anopistasi aika jättää
Sen verran mun mieskin onneksi on itsenäisyydenhaluinen ettei se tänne ketään pysyvästi ota. :) Eikä nuo nyt täällä yötä ole, näin mä käsitin. Tulevat päiviksi tänne. Mutta sekin on mulle vähän liikaa. :ashamed:

Joku kysyi miehen ikää, 38 vuotta se on maailmaa katsellut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:10 fjonga kirjoitti:
ottaisin vastaan, mutta tekisin niin pahaa ruokaa että lähtisivät nopsaan... haluatkos borssikeiton ohjeen? voin kysyä myös mummoltani hyviä reseptejä tähän hätään :whistle: :saint:
Älä nyt, ne varmaan tykkäisi. :D Täytyy tehdä normaalia meidän kotiruokaa. Vähän tulista ja itämaista siis, ei ne kauaa sellaisia kestä. :D

Normaali elämä jatkuu täällä kyllä, neuvolakäynteineen ja kampaajineen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:12 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:10 fjonga kirjoitti:
Älä nyt, ne varmaan tykkäisi. :D Täytyy tehdä normaalia meidän kotiruokaa. Vähän tulista ja itämaista siis, ei ne kauaa sellaisia kestä. :D

Normaali elämä jatkuu täällä kyllä, neuvolakäynteineen ja kampaajineen.
laita hieman tulisempaa kuin normaalisti :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:08 Tumpula kirjoitti:
\
No, se on asunut mamman helmoissa koko ikänsä. Itsenäinen arjessa pärjääminen voisi olla vähän siinä ja siinä, puhumattakaan siitä että pitäisi äidistäänkin huolehtia. Ja kun silläkin on nyt niin suru päällä... Tai jotain. En mä tiedä.

Ne peräkamarin pojatkin muuten oppii. On kokemusta siitä omassa suvussa, mutta toki vaatiihan ne vähän patistelua ja opastusta alkuun. Mutta niin vaan isäni veli (siis noin 60 vuotta peräkamarin poikana) hoiti äitinsä - voi sanoa, että hautaan saakka.

Miksi nykyajan ihmiset ovat niin itsekkäitä?

Ei jakseta huomioida läheisiään silloin kun siihen on todellinen tarve.

mutta sitten kun ollaan itse avun tarpeessa ollaan suureen ääneen huutamassa tukiverkoston perään!!!!!!!!!!!!!1

niin metsä vastaa kun sinne huudetaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:16 Tallu kirjoitti:
Ne peräkamarin pojatkin muuten oppii. On kokemusta siitä omassa suvussa, mutta toki vaatiihan ne vähän patistelua ja opastusta alkuun. Mutta niin vaan isäni veli (siis noin 60 vuotta peräkamarin poikana) hoiti äitinsä - voi sanoa, että hautaan saakka.
Kyllähän ne varmasti oppii kun annetaan oppia ja ollaan tukena. Miehen veljeä on lähinnä estetty oppimasta. Äiti kuorii perunat lautaselle ja sitä rataa... Mutta on se ihan maalaisjärkinen tapaus kuitenkin, uskon että pärjää sitten aikanaan yksinkin, valmisruokien turvin. :)

Ehkä tämä mun tämänhetkinen kotivaatetus on tehokas vierailun lyhentäjä. Selän iho on niin hiton kipeä että joudun käärimään paidan kainaloihin, kangas sattuu. :D Ja mun maha ei ole kaunis näky. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:08 Tumpula kirjoitti:
\

Hölynpölyä! Jos se olis nainen, niin ei sitä kukaan hoitaakseen ottais, mutta kun se on mies, niin onhan se ymmärrettävää ja lässytilää.

Yhteistyössä